Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 53894 besök totalt |
Då prövar vi igen då. Lite helgmeck.
Börjar med att röjja upp lite under motorhuven..... Ser ju riktig möggigt ut, så här får det bli en riktig storstädning. ![]() Provmonterar det nya plenumet, blir sjukt bra (förhoppningsvis). ![]() Väntar fortfarande på: * Delar från blästring och lack. * Diffen * Svetsgubben Men det ska nog bli bra i slutändan. _________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||
Kolfiberinsug FTW
![]() ![]() Kändes väldigt skönt med bakvagnsinfästningarna fixade på min bil av Martin Skoog, nu kan jag köra 10-20 tusen mil till o känna mig lugn ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Magnus ->
När jag kommer ut igen beror just nu på om min kontakt som lovat att hjälpa mig svetsa verkligen kommer att göra det. I övrigt så är det bara att invänta delarna och skruva ihop liket när dom dyker upp. Men min förhopping är att ta mig till åtminstone en trackdag i år. _________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||
Väntar fortfarande på mina chassidelar, diffen renoverad och att få förstärkningsplattorna svetsade i bakvagnen.
Men, det finns ju alltid saker att göra på en bil. Som t.ex. att fortsätta städningen och pillet under huven. Ser ju lite muggit och risigt ut. ![]() Först måste vi rensa lite mer där fram, så bort med fläkt och fläktkåpa: ![]() ![]() Sen skruvar vi dit en liten fläkt ![]() Mmm, ser ju riktigt propert ut ju. ![]() _________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||
Re:
ser framemot höga 1.05 på Knutan 2013 Pontus! se till att det finns passagerastol i rejäl storlek bara! _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Är det någon som skall ta sig från Göteborgsområdet ner till Skåne nånstans under nästa vecka och skulle kunna ge min diff lite lift ner hit. Den ligger hos Mobimech i Askim, Kontakta mig på PM eller telefon.
/Pontus _________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||
Re:
Har inte den vägen planerad men är därimot nyfiken på vad "renoveringen" kosta..? ![]() _________________ ![]() |
||
Äntligen haft lite tid igen att pula på kärran.
Fixar nya spridare. ![]() ![]() ![]() ![]() Var tvungen att bearbeta fästet till fuelrailen. ![]() Allt återmonterat och uppstädat. Börjar se riktigt bra ut. ![]() Fick mina bakvagnsdelar i fredags också, blir lite bilder på dem imorrn kanske..... _________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||
Nu har Peder äntligen fått ihop min diff. Så om det är någon som ska ta sig från göteborgsområdet till skåne inom den närmaste tiden och kan ta med sig en diff hör av Er till mig. Jag kan hämta i princip i hela skåne då jag jobbar i Lund å en utflykt på helgen är ju alltid trevligt.
_________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||
Diffen har nu fått ett trevligt resesälskap och väntas hem under nästa vecka nån gång, tack alla som hjälper till och lycka till i helgen.
När den nu är på väg så kände jag mig plötsligt lite stressad, så jag kastade mig under bilen med svets och vinkelslip. Efter lite hostande från svetsen så fick jag häng på hur det är att ligga på rygg med svetspunkten typ 30 cm ovanför hjälmen. Å jag som precis hade börjat få lite snits på det vanliga sättet. Det blev lite snett och vint men jämn och fin blånad på de flesta ställena. Jag han bara med sprickorna, men nu är dom klara i alla fall... och så körde jag på hagmans zinksprej så blev det som nytt därunder. Plattorna tänker jag mig att jag tar under helgen, så kan jag bygga ihop subframen nästa vecka, så är den klar till nästa helg. Då vet jag att ECU'n är på ingång också så om ett par veckor så borde jag kunna vara klar, om inte ryktet om massa övertid på jobbet visar sig vara sant ![]() _________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||
Hej Pontus,
Tack för ett trevligt telefonsamtal i tisdags. Helhäftig bil, begriper inte varför jag inte sett denna tråden tidigare.. ![]() _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Dags för lite omvådnad igen....
Efter några tunga år är det kul att gå ut i garaget igen. Här får subframen sig en upputsning.... ![]() Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||
Åsså efter lite fipplande.....
Nej jag kom inte ihåg hur delarna skulle sitta, men det var kul att prova sig fram. ![]() Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 53894 besök totalt |