Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 25, 26, 27 >> 74336 besök totalt |
_________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||
Gött!
![]() ![]() Ska jag ta med ett av mina gamla motorfäste ifall Fartfabriken funderar på tillverkning av sådana? Så har ni något att mäta på. Skrev ju att jag skulle göra ritning på adaptern mot 240-kudden i min tråd men har ej fått tummen ur... Ni kan vid intresse göra det själva. |
||||||
Re:
Inget Anderstorp för mig. Känner att jag helt enkelt inte har tiden. Har en del att göra på huset då jag håller på och ska sälja det nu. Ta gärna med ett sådant, men det kan i värsta fall dröja innan du kan få tillbaka det ![]() Har du fått ritningen från mig på mässingsbussningarna till bromsoken? ![]() _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||||
Re:
Tackar ![]() Ja, det kan man minsann undra ![]() Ibland går den halvkass, ibland går den riktigt bra och ibland går den riktigt uselt. Men alltid bra på höga varv och det är väl i registret över 3500 rpm den ska ligga? ![]() Ska prova byta bränslefiltret. Köpte ett sånt för ett tag sedan. Ses vi på TPC på knutan? ![]() _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||||
Jag fick ta en rejäl provtur här om dagen och den går skitbra. Motorn är frisk som en nötkärna. Dock tvekar den ibland vid fullt gaspådrag vid 2000 varv. Men som sagt, så fort man är över 2500 så går det kanon. Lite märkligt fel dock. Den hackar liksom inte. Det är mer som att den inte får bränsle.
_________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||
Re:
Som sagt så är den ju inte särskilt regelbunden. För när jag körde med den kort efter du hade kört så hackade den inte ett enda dugg ![]() Men samtidigt så får det mig att tro att det är något man kan laga ![]() _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||||
Re:
![]() ![]() Motorfästet vill jag inte ha tillbaka, det är gammalt. Pratade med Simon så han tar hand om det. Nä, har inte fått någon ritning. ![]() ![]() |
||||||
Idag på TPC träffen fick jag chansen att åka med Sebastian och kanske kunna bidra med några tips. ganska omedelbart noterade jag avsakanden av nåt att hålla sig i, 0.15 ton skånsk påg flög som en vante i bilen. Jag noterade även att däcken fick lite påhälsning av skärmkanterna men bara på min sida??
![]() Vi tog tag i spårvalen per omgående och det var roligt att ge lite tips då Sebastian verkligen lyssnade och verkställde mina förslag, andra passet framförallt i slutet var jag MYCKET nöjd med spårvalen och kände att här har jag inte mer att tillägga. Partier vi jobbade lite på Kurva1: lagom avständ från högersidan i utgången , detta fixade sebastian bra redan från början NGK: Turn in lite senare Idioten: Mitten så att du kommer ut till höger inför nästa parti (smaksak till 100%) Kvällan: vänsterkant och sedan högerhjulet över curbsen Liton: V spåret Bäcken: dutt på bromsen, turn in och sedan spettet Rakan: gasa utav helskotta, bromspunkten är ju sjukt sen (50 m skylten) och ändå kändes det tryggt ![]() Jag fick själv även ratta lite i bilen och det verkade vara med förskräckt tjusning Sebbe satt i högerstolen. Bilen: Intressant körställning med en halvmeter lång spacer till ratten och en vanlig kudde under rumpan, att sakta glida ner till en slags liggande ställning med ratten vid hakspetsen var högst annorlunda. Härlig känsla i styrningen med direkt och exakt feeling, bromsarna var distinkta och förmedlade trygghet, sorgebarnet är effekten då det saknades både på mellanregister och topp men det är ingen nyhet och egentligen något man kan ta i ett senare skede enligt mig. Allt skrivet på amatörbasis och andra vet säkert bättre. Sebastian var den av dom 4 jag åkte med under dagen som upplevdes ha mest potential, mkt bra spårval, utvecklades snabbt och höjde sedan tempot tydligt. Skitskoj att se skillnaden. Herr Rapp får skaffa sig en egen tråd så man kan få kommentera lite gällande hans körning idag. ![]() Jag är kanske lite tjötig men ni är ett gäng förbannat trevliga killar trots att ni håller till i Vinslöv. Det märktes tydligt på diskussionen om Traktor/Hjullastare att ni är en samling bönner! ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Jag vill verkligen tacka dig, Johan, för att du helt utan tvekan fann mod nog att åka med
![]() Det märktes ju rätt snabbt att du är på några nivåer högre i din körning med din erfarenhet. Och att få chansen att ha med dig i bilen var inget annat än ett sant nöje för oss allihop, det vet jag för det sa även dom andra ![]() Tycker verkligen du borde bli instruktör för det var så lätt att förstå vad du menade. Du hade tydliga markeringar du kunde referera till, beskrev bra hur det skulle genomföras. Ett bra exempel på det är när du lärde mig bromsdutten vid bäcken. Du beskrev det så pass utförligt att jag själv kunde förstå när det var rätt. Så en till ![]() Bilen är väl lite sisådär i motorn, men det är förbaskat roligt ändå ![]() En uppenbar fördel med slö bil är att man per naturliga orsaker får mer tid på sig att hitta rätt spår ![]() Hade varit roligt att få till fler såna här dagar med dig som "personlig" instruktör. Nervositeten som jag sa att jag kände innan vi drog ut på banan första omgången byttes ganska snabbt ut till självförtroende tack vare dig ![]() Många ![]() ![]() _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||||
Tack även till Fredrik, Simon och reservbrorsan Daniel som gjorde sin bandebut idag
![]() TPC gjorde i alla fall enligt mig en bra insats idag ![]() ![]() _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||||
fan va skoj att du fick köra lite sebbe! kanon med lite feedback oxå.. synd att man själv inte kunde vara med och leka... ska du köra på knutan med bmw sc oxå? *hoppas*
![]() tog du några tider idag då? du lär ju klämt under 1.15 nu väl? ![]() _________________ Mvh Kristofer Larsson ex-BMW CS #7228 ex-BMW SC #770 |
||||||
Re:
Tänkt på det redan innan, men efter att ha läst dessa rader ska jag definitivt inleda Knutan med BMW SC i en instruktörsbil. Jag kör som en kråka där. ![]()
![]() |
||||||
Re:
Verkligt kul när du är ute på banan Sebbbe ![]() ![]()
![]()
Ok. Här vill jag lägga in en brasklapp för egen del. Påtalar att jag är stadsbarn från Malmös sämre kvarter och inte bonde från Vinslöv. Kallade ju hjullastare för traktor vilket uppmärksammades av vissa ![]() _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||
Re:
Så var det ja, korrekt Fredrik ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Re:
Ja, det är aldrig riktigt samma sak med en banträff utan dig ![]() Vad jag vet togs där inga tider, men om jag kom under där vet jag inte. Bilen kändes lite slöare än förra gången faktiskt. Samt att däcken var rätt slut. Men förhoppningsvis ska detta vara åtgärdat till träffen med stort T i augusti ![]() Kommer du på fredagen? _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||||
Re:
Absolut en bra ide ![]() Klart jag kommer, bilen startar ju i alla fall ![]() _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||||
Re:
Tack Fredrik ![]() Xp8:orna är trevliga. Gillar gnisslet ![]() Det såg rätt roligt ut när han gled längre och längre ner ![]() Man kan inte kalla en hjullastare för traktor, speciellt inte om man är den enda på knutan med John Deere-keps ![]() Nån ordning får det vara, även utanför Vinslöv ![]() Så sjukt härligt litet gäng vi har blivit allihop ![]() ![]() _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 25, 26, 27 >> 74336 besök totalt |