Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2012-08-03 - Bankalas på Kinnekulle Ring
2398 besök totalt
Andreas E
Västerås
Här sen Maj 2004

Trådstartare

Alla, nybörjare såväl som erfarna rejsianer, är hjärtligt välkomna på MX-5 Racing Clubs traditionsenliga bankalas på den krävande motorbanan Kinnekulle Ring strax utanför Götene den 3 augusti.

Programmet är späckat med en väldigt mycket asfalts-tid och flera förare som tävlar i Roadsport C kommer att finnas tillgängliga för att ge körtips och instruktioner under dagen. Körningen kommer ske i ca 15 minuter långa pass med en indelning i 3 grupper (lugna, lagom och race) beroende på er ambitionsnivå och erfarenhet. Tack vare gruppindelningen spelar det ingen roll om du har en helt original bil eller en tävlingsbil med slicks - du är varmt välkommen ändå.
I race-gruppen har vi som ambition att erbjuda några avancerade övningar under dagen för de som så önskar.

Under dagen kommer även Bengan från Racefoto vara med och fotografera våra bilar. Bengan har en otrolig erfarenhet av racing i allmänhet och att foto bilar på motorbanor i synnerhet.

Dagen startar med inskrivning mellan 08:00 och 09:00. Den obligatoriska förar- och säkerhetsgenomgången startar prick 09:00. Efter denna förargenomgång är det fri körning på banan fram till ca.16:30.

Notera att anmälan till förarövningen sker i två steg.
Först anmäler du dig via formuläret under "träffar" på MX-5 Racing Clubs hemsidan och sedan betalar du in avgiften (600 kr för medlemmar i MX-5 Racing Club och 900 kr för övriga) till klubbens BankGiro: 223-0811 eller PlusGiro: 45 31 46-3.
Bankalaset körs med SBF-försäkring vilket betyder att alla som är med och kör behöver licens. Har man inte licens kan man lösa PR-licens på plats till en kostnad av 150 kr.

Här hittar du anmälningsformuläret till våra träffar:
http://www.mx5racingclub.se/index.php?page=deltagaranmaelan

OBSERVERA: På vår träff på Kinnekulle krävs det att öppnar bilar har störtbåge. För mer information om detta krav kan ni kika på denna länken:
http://www.mx5racingclub.se/forum/viewtopic.php?f=8&t=2217

Slutligen är här en länk till inbjudan:
http://www.mx5racingclub.se/uploads/PDF/Bankalas%20Kinnekulle%202012-0 . . . .

Varmt välkomna till bankalaset den 3 augusti
/Andreas E

Askersund
Här sen Apr 2010

Hur pass sent kan man komma med anmälan (tänkte på betalning och så) kanske går att betala på plats? vet ju tyvärr inte förens typ 1-2 dagar innan om jag kan eller ej

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Andreas E
Västerås
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

E.Svensson skrev:
Hur pass sent kan man komma med anmälan (tänkte på betalning och så) kanske går att betala på plats? vet ju tyvärr inte förens typ 1-2 dagar innan om jag kan eller ej

Om du betalar in så snart du vet att du kan vara med och printar ut inbetalningsinfon så vi kan se att du betalat in går det bra att du betalar senast till lunch dagen innan träffen. Annars går det också bra att betala på plats men då åker du på en efteranmälningsavgift på 200 kr.

/Andreas E

Västerås
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Ett förtydligande:
Om ni har en bil som inte är gatregisterade ska den för att få vara med på vår träff antingen ha vagnsbok eller ha säkerhetsutrustning som motsvarar vagnsbok, dvs: FIA godkänd stol, FIA godkänt 4- eller 6-punkts bälte, SBF godkänd båge/bur och huvudströmbrytare.

/Andreas E

Varberg
Här sen Maj 2005

Så, en Radical Prosport borde funka? (Vagnbok finns, men bilen har inte gått tävlingar sedan 2010 tror jag.)

Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Andreas E
Västerås
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

Olofson skrev:
Så, en Radical Prosport borde funka? (Vagnbok finns, men bilen har inte gått tävlingar sedan 2010 tror jag.)

Tyvärr är en Radical Prosport (dvs Clubman/RS) inte lämplig för vår träff eftersom den är ca 10 sekunder snabbare än de flesta andra bilar per varv och dessutom så låg att den är svår att se i backspeglarna på våra "vanliga" bilar. Så tyvärr får vi tacka nej till dig denna gången.

/Andreas E

Varberg
Här sen Maj 2005

Ok! Nu kör han ju (än så länge iaf) inte så våldsamt mycket fortare än jag gör med min Westfield (mindre grepp, mer effekt/vikt) - men det är ju å andra sidan lite samma problem redan där; liten bil med avvikande hastighetsprofil.

Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
mäcen
Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Jag kommer om inte SMHI ändrar på väderutsikterna.

Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
Citera
Erajk

Här sen Feb 2012

Sitter själv på jobbet pga att alla andra har semester, så kan inte ta ledigt

Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup)
Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8)
Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8)
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005

Håller på att övertala kompressorRolf att rulla ner till Kullen.

Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010

Det här kommer bli hur kul som helst

Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005

Re:

Erajk skrev:
Sitter själv på jobbet pga att alla andra har semester, så kan inte ta ledigt

Åk bara, ingen märker om du är borta också!! Alla är ju borta!! Välkommen thumbs up

Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Kanske kommer förbi och drömmer mig bort lite bland alla snabba mazdor

Stockholm
Här sen Feb 2005

Ta med Rolf:s koppling. C Ju!!

Citera
J.L
Vara
Här sen Maj 2005

Jag tog ledigt på fredag, så nu är dagen ledig, bilen står iofs redo, men jag TROR att jag bara åker
upp för att filma, fota och titta på.

Ekonomin är inte den bästa efter semestern, har dessutom ett par körningar om 3 veckor,
så det får nog funka för denna gången...
Min bil är inte speciellt snabb, inte rakt fram iaf, så slipper ni svära över mig ;-)

Gratis för åskådare/fota/filma?
Frun och döttrarna kanske får åka med också, om de är snälla ;-)

Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010

Re:

J.L skrev:
Jag tog ledigt på fredag, så nu är dagen ledig, bilen står iofs redo, men jag TROR att jag bara åker
upp för att filma, fota och titta på.

Ekonomin är inte den bästa efter semestern, har dessutom ett par körningar om 3 veckor,
så det får nog funka för denna gången...
Min bil är inte speciellt snabb, inte rakt fram iaf, så slipper ni svära över mig ;-)

Gratis för åskådare/fota/filma?
Frun och döttrarna kanske får åka med också, om de är snälla ;-)

Gratis att titta på och åka med

Inför träffar
2398 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande