| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 332ti Eifelwagen **SÅLD*
|
<< 1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 178, 179, 180 >> 145 besök senaste veckan (886067 totalt) |
|
Re:
Tack Fredrik, men några men har du väl? _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Med Förenade bil på Ring Knutstorp
Torsdag Med ganska kort varsel blev det så att jag fick möjlighet att deltaga på Förenade Bils Motorsportdagar, ett 2 dagars event på Ring Knutstorp, inte som deltagare utan som instruktör till folk med lite mindre erfarenhet på banan och detta passade mig som handsken såklart. Jag har på senare tid känt ett sug efter att hjälpa folk precis som många andra hjälpt mig på banan, för ganska snabbt kan folk göra rejäla framsteg med några enkla tips. Dagen innan hämtar jag upp en av alla bilar som skall upp till banan i form av en 120D Sport med steptronic/paddlar, en alldeles förträffligt trevlig kärra, extremt lättkörd, snål men med en kraftfull motor och ett riktigt sportigt/läckert utseende. Idag torsdag då det var dags för eventdag 1 bestämde jag mig för att styra kosan mot Knutstorp lite tidigare och köra en omväg. Jodå ni hörde rätt en omväg, precis som brukligt i en BMW! Det blev lite härliga vägar som så sakta tog mig upp till Kågeröd och den så uppskattade banan Ring Knutstorp. Jag anlände i god tid och hann med lite gott snack med övriga instruktörer innan allt började. Efter ett kort funktionärsmöte var det dags för lite frukost och sedan en genomgång med alla deltagare om hur dagen var upplagd. Det var 4 grupper varav 2 stannade vid banan under förmiddagen och resterande 2 grupper kör en rejäl och klassisk "vram-runda" med en uppsjö underbara bilar från Förenade bil. På eftermiddagen var det vice versa som gällde, med andra ord blir det lugna pass på banan med under 10 bilar åt gången. I vanlig ordning börjar man dagen med att gå igenom säkerheten, försäkringar, upplägg, flaggor osv. Allt för att göra dagen trevlig och uppskattad. Alla verkar insatta i vad som gäller och efter att allt är avklarat beger vi oss ut i det finfina vädret, det är inte för varmt eller kallt och regnet befinner sig på annan ort så med andra ord är det helt perfekt väder! Själv kommer jag att vara placerad i depån under dagen och står till förfogande om någon vill åka med och få lite tips eller att jag åker med i deras bil. Jag börjar dagen med att åka med en man som hade sin premiär på bana idag och körde en Mazda Miata, för att inte vara en BMW så skulle jag vilja säga att det är ett mycket bra val av nybörjarbil, lätt, välbalanserad, prisvärd och underhållande och förvånande hållbar. Efter några varv där jag gått igenom några spårval ser jag framstegen komma, flytet börjar infinna sig även om det är en bra bit kvar, ett par spår sitter bra och det blir absolut mer behagligt även om det aldrig var fråga om något obehag. Efter detta är det några stycken som väljer att åka med i bilen medan jag kör lite varv i ett makligt tempo. Det är alldeles underbart att glida runt på hemmabanan och man kan inte annat än bli imponerad av chassie och bromsar på 120D med tanke på att den är 100% original, visst överhettar däcken till slut men det tar tid och bromsarna räcker länge känns det som. Med oss under dagen har vi ett par extraordinära bilar i form av en 1M en M3 GTS samt en M3 CRT som tillverkades i 67 exemplar! Givetvis drar dessa bilar till sig folk som magneter och stundtals har jag det lite väl lugnt i depån, men vem kan klaga en solig dag i grytan på Knutan omgiven av en knippe riktigt underhållande BMW:s? Inte jag i alla fall. Det är dags för lunch vilket passar bra då man börjar bli lite mör och varm. Det blir en snabblunch innan det är dags för nästa grupp att äntra sin andra del av dagen. Vi börjar med att folket åker med oss i bilarna och ser lite spårval, det kändes udda att ratta X5 4.0D på Knutstorp men även här blir man imponerad av BMW, bilen tuffar på bra och beter sig vettigt på banan men visst, vi kör i låga farter och enbart för att ge deltagarna ett litet hum om var på banan man bör befinna sig. Efter detta blir det följa John där vi ligger före och deltagarna turas om att ligga bakom ett par varv. Det visade sig vara lite lurigt att få pärlbandet att hålla ihop men jag gjorde så gott jag kunde och höll farten låg och jämn för att eftersläntrare skulle komma ikapp. Till slut körde vi in i depå och nu skulle alla ut med sina egna bilar. Det var lite skoj för eftermiddagsgruppen skiljde sig lite från förmiddagen såtillvida att det var tydligt att här ville alla ratta själva och behovet av instruktörer var inte lika stort. Jag passade på att tjöta lite med Rune Tobiasson som även var instruktör för dagen, vi beslutade oss för att ta ett pass med han bakom ratten vilket jag självfallet såg framemot, med en 50 årig racingkarriär har man varit med om det mesta och vi som känner till Rune vet att han är en mästare bakom ratten. Väl ute på banan noterar jag kvickt ett par saker, mitt och Runes spårval är inte detsamma, det skiljer sig radikalt i partiet fram till NGK krönets slut men sedan är vi relativt lika, ok i Liton tar Rune det vida spåret som oftast och jag den tighta men som jag förstår det är detta lite beroende på vad man har för bil. Jag noterar även att Rune har en mycket mjukare stil som trots det är snabbare, ett ballongspår med tidigt gaspådrag, att sedan Rune trailbreakar i ett par kurvor gör såklart framfarten än snabbare, det blir ett rejält antal varv och Rune verkar inte tröttna alls på detta trots sina 75 år, jag är glad att jag tog ett åksjukepiller på morgonen för nu känner jag inte ett dugg trots 15-20 varv på raken med Rune. Efter att jag åkt klart med Rune och vi förvissat oss om att alla som vill fick ta del av oss så tog jag några varv på egen hand och provar Runes spårval. Framförallt i partiet Svackan/NGK där det hade varit skoj att få upp mer fart, det är otroligt lätt att göra en för tidig turn-in här och då blir det tokigt, med lite otur kan det bli riktigt tokigt här. Nåja jag måste säga att alla skötte sig perfekt både på och utanför banan så några incidenter att prata om förekom aldrig. Spårvalen jag testade var intressanta men jag är inte säker på att det gick fortare, dock skall jag definitivt testa ett par av partierna där jag vet att jag kan utvecklas. Under eftermiddagen börjar både Joakim, Daniel och Patrik få upp ett riktigt bra tempo i finbilarna, Stefan med sin GTS står och justerar in bilen under en relativt lång stund men kommer till slut ut igen, gissa om den var populär att åka i. Man hör klart hur framförallt 1M får jobba på sina ställen, backen upp mot idioten, kvällsposten och Liton verkar gå brett på ett högst underhållande vis. Själv kör jag något enstaka pass på egen hand men annars parkerar jag mig i depån och njuter av dagen. Jag passar förresten på att åka ett par varv med Joakim i hans 1M och bredare och mer underhållande varv på Knutan har jag då aldrig varit med om, bilen är en riktig pärla och Joakim kan då sannerligen konsten att hantera bilen, även om jag är medveten om hans kompetens som förare kan jag inte låta bli att inse hur lätthanterlig och förlåtande bilen är. Det var med ett stort smajl jag lämnade 1M:s passagerarstol och återgick till depån. Jag har testat 1M på landsväg en del men herrejösses vad skoj det hade varit att få ett par varv på bana, det blir liksom aldrig detsamma på vanlig väg. Dagen börjar gå mot sitt slut och en del passar på att njuta in i det sista av körningen vilket dom gör helt rätt i såklart. När klockan är 15.55 rundar vi av för dagen och tar oss bort till cafeterian för diplomutdelning till alla deltagare. Alla verkar väldigt nöjda med dagen och jag kan kallt konstatera att inte en enda gång under dagen har jag sett annat än grönflagg och rutig flagg på banan , bara det i sig tycker jag säger en del om hur städat allt var. Vädret var alldeles fenomenalt med lagom varmt, en svag bris och inget regn så långt ögat kan nå, i alla fall inte förrän dagen var slut för då kom det faktiskt några droppar. Själv var jag absolut nöjd med dagen även om jag gärna suttit mer i passagerastolen eller förarstolen för att göra någon form av nytta. Bilen jag körde upp stannade kvar och jag åkte M3 CRT till Förenade Bil i Malmö där jag plockade upp min egen kärra, snacka om underbar bil med ett fantastiskt ljud, grymt snabb låda och ändå inte helt tokig komfort, att den gick som en missil gör ju inte saken sämre, billig? Inte direkt men säkerligen en investering som håller sitt värde. Imorgon är det fredag och det kommer en ny uppsättning folk, denna gång är det ett lite större antal bilar så det känns skönt att vi fick en mjukare start. Jag ser redan framemot morgondagen på en alldeles förträffligt underbar racingbana. Ett stort tack till alla som gjorde träffen så bra! Fredag Fredag innebär att jag tar mig upp i egen regi då jag direkt efter andra dagen med Förenade bil påbörjar BMW Sport Club /BMW Club Schwedens årliga Knutstorpsträff, med andra ord blir det en riktigt lång helg på banan för mig men det passar mig som handsken. Jag tar mig upp i god tid då jag tänkte lasta av bilen vid vår stuga och passa på att byta däck för att ha det avklarat. Väl framme så är det stängt och jag tar beslutet att byta däcken utanför. När det är avklarat är grindarna öppna och jag kan tömma bilen vid stugan, en stund senare är allt klart och jag parkerar bilen i depån för att äntra dag 2 med Förenade Bil och deras motorsportdagar. Innan dagen börjar så sticker jag och Daniel iväg med nya M5:an för att tanka den, givetvis får jag en kort presentation av bilens prestanda och det är smått otroligt vad en så pass stor bil kan imponera, som slungad ur en kanon och med blixtsnabba växlingar når man höga farter i ett nafs. Ett par saker noterade jag, bilen är stor som en lite äldre 7 serie invändigt och bilen andas väldigt mycket autobahnlok och känns extremt komfortabel att åka i. En sådan hade man inte tackat nej till såklart, även om prisbilden är en bit från egen budget. Dagen är en kopia av gårdagen och från vår sida är upplägget identiskt, vi har väl trimmat in organisationen en del vilket passar bra då det idag skall vara ett tiotal extra personer och belastningen blir alltså något högre. Efter ett väl genomfört förarmöte var det dags att äntra bilarna igen, folk fick åka med först, efter det var det följa John en bra stund och efter det var folket välkomna att åka med oss eller att vi hoppade in bredvid i deras bilar. Jag hade ett antal elever under dagen och det var lika skoj idag, skillnaden var dock tydlig, dagens deltagare var mer sugna på att köra än gårdagens och även ännu mer rutinerade. Ingen av dom jag åkte med hade på något vis katastrofala framfarter och redan efter några varv med tips såg jag en tydlig förbättring, man kände klart att många av bilarna var moderna, starka och lättkörda i förhållande till min egen relativt ålderstigna Compact. En patient jag hade var påtagligt nervös och överkörde betydligt i början, spårvalen blev därefter och bromspunkter mm. satt inte alls, även här blev jag glad när det började sitta och framfarten blev behagligare, alla har vi olika nivåer av intresse, inlärningströsklar, nervositet osv men alla kan utvecklas och det är precis vad det handlar om, vi tävlar inte mot varandra och vi tar inga tider utan vi utvecklar oss som förare, kan man ta sig fram på ett vettigt sätt här och vi lär känna våra bilar under säkra förhållande ja då blir det såklart tryggt på vägen också, dessutom kan man känna på bilens resurser på ett annat vis här vilket passar bra. Även denna dag rullade på i ganska snabb takt och lite mellan varven tog jag mig ut på egen hand i en 120D Automat, det gick ju förvånansvärt bra att ta sig fram och det var i stort sett bara att svänga in, gasa sig ur kurvan och bromsa lite här och där, otroligt förlåtande oavsett om man körde med ntispinn/antisladd av eller på. Några av mina elever under förmiddagspasset ville ha en repetition av det jag tipsat om, det var skoj för det syntes tydligt att det jag försökt förmedla gått in och att dom nu även adderat lite fart till det hela, visst vissa hade en längre väg att gå men allt är som sagt individuellt. Klockan var nu runt lunch och Mattias från BMWCS dök upp på Knutstorp vilket var trevligt. Det var nu dags för att byta grupp så dessa fick köra landsväg och dom som redan gjort det äntrade banan. Först passade vi dock på att käka en snabb lunch för att sedan äntra banan igen. Det var inget som var annorlunda under eftermiddagen och likt dom andra passen hade jag mest att göra i början för att sedan ha mer dötid, dels ville folket köra i egen regi men även prova på att åka med dom läckra bilarna som CRT, 1M och GTS, givetvis bleknar en 120D en del i det fantastiska sällskapet och det förstår jag. Det blev en del trevliga pass med olika bilar och även några pass i "min" 120D, som jag började komma riktigt bra överens med. Mattias fick åka med ett par av passen och det gick att hålla jämnt med förvånansvärt många bilar som hade dubbel effekt och betydligt mer väghållning/ bromsar/ grepp. Även fredagen blev en sådan där underbar dag med en härlig positiv anda, underbart väder och utan något som helst strul vare sig på eller utanför banan. Jag vet att alla var väldigt nöjda med dagen och att det var ett fynd med 1900:- för en dag som denna, det tvekade nog ingen på. Alla som ville fick instruktör under en halv dag, det blev massor med körning på bana och sedan fick man prova finfina bilar på landsväg, som lite grädde på moset kunde man åka både riktig tävlingsbil och snarlika sådana med proffsförare och det är en upplevelse som man sent glömmer. Dagen började gå mot sin ända och jag tror att alla var mätta på körning, värmen gjorde sitt till för att trötta ut både förare och bilar, det roliga var att man tydligt ser bilarnas kvalitet, ingen bil visade tendens att krokna eller så även om såklart däck och bromsar då och då behövde lite paus. Själv var jag mer än nöjd med dagarna två och jag gillade verkligen det här med instruktörsbiten, jag hoppas såklart på fler tillfällen i framtiden. Det roliga med att det var slut var det faktum att nu började nästa träff och även här visste jag att det blev massor av skoj, men det är en helt annan historia.. Ett stort tack till alla som var med Joakim,Daniel,Ole,Patrik,Stefan,Samson,Rune,Rolf och många andra! Vid pennan Johan Sjöström Lägger även med en video från ett av passen jag körde med 120D _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Alltid lika trevlig läsning Sjöström !!! Fortsätt så, det gör att arbetsdagen glider enklare med ett par läspauser.
|
||||
|
Tack Stefan det uppskattas. Det jobbiga är att nu ligger skriverierna på hög, jag har 3 dagar på ringen kvar att skriva ner samt 2 dagar på knutan, till råga på det är det dags nu på måndag igen för lite rattvrideri, primärt är jag flaggis men det brukar i regel bli en del körning oxå, dessutom vet jag att en god vän med ett snabbt redskap kommer att vara där och då blir det lite jakt eller rättare sagt slakt för om någon tycker att jag tar mig fram vettigt fort så är det ingen mot den här killen..
2 av min 4 däck sen sist på knutan var BLANKA och ersattes idag av 2 Direzzor i bredden 225/45/16, förvisso relativt slitna men absolut inte slut och sedan med lite mer bredd. Innan Knutan blir det besök i en fabrik som tillverkar fart, där lär det bli mycket snack och lite verkstad men ett mission har vi att utföra iallafall. Bilen skall fartfabriceras och det ser vi framemot. Att personalen på det där stället i världens ände dessutom är utomordentligt trevliga gör inte saken sämre.. Jag har med andra ord en del trevligheter både framför mig och bakom mig Over and out från Sjöströmmaren... _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Re:
Nja vet inte det jag, såg nämligen ingen cord framme..
_________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||
|
Re:
jag var kanske lite otydlig, dom blanka däcken åker såklart på innan vi kör ner så att corden tydligt är framme väl vid banan, ånej så enkelt bryter man inte en trend, Ringen SKALL köras på corden annars är det för enkelt, sedan ser det ju fräckt ut oxå! _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Det börjar närma sig ringen så jag får väva in lite om det mitt i allt. Det blir en rörig tråd man vadådå...
Världens bästa coach?
Ja titeln triggar igång en del vilket såklart var meningen :-) Just coaching är något som jag funderat på länge och jag kommer framöver att nyttja dom instruktörer vi har i BMW SC mer än tidigare, det finns massor i min körstil som går att utveckla det vet jag, min stil är ganska rå och utan finlir, jag nyttjar banans bredd dåligt och svänger inte så sällan in lite väl tidigt och plumpt. Redan förra året nere vid ringen hade jag en dialog med en vän om detta med coaching, jag tänkte luska lite i om det gick att hitta någon kompetent snubbe som är dum nog att åka med mig och till råga på allt agera coach. Detta är något jag har provat tidigare på ringen med mycket gott resultat ( Hej Eick! ) men nu vill jag gärna hålla det vid liv eller ännu hellre komma vidare i utvecklingen av mig själva. Bridgetogantry.com har jag besökt någorlunda regelbundet och Dale som driver sajten är en trevlig prick verkar det som, för inte så länge sedan kontaktade jag honom förutsättningslöst för att se om han hade några kontakter i coachingbranschen :- ) Det tog inte lång tid innan jag hade ett svar och det var positivt, han lovade att återkomma inom kort med mer info. Jag hade ställt den del "krav" såsom att det skulle vara till en rimlig kostnad samt vara en som kan ta fatt i en orutinerad ringräv som jag, för med 111 varv i kappsäcken anser jag mig som relativt orutinerad. En taga senare fick jag kontakt med Dales vän som tydligen skulle vara lämplig för ändamålet och han visade ett genuint intresse och hade lite frågor om mig, bilen, målet med coachingen och lite annat. Jag svarade utförligt och bifogade även en film från min framfart förra året på NS. Långt om länge fick jag ett omfattande svar där det klargjorde med artiga ord att det fanns utrymme för en hel del förbättringar framförallt på min framfart men även bilen hade han ett par ödmjuka synpunkter på. Jag var helt med på synpunkterna och det kändes bra att vi var på samma våglängd. Det var tyvärr ett bra tag sedan jag fick svar av killen i fråga men han berättade att han hade fullt upp som oftast och än är det ingen panik med dialogen.
För ett tag sedan fick jag nys på en intressant artikel som Dale la upp på bridgetogantry, det handlade om att det hade satts ett nytt rekord på MC nere på ringen och namnet klingade lite bekant i öronen. Mycket riktigt visade det sig vara Andy som jag mailledes pratat med om coachingen. Artikeln går att läsa här (även film) http://bridgetogantry.com/2/index.ph Så med lite tur kan detta bli något MYCKET intressant, får vi till allt så snackar vi alltså coaching av en med världsrekord på banan, givetvis är det inte det viktiga utan jag föredrar någon som är pedagogiskt men inte är det en dum start med den referensen :- ) Jag har även stämt av med Andy så att det är ok om någon enstaka till får coaching, så om någon av er så hänger med ner i september är intresserade så bokar jag upp er också. Villkoren är som sagt relativt generösa och priserna humana. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Re:
Beröm till Johan Din linje med 120d är mycket bra. Nu använder du hela banan _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 |
||||
|
Re:
Nu när du säger det, så...
Hur tror du förresten att 120d skulle funka på Ringen. Lika snabb som Gamla Bettan? _________________ -- |
||||
|
Re:
Måste säga att bilen är otroligt harmonisk att köra, ok den är lite mjuk och lådan är lidande av ett lagg vid kickdown men det existerar ju inte med en manuell bil. Går man in i det förutsättningslöst som Herr Åber kan så tror jag det kan funka ypperligt. Bromsarna fungerade klockers på Knutan, bilen gick att hantera hur som helst utan dramatik, däcken överhettade till slut men frågan är om det sker på Ringen där man har ett lite mer förlåtande spår. Effekten är ju 184hk idag och visst det är inget överflöd av pulver, efter bron och upp till höjden lär det bli lite frustrerande men allt det där vet du som erfaren "Swiftare" _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Idag blev det ett snabbt besök i garaget för att lasta av lite grejor sedan knutan, egentligen skulle däcken åkt på igen inför Knutan på Måndag men ett besök på fartfabriken gör att jag väntar med det.
Även idag plocka vi ner bromsarna runt om och smorde upp allt, passa även på att lufta dom så vi har nytt blod ute i oken. Beläggen ser ut att räcka säsongen ut vilket passar bra. Man kanske tycker att jag pillar mkt på bromsarna men dom är en icke helt oviktig punkt, förnämliga att ha i slutet på rakan tex. Jag ställde även tillbaka cambern till 2.5grader på ett ungefär så bilen är lite mer gataktig i beteendet. En skvätt glykol fylldes på och oljan kollades. Jag monterade även ut passagerarstolen inför kommande äventyr. En mittkonsoll som har vibrerat loss under säsongen sattes på plats igen. Givetvis glömde jag plocka av bältessträckare och bälteshållaren från stolen men det är så typiskt mig, drar kanske ner och plockar det på vägen upp.. tack o hej leverpastej! _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Gårdagen och en rejäl stund in på denna dagen befann man sig i Fartfabriken som är belägen en bit utanför världens ände. Här befann sig ett gäng rejsakillar i form av Simon,Sebbe, Frapp och Stoffe, dom tre första kan titulera sig som fartfabriken och garage owners..
Det blev en alldeles underbar kväll med massa galna upptåg, glassbilar, grillning med tryckluft, Bitburger, rävgift, plastfolie på rulle, glasögonprovning och mycket annat som gör livet värt att leva. Det blev även lite pill med bilarna och i mitt fall blev det montage av deras riktigt nimma stolsundede som bygger lågt, väger lite och som option har ett par kanonfina sidofästen till stolen, vikten är lika låg som finishen är hög vilket såklart gillas. Det blev även Fartfabrikens egna förstärkningar till fjädertornen bak som klart täcker upp bättre än BMW:s egna. Efter att ha äntrat en övernattningssoffa strax innan solen går upp blev det en kort stunds sömn och sedan fick man sig en härlig åktur på en fyrhjuling för att samla ihop bilen. Skitgoa killar hela högen och med huvudet på skaft, stolsunderredet och sidofästena skall testas här framöver och jag kommer att göra vad jag kan för att hitta svagheter men jag vet att dom redan hållfasthetstestats så jag lär nog gå bet. Vettiga pengar på grejorna och det finns tydligen underreden för leverans, vill någon kika på dom så bara hojta till när vi träffas. Redan på vägen därifrån bestämde jag mig för ett nytt besök i fartfabriken, jag skall ha ett likadant underrede på förarsidan då jag kommer att sitta betydligt lägre än i dag och det kommer att göra gott, idag är det lite trångt mellan mig och ratten, det känns som jag sitter på istället för i bilen vilket jag inte gillar. Kvällens enda besvikelse var alkotesten innan godnattsagan, 0.19 som peak efter en redig garagefest? Nåja att vakna var iallafall en fröjd och ingen pina. Ett stort tack till alla grabbarna o töserna för ert bidrag till en lyckad tillställning. Jag bifogar lite bilder från den ständigt glädjespridande glasögonprovningen, ja förutom den där sista typen som verkar tro han är nåt..
Re:
Oj! Om du kommer ner till byn (läs Brauhaus) i september så ska vi nog kunna få ordning på den där siffran
|
||||
|
Tack för igår Johan! Det var riktigt trevligt, och du är alltid välkommen till oss!
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se
Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
|
|
||||
|
Idag bidde det ett kort besök i garaget in för morgondagen med Procedural racing på Knutstorp.
PÅ med rediga däck, tillbaka med cambern så det går att svänga lättare. Jag demonterade även passagerarbälten då jag saknar 2 plattor till grenbältet, får fixas inom kort. Lite test med att montera extern mic gjorde och idag testade jag att sätta den bakom vänster baklampa, ljudet blev burkigt och tråkigt men jag testar imorrn och ser hur det lirar på bana. Morgondagen verkar bli lovande och det skall bli skoj att flagga och njuta av alla goa bilar. Ursäkter? Däcken är väl inte tiptop men dom får duga Klonk i drivlina? JEPP! Ingen damsugning Skitt bil Skitta rutor I övrigt känns bilen finfin med mina mått mätt. rapport kommer med tiden men högen med rapporter bara växer nu och pennan verkar behöva vässas..
Tack för senast, Johan! Alltid lika trevligt att umgås med dig.
Lite synd dock att vi glömde kolla din klonkbakvagn Hade inte en tanke på det. Lycka till imorgon!
_________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||
|
Re:
Du tror väl inte det var sista gången jag åker fyrhkuling Sebbe, jag är som superlim, när jag väl fått fäste släpper jag aldrig va sa vi, oktoBIERfest?
Våra race- och banåkarbilar
BMW 332ti Eifelwagen **SÅLD*
|
<< 1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 178, 179, 180 >> 145 besök senaste veckan (886067 totalt) |