Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996: Tysken är såld | << 1, 2, 3, ... 66, 67, 68 >> 32 besök senaste veckan (730949 totalt) |
Riktigt kul bygge må jag säga!!
Detta kommer att jag att följa. Stämmer in i kören: VAD BLIR DET FÖR MOTOR? Ser ut som en 4-5cyl motor som är rakställd... Audi kanske med FWD audi transaxel..?? Kommer du att kunna plocka bort några rör runt motorn när allt ska lyftas i och ur? Keep it up!!! _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
Med de bromsarna och motor jag tänkt använda så får tjänstevikten vara 860kg. Hoppas att man hamnar där någonstans i krokarna. Under 900kg vore ju kanoners! Vet inte alls vad karossen väger men vi lyfte av den ganska lätt på 4 man.. man får väl väga den sen nån gång |
||||
Tackar som ödmjukast! Mer bilder kommer! |
||||
Jaaaa, okej då! Jag får väl avslöja att jag tänkt använda en 5-cyl Audi-smälla, ABY närmare bestämt. Den ska rakmonteras och paras ihop med en Porsche G50-låda någon gång i framtiden.. De lådorna är ju inte gratis direkt.. Inga rör skall behövas tas bort när motor/låda-paketet ska tas ur.. däremot kanske man får plocka av grenrör och insug... |
||||
Lådan måste ju få plats nånstans också så jag fick göra som en brygga över istället för ett rakt rör där bak. Motorn är provmonterad och jag tycker det ser ut att gå vägen! Lite trångt som flickan sa men det är väl bara bra!? |
||||
_________________ Magnus Wideman Golf MK8 R PP & Cupra Born E-Boost https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||
Motorn hamnar för högt! Annars hade det varit väldigt smidigt! Porsches G50 får man ju vända uppochner och då hamnar motorn jefligt lågt vilket blir perfekt för CGH. |
||||
Äsch.. You're in for a treat om du gillat bygget hittills! |
||||
ordna bild(er) coolt bygge, rörram vore en dröm att ha har du någon ungefärlig gissning på hur mycket den tomma ramen kan komma att väga? _________________ //Johan Karlsson |
||||
Tackar! Jag ska se om jag kan komma ihåg att fota bocken nästa gång jag är i garaget. Beräknat på antalet meter rör som är i ramen och vad de väger metervis så bör det ligga någonstans runt 150 kg.. |
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Då har man gått lös med tigersågen lite till...
Hjulhusen tog i det lilla som var kvar av "ramen" framtill som skärmarna bl.a är infäst i.. Hoppas alla sopiga mobilbilder duger åt herrskapet! Så nu passar hjulhusen efter "viss" modifiering av skärmarna.. |
||||
Ja du får isf passa på innan jag flyttar ur mitt nuvarande garage! |
||||
Varför nöja sig liksom!? Tänkte köra genomgående tyska delar i bygget, iaf de delar som inte är special.. vilket inte blir så många... |
||||
Iom bortkapade infästningar för skärmar och allt där fram så fick jag ju göra nytt!!
nåt att fästa kylare m.m i också.. |
||||
I förra uppdateringen syns länkarmsinfästningarna så jag måste hoppast över nåt i ordningen..
Fästöronen är tillverkade i 4mm Domex 650MCD och utskurna i laser för att passa som picken i Greta. Döm inte ut mina avslutningspipear på svetsarna då jag ska fixa till dom.. Svetsmaskinen var paj så det fanns ingen slope down och visste inte vid det tillfället att man kunde knixa till det så man slapp pipes även utan slope down.. Det är också endel smältdiken på vissa svetsar, har pratat med SFRO om detta och de ska endast putsas till så man tar bort de vassa kanterna. Var endast självlärd när jag svetsade detta så jag visste inte bättre, alla är vi nybörjare i början! Håll tillgodo!! Som den perfektionist jag är så tillverkades givetvis en fixtur till infästningarna. Allt är mätt kors och tvärs för att få infästningarna på rätt ställe. |
||||
På en racebil ska man ju givetvis ha en diffusor.. Skissade lite på den och började bygga..
Har endast gjort ramen än så länge, resten av diffusorn kommer i samma veva som jag beklär undersidan av golvet. Testade uttrycket: "Gör om, gör rätt!" Den uppmärksamme ser att jag har skarvat på en rörbit både till höger och vänster på ramen, det för att bredda själv utsläppet. Om det har nån sexuell betydelse vet jag inte men det kändes bättre att inte ha det för smalt. |
||||
Trots att bilen ser fet ut med bara hjulhusen på så kan man glatt meddela att det saknas 10-15cm av bredden på vardera sida av bilen. Skärmen kommer gå ända ut till utkant av däcket på bilden nedan.
2meter bred är tanken, både fram och bak. 2350mm hjulbas, org. för Porsche. Hjulet på bilden är bara lånat, jag ska ha andra exklusivare fälgar på sen. |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996: Tysken är såld | << 1, 2, 3, ... 66, 67, 68 >> 32 besök senaste veckan (730949 totalt) |