Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 56459 besök totalt |
|
||
Haha ren underhållning att se.
Vilket kul bygge, ska bli riktigt kul att se den klar! ![]() _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
|
||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
39,4% av vikten fram. Kommer nog funka bra i de flesta fall. I hög fart lär du behöva något på nosen... en spoiler/splitter-lösning.
_________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||
![]() Har varit ute och kört en del små runder ,och tycker väl det funkar över förväntan,kyl- fläkten går bara i gång när man frestar lite.Skulle vilja ha optimalt med luft in genom gälarna i bak-luckan när man har fått upp farten lite,och frågan är vilken vinkel dom ska ha man kan ju bocka dom lite fram o tillbaka _________________ Lars Svensson |
||
Re:
Dom gälarna lär väl dra ut luft ur bakluckan...eller ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Det är sannolikt som Håkan säger att gälarna sitter i ett lågtrycksområde. Original suger väl Fiat luften underifrån och blåser ut den genom bakluckan? Du borde också om du inte redan gjort det täta runt kylaren mot karossen.
Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||
Jag har gjort luftstyrningar runt kylaren har även små scop bakom bakrutorna som går in till paketet.Jag tror jag läste någonstans om nån som skulle sätta större ic och luftintag i en porsche 911 och då var det inte som man trodde med "vinklarna" på gälarna att man inte skulle "skopa" in luften??
![]() _________________ Lars Svensson |
||
Fränt bygge måste jag först säga.
![]() Jag tror det enda rätta är att tejpa fast garn på bilen och köra för att se vad som händer. Det är inte det lättaste att förstå hur luften beter sig. Först behöver du nog iof ha i lite rutor, nu ser det ut som att det blåser rakt igenom kup'en ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 56459 besök totalt |