Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 6139 besök totalt |
Depåbilder Sveriges GP 1974
Några bilder ur fars fotoalbum, tagna i Scandinavian Raceways depå i början på juni 1974. Tyvärr är inte bilderna av högsta kvalitet... Ferrariteamet (Nr 11 Clay Regazzoni och nr 12 Niki Lauda) ![]() ![]() ![]() Store Lord Alexander Hesketh, ägare av Hesketh-teamet där James Hunt körde 1974 ![]() Frank Williams (i röd tröja) ![]() Reine Wisells March 741 ![]() Graham Hills Lola T370 ![]() Wilson Fittipaldis Copersugar ![]() Göteborgaren Bertil Roos körde denna tävling i en UOP Shadow (tyvärr bröt han på första varvet med trasig växellåda) ![]() ![]() Mario Andretti ![]() Ken Tyrell (till vänster) ![]() Jean Pierre Beltoise (BRM) ![]() Denis Hulme (McLaren) ![]() Själva loppet vanns av Jody Scheckter i en Tyrell före sin teamkamrat Patrik Depailler och med James Hunt på tredje plats. _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||||
|
||||||
Noterade också Opeln. Som sagt, saker och ting har ändrats. Frågan är om det är till det bättre... Lefors// Kanonpost ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||
När man tittar
![]() ![]() För jag kan inte tänka mig att det bara var i Anderstorp som det var så i F1 på den tiden. ![]() Verkligen toppen bilder. ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Verkligen! Läste en gammal IMS-artikel från 73-74 där mekanikerna hos F1-teamen uttryckte sitt missnöje med alla besökare som tog kort, ställde frågor och berättade hur skruvarna egentligen skulle dras. Lite skillnad från dagens F1-cirkus, nu får man vara glad om man får en skymt av killen som fyller vattenflaskorna... _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||||
För de verkligt inbitna fantasterna kan jag berätta att Ronnie Peterson bröt tidigt med drivaxelbrott (varvid stora delar av publiken gick hem...
![]() _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||||
Den lade jag också märke till. ![]() ![]() Verkligen intressanta bilder även för en som inte ens på långa vägar var påtänkt på den tiden. ![]() ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||
Just det! ![]() ![]() _________________ William Ekström |
||||||
Kan bara hålla med!! ![]() ![]() _________________ Mvh He nr ik Tj ul an der Opel Ascona A 16v |
||||||
En smula OT, men jag tycker de har rätt mysiga "husbilar" i F1 numera: http://www.itv-f1.com/photos/glamour
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Re: Depåbilder Sveriges GP 1974
Jag är en aning insnöad på F1 från förr, så jag noterade några tvivelaktigheter: Nr 1: Denna "Hill" har startnr 23 vilket man hade i 1975 års tävling, 1974 hade man 26 och 27: ![]() Nr 2: Copersucar fanns ej med 1974, däremot 1975: ![]() Nr 3: Mario Andretti deltog ej 1974, däremot 1975 i en Parnelli. Men det finns annat i bilden som gör att den omöjligt kan vara tagen 1974, gissa vad! ![]() Nr 4: Detta är Mike Hailwood, inte Denis Hulme: ![]() ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re: Depåbilder Sveriges GP 1974
Volvo 240 kom väl inte förrän -75? ![]() _________________ André Voss Banvagn: 205 GTi 1.9 -90 Barnvagn: Avensis 2.4 kombi -06 |
||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 6139 besök totalt |