| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Anmälan till BMW Cup på Knutstorp 4-5 Aug är öppnad
|
1, 2 >> 8048 besök totalt |
|
Re:
Tycker du skall börja tävla bums istället ! Bara en bur som saknas, det fixar Mattias Habenicht till dig på ett bra kvällspass
_________________ Patrik Skoog |
||||
|
Något OT kanske men jag skriver det då ni i cupen garanterat ligger på massa skräp
Bakluckeloppis! Ta med dig dina BMW-delar som du inte behöver längre, sälj dem och passa på att göra dig nya trevliga bekantskaper samtidigt som du tjänar en slant! Men som sagt bakluckeloppis inte lastbilar fulla med prylar
Vad får vinnaren eller snabbaste varv i respektive klass, ett medlemskap eller en uppsättning valfria tävlingsdäck också,eller står vi utanför sådana härliga initiativ från klubben ?
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
|
Re:
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
|
Re:
En som sticker ut hakan synd att du inte vågar tävla då hade vi kanske varit två i standard.......
_________________ Martin Skoog |
||||
|
Re:
Du får väl ställa upp med en gatreggad bil (dragbilen) om du vill få chansen till en uppsättning däck Stålheim, det ena utesluter inte det andra, alla medlemmar med gatlegala BMW/Mini bilar är välkomna men motståndet finns där så helt obehindrat kommer man inte att plocka hem vinsten. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Re:
Med ett raceekipage med släp och husbil och 50mil enkel resa så släpar vi knappast med en extra bil för att utöva lite rattlåsracing, det förstår säkert du också utan jag tycker att även cupförare ska få chansen att få något "extra" att köra om, annars blir ju detta "bara" ännu en tävlingshelg fast med lite extra arrangemang som vi ändå inte kan ställa upp på bara för våra bilar inte är gatlega.
I all välmening
||||
|
Det behövs ingen "extra" bil, vi gör med vanliga gatbilar så bara fram med dragbilen, det skall inte vara så märkvärdigt och riktar sig mycket till dom som annars inte får uppleva tävlingsmomentet och dess "pirr"
Farsan kan väl dra hem en vinst i master starter med dragbilen så fixar du stora pokalen i cupen, snacka om win-win!
Skulle det visa sig finnas ett ordentligt intresse från Cupisarna att köra det många kallar rattlås/dragracing osv så får man kanske kika på det? Generellt sett känns det dock som att intresset är svagt från cupsidan. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Re:
Vi kanske missförstår varandra, jag menar inte att vi ska ha en egen klass för hade vi velat köra rattlåsracing hade vi byggt en annan sorts bil
Det jag menar är att lägga till ännu ett moment i racen, ett extra pris för seger alt snabbaste varv eller något annat roligt som ger en extra krydda och tar ingen onödig tid av de andra arrangemangen men som kan bli en snackis, precis som master starter är för gatbilar. _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
|
Marcus,
som jag skrev ovan. Vi ska se över möjligheten att ge BMW Cup lite extrapriser på Knutan. Att det kan bli ett roligt inslag med lite extrapriser för snabbaste varv, bästa fighting spirit, snyggaste 360 gradarn, eller annat liknande på vår stora sommarträff håller jag personligen med om. Tidsträningen i BMW Cup kan ju också snabbt omvandlas till Time-Attack utan någon extra tidsåtgång eller kostnad. En cup i cupen under säsongen. Fast det bör ni diskutera tillsammans i BMW Cup först. Jag hjälper gärna till om intresse finns. _________________ BMW MC-klubben |
||||
|
Planskiss för helgen gällande placering av fordon, olika faciliteter mm hittar länkar till direkt på förstasidan
www.bmwcs.com
Re:
Du har helt rätt Marcus, jag har tagit tag i detta och frågan har gått till våra partners om de vill stötta med lite "extra"
Kan inte lova de snabbaste i respektive klass en ny BMW M 550d xDrive men något bör jag kunna skaka fram
I'll be back
_________________ Patrik Skoog |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Anmälan till BMW Cup på Knutstorp 4-5 Aug är öppnad
|
1, 2 >> 8048 besök totalt |