Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2293 besök totalt |
SÄLJES: Skyline r32 gtr -94 Grymt projekt
Funderar på att sälja bilen. Precis köpt hus som tyvärr saknar garage så hade velat ha in lite pengar så det går att bygga ett dugligt. Bilen är alltså min gröna r32 gtr -94 som jag ägt och byggt på i ca 4år. Det är en r32 som inte är lik något annat gtr bygge i detta land Otroligt mycket tid spenderat på finish och detaljer! Letade ett bra tag innan jag hittade en bra kaross att bygga på, valet föll på en 100% rostfri fin kaross som var svenskreggad Bilen har bara rullat 2 sommrar i Sverige, resten av sitt liv har den rullat i Japan Bilen står just nu utan motor/låda Har en org låda till den men saknar motor just nu. Spec i grova drag Kaross:Hellackerad i en MG grönmet färg. START kolfiberhuv(lackerad) Kolfiberbaklucka racebaklucka med snabbfästen Glasfiberdörrar Plastrutor med sliders Ganador speglar N1 huvläpp N1 sidokjolar N1 vents i front N1 bakruta (tunnare glas samt utan torkarhål) Chassi: BC Er coilovers (nästan nya) Driftworks chassi kit med ställbara bärarmar Driftworks hicas lockbar Driftworks bussningar (medföljer) Cusco fjäderbenstag fram Cusco fjäderbenstag bak Whiteline grövre krängare fram(medföljer) Whiteline grövre krängare bak(medföljer) Drivlina/bromsar: Kaaz 2 vägs bakdiff Ap racing 6 kolvsok fram 350mm apracing skivor,ferodo ds2500 belägg Bak org gtr ok med nya Endless mx72 belägg Stålomspunna svarta slngar fram Hjul: 18X10" et17 Racing Hart type C tracers 3 delade splitfälgar Helt nyrenoverade,polerade kanter ,guldlackerade centrum med mattklarlack och nya guldiga bultar. 265/35 Dunlop R-däck 265/35 Yokohama R-däck Inredning: 2 Sportstolar (sparco evo kopior) 320km/h mätarhus med inbyggda shiftlights Skylab tcs Bosch bredbandslamda vid org klock utrymme Cusco 6punkts bur Custombyggd by Möller växelspak Flockad instrumentbräda Rensad på asfaltsmattor och dyl Soppasystem: 4*bosch motorsport 044 pumpar med billetfrästa fuelrails mellan dom(från koenigsegg ccx) 1680cc bosch spridare An8 stålomspunna ledningar fram till ett y-block som delar till 2 an6 som matar fuelrailen i bägge ändar. An8 stålomspunnen retur Rci 45l Fuelcell Custom byggd fuelrail med två inlopp och en retur i mitten. Aeromotive ställbar btr Styrsystem: Vipec v44 V.A.G tändspolar Custom byggt 60-2 Triggerhjul Turbo/insugsetup: Precision pt71 billet turbo (god för 950hk) 4" downpipe 4" hks avgas 60mm wg Rostfritt grenrör med egt uttag på varje cyl samt i kollektor, uttag för mätning av mottryck med. 80mm Spjällhus Junstyle insug Custombygga 3" alutryckrör Arc trippelcore Ic Övrigt motor: Ati race svängdämpare(60-2 trigger gjord för ati dämparen) Custombyggda ventilkåpor Custombyggd kamremskåpa Org gtr växellåda medföljer Har säker missat en hel del, svårt att komma på allt man gjort med bilen och kostat på den. Jag sluta räkna på vad jag lagt på bilen när jag va uppe på 250k.... Kort sagt, köp bilen och inhandla en smidd motor och släng på delarna och kör som det är. Allt är mappat och klart som det är för 725 rshp för den som vågar köra med det!=) Pris: 129000kr Lite film och bilder på bilen: obs!Lemans hjulen sålda http://www.youtube.com/watch?v=1tndM ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ring eller maila mig innan jag ångrar mig,fråga så mycket ni vill. 0704880404 Torpeden4@hotmail.com Finns i Helsingborg _________________ Michael Grönberg |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2293 besök totalt |