| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Var hittar man resultaten?
|
4182 besök totalt |
|
Blir ju lite nyfiken på att köra CUP klassen t.ex men vill ju se lite resultat så man vet om man har en suck eller inte...
|
||||
|
CUP?
CLUB: Vinnare: Pontus Panneryd 1.03, 771 Tvåa: Alx Danielsson 1.10,748 CLUB COMPETITION: Vinnare: Rickard Nilsson 1.06, 288 Tvåa: Helene Nordbäck 1.10,175 Trea: Tony Wenngren 1.10,322 PRO MODIFIED: Vinnare: Robin Antonsson 59,031 Tvåa: Mikael Engblom 59,482 Trea: JoCCe Dyrstedt 1.00,267 (Fyra: Torbjörn Svensson 1.01,122) PRO: Vinnare: Mikael "Diket" Borggren 57,802 Tvåa: Christoffer Nelzon 1.01,380 Trea: Carl Winberg 1.04,984 _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||
|
Re:
CLUB menade jag förståss...
Tack, det där var resultaten från Kinnekulle? |
||||
|
Det handlar inte om vem som är snabbast utan vem som har roligast. Club är instegs gruppen till vidareutveckling i TA där man får blodad tand för TA. Precis som allt annat måste man krypa tills man kan gå. Varför inte ha j-ä roligt på vägen?
Jag har seriöst funderat på att köpa en extra bil enbart för att köra dom två sista racen. Men jag får bärga mig tills nästa säsong. _________________ Henrik Jolfsson * Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar * ( http://www.hjcc.se ) |
||||
|
Re:
Självklart är det viktigaste att ha roligt, men ska man tävla vill man ju inte vara 10 sekunder efter varje tävling. Har ju en gammal bil med inte så mycket effekt så jag ville se lite var tiderna ligger. Har kört kullen på 1.06.04 utan att maxxa under bron med min 924 Turbo som i stort sett är original (helt original i motorn, inte ens höjt laddtryck) förutom chassie, lätt huv och utan inredning bakom stolarna. Detta på gamla slitna R-däck så det verkar ju som att man hade hängt med hyftsat i CLUB Challenge klassen (tror inte jag får med den i CLUB klassen pga av en del inredning saknas?). Nya däck och full attack så får man se hur det går...
Inga planer på en veteranklass?
Tror dock inte jag kan komma med i år (troligast inte) men defintivt vore det kul att få känna lite tävlingsnerv utan att behöva lägga ner en förmögenhet, så jag skall ha detta i åtanke för kommande säsonger om inte annat. |
||||
|
Hur vet man att man inte är 10 sek efter alla? Jo man provar... För att bli snabb behöver man inte en supervass bil utan erfarenhet och timmar på banan. Det får man endast genom att pressa sig själv.
Hade jag varit som du hade jag anmälat mig direkt för körning både på Rudskogen och Mantorp. Skit samma om man är 1 minut efter bästa... _________________ Henrik Jolfsson * Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar * ( http://www.hjcc.se ) |
||||
|
Re:
Full inredning och inga R-däck på club tyvärr. _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||
|
Re:
Det var så jag hade tolkat det.
|
||||
|
Re:
Har inga invändningar mot det inte. Jag har många timmar på bana genom åren, både race, banträffar och som instruktör. En av anledningarna till att min bil är otrimmad är att jag vill kunna se om det går att åka liiite fortare varje gång jag är på banan, med samma material. Dvs se om jag kan utveckla mig själv som chaufför. Blir ju svårt att jämföra om man skaffar sig mer effekt och jag blir fortfarande snabbare trots att jag piskat den runt banor i 8 år.
Det är en kostnadsfråga för mig i år tyvärr. Få sponsring på kort tid mitt i säsongen är nog inte helt lätt heller.
Tackar alla för informationen och tack för "påtryckningarna" att komma och köra!
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
4182 besök totalt |