Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2469 besök totalt |
Minst sagt omkastande kval! Kul att Alonso och Schumacher lyckas så bra när de tycker vädret är för dåligt för att köra. Hoppas det är dyngsurt i starten i morgon och sen inget mer regn förrän 5-6 varv från slutet.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Vettel bestraffad med 20 sekunders tidstillägg vilket flyttar honom till femte plats. http://www.autosport.com/news/report
Rätt eller fel? Ja, inte vet jag men för en gångs skull håller jag med Eje. _________________ Anders Igelström |
||||
Re:
Min teori på den är att Vettel samlar ihop till bestraffningen. För att komma ikapp Jenson så pressa han hårt och har ett antal svänga på dom sista varven som han är utanför. Inget dom kan säga högt från domartornet utan det är enklare och ta en enksild händelser. _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
Hade Vettel stannat på banan hade både han och Button stannat där med någon av dem skyldig till att ha orsakat en kollision.
Lite väl mycket millimeter-rättvisa för min smak. Det är lätt att komma i efterhand och tala om hur det skulle ha gjorts. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Håller helt med. Vettel lämnade väldigt generöst med plats åt Button som tomtade sig i utgången och inte kom iväg. Enda alternativet för Vettel var väl att i praktiken stanna vid sidan av banan och vänta på att Button skulle komma iväg. Vad säger ni om Hamiltons manöver på Vettel då? En förare har ju rätt att ta sig tillbaka till ledarvarvet men mitt i fajten om förstaplatsen? Njaaa... Ren idioti enligt mig. Att först göra en sån grej och sen helt enkelt ge upp för att man är för långt efter gör inte saken bättre. Då kunde han lika gärna gett upp innan han bestämde sig för att förstöra nån annans rejs. _________________ Anders Igelström |
||||
Re:
Nu hade de ju fått höra före tävlingen att det skulle vara hårdare tag mot att köra utanför banan, men ändå... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Re:
Tycker nog förarna ska lära sig att hålla sig på banan (skulle dom försöka samma sak på en stadsbana med räcken)..... _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Jag gillade inte Alonso när han körde i Renault, men nu är han utom tvekan F1's bästa förare i mina ögon
![]() ![]() |
||||
Re:
Anledningen till att det blir så är ju att möjligheten finns. Många banor är ju idag asfaltsplaner med vita linjer som utgör bansträckningen. Som sagts tidigare, bygg om banorna så att avåkningar verkligen straffar sig annars kommer detta beteende fortsätta. _________________ Anders Igelström |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2469 besök totalt |