Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
4878 besök totalt |
Säljes: SÅLD kommer till BMW Cup 2013
Till salu: BMW 318is -90 Motor/växellåda: Nyrenoverad topp (viktad och balanserad, byggd -06 av Magnus Årestam och sedan körd ett fåtal tävlingar) och botten i fint skick (spåren efter honingen såg utmärkt ut, troligen renoverad -04-05) - köpt av John Bergström -08, ny termostat och ny tempgivare -09, Lintek sportluftfilter, nytt avgassystem -05 (byggt av Lennart B), SBF racekatalysator -08, E36 växellåda med 1:1 på 5:an, ny koppling -06, bromsad diff 40% - nyrenoverad -09. Ny tank -11 delad E30tank. Chassi: M3 Bilstein clubsport fjäder och dämpare, powerflexbussningar, 02-depåns ställbara krängningshämmare fram och bak, BMW grp N främre topplagringar med annan camber. Bromsar: orginal fram med carbotek-belägg, bra skick stålomspunna bromsslangar, längsgående bromsrör nya -06, plasthuv och plastbaklucka, igensvetsad taklucka. Nylackad 2011. Däck och fälg: 4 orginal kryssekerfälg med Toyo 205/50 ej de på bild. Guss-bur, OMP RC-stol (FIA -07), Sabelt 6-punkt (FIA-07) vagnbok. Rejsapris: 53.000 bilen kan ses och köras på knutan 4-5 aug. ![]() _________________ olof Johansson |
||
Re:
Bara att hoppa in och tävla. Dan Byström som haft bilen från början tror jag hade 1.12/13 tider på Knutan efter han har Tobias Nissen och nu Adam Fridh haft bilen. De två senaste har inte kört mycket med den. _________________ olof Johansson |
||
Hej Olof!
"På min tid" hade jag bilen besiktigad och körde den till och från banan för egen maskin (reggad med bur och borttaget baksäte). Krävs det några större insatser för att göra den gatlegal? Har sett att det söks "nybörjarbil" då och då och här har man i så fall en perfekt start med möjlighet att använda den på gatbilskörningar men även prova hetluften i tex BMW cup. Kan bekräfta tiden drygt 1.13 på knutstorp men det var med orginalmotor som gått 18000 mil så det borde gå att åka fortare nu... Lycka till med försäljningen! Mvh Dan Byström _________________ Dan Byström |
||
Re:
Det går med lite jobb att göra den gatlegal. Buren är förstärkt, det kan eventuellt ställa till det hos bilprovningen. _________________ olof Johansson |
||
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
4878 besök totalt |