| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Vill du datalogga din körning med cupbil på Knutan i helgen?
|
1986 besök totalt |
|
Jag har en driftbox som är ypperlig att logga hur man kör. Eftersom vi f.n. inte får logga under vanliga gatbilskörningen så tänkte jag kanske någon som kör Cupen som mot förmodan inte har en loggningslösning redan vill låna burken under helgen? Det är bara att sätta fast i vindrutan med sugpropparna och ansluta till 12 volt i bilen med en ciggtändaruttagskontakt. Loggdata kan man sen både analysera eller ha till att lägga in i sina videos från helgen om man filmat med någon annan videokamera: Här finns analysmjukvaran "Circuit Tools" att ladda ner och kolla på: http://www.velocitybox.co.uk/index.p Vill du låna burken så säg bara till PS: (jag kommer ev. använda den under MINI Cup Time Attackkörningen, då kör vi ju med tidtagning osv så då är det okej att logga. Men burken tar ju bara en minut att flytta mellan bilarna så det är ju inga problem _________________ Magnus Thomé
|
||
|
Låter intressant! Lånar gärna denna under någon race, ska bara kolla om jag har kvar ciggutagget...?
Cigguttaget fanns där, så jag lånar gärna den något race. _________________ olof Johansson |
||
|
Re:
http://biltema.se/sv/Bil---MC/El/Bat
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
|
Re:
Jag har ett cigguttag för 6,3mm kabelskor som jag haft vid mappning som kan lånas ut.
_________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||
|
OM du nu skulle vilja logga en cupbil och jämföra mot dina egna körningar där du använt den så får du gärna installera den i vår bil under en träning eller race, men har inget cigguttag, men med den där lösningen som johan nämner så är det ju inga problem
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1986 besök totalt |