Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: Opel Kadett GSi Långloppsbil
3199 besök totalt
CrazyRooster
Anderstorp
Här sen Jan 2010

Trådstartare

Hallå!

Pga oseriösa köpare förra våren så beslöt vi att behålla bilen och köra lite träningar när vi hann.
Men pga förlorad garageplats och sinande intresse så säljer vi bilen i år istället.

Det är alltså en Opel Kadett GSi långloppsbil som är till salu. Karossen är en Kadett E -85 (för att slippa takluckan) med en GSi motor med Cosworth 16V topp från -88.

Bilen införskaffades som nybörjarbil för några år sedan då min pappa ville testa på racing.
Med nybörjar bil så menas det att den inte är den fräschaste i lacken och så. Men den går billigt och väldigt bra!
Det är en lättkörd bil med massor av fäste, hyffsat med effekt och lägre drevad växellåda.

När vi köpte bilen så stämde inte all som förra ägaren påstog... Vilket vi upptäckte lite försent. Så det är mycket bytt och det mesta på bilen är genomgånget och kontrollerat.

Chassi:
Ombyggda fjäderben fram
Öhlins Gas dämpare bak
SAAB 9-3 Aero broms ok+ Vectra OPC skivor fram
Kadett GSi framok är monterade bak med BMW skivor
Fräderbensstag
Nya bussningar

Motor/låda
Motorn är som sagt en GSi från -88. Den har en genomgången Cosworth 16V topp som inte gått särskillt långt.
Det sitter orginal extraktorgrenrör med racekat och 3" hela vägen med ljuddämpare. (Klarar 95dB)
Oljekylare
Bytt luftmassemätare
Nymappad box hos Chrima Motorsport (www.chrima.se)
Den läcker lite olja från oljetrågspackningen. Förra ägaren hävdar att de tär för att det är för mycket olja i motorn. Men jag har 2st oljetrågspackningar som medföljer, jag har bara inte hunnit byta dom.
Lägre drevad låda
Kondiff

Kaross
Som jag skrev så ser den lite sliten ut i lacken. Endel stenskott i fronten och nån halvdan lagning på bakskärmen av förra ägaren.
Men mot pristillägg så kan jag fixa hellack eller hel foliering i valfri kulör.
Den har helbur
Stol och bälten

Den har dubbla bromscylindrar (en fram o en bak) som båda krånglade när vi köpte bilen. Så båda är bytta mot sprillans nya girling cylindrar. Siliconbromsvätska.
Det medföljer orginal framlyktor och svarta "lyktkåpor".
Fräscha dunlop r-däck (mycket nöjd med dom!)
Oanvända regndäck medföljer vid snabb och smidig affär, annars behåller jag dom själv.

Det medföljer MASSOR av delar, som oljetrågspackningar, växellådor, bromsbelägg, delar av kabelhärvan, spridare, tändkablar m.m. m.m.

Det är säkert massor jag har missat så ring gärna för mer info. Kortfattat så är det en bra bil för en billig peng.

Bilen kommer att finnas på Anderstorp motorbana den 12:e maj under Chrima Raceday för den som vill titta på den.
http://www.chrima.se/?page_id=2590

Pris idé är 43000kr eller högst bjudande. OCH DEN HÄR GÅNGEN ÄR DET FÖRST TILL KVARN SOM GÄLLER!

Med Vänliga Hälsningar

Daniel "Tuppen" Hyvärinen
d.hyvarinen@live.se
073-2686044

Anderstorp
Här sen Jan 2010

Trådstartare
Haft några som hört av sig. Men inga som kommigt och kollat? Snart sitter det nya hjulnav och hjullager på båda sidorna fram (ca 6000-7000kr) och torpedväggen är förstäkt för att få direktare styrning.

Anderstorp
Här sen Jan 2010

Trådstartare
Bilen finns fortfarande kvar! Är det inget sug efter långloppsbilar just nu eller? Bilen har ju haft GrH papper så detta borde ju intresserad rally åkarna lite också...

3199 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande