| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Timeattack anmälan Rudskogen + Mantorp
|
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (11551 totalt) |
|
Självklart kommer jag med M3 CSL'en som om jag förstått det hela rätt hamnar i klassen ClubChallenge eftersom den går på r-däck (levererades med Michelin Pilot Sport Cup från fabrik ju
- Kylslangar till frambromsar. Performance Friction belägg. - Lite extra camber fram o bak - 18" MPSC istället för som original 19" MPSC (sparar en del pengar med 18-tummare...). 265/35-18 runt om. Har jag glömt nåt? Tror det är alles. _________________ Magnus Thomé
|
||||||||||
|
Vi som kör med bilar utan båge eller bur får nöjet att klura oss genom några extra svängar varje varv
BMW Sport Club och Timeattack.nu kör med samma tänk för standardbilar. Som kul jämförelse från Kinnekulle, en video från tävlingen med BMW Sport Club och en från tävlingen med Timeattack.nu:
Ingemar "fastlane" Olsson: Ääähhh... slänger med en video från BMW Sport Clubs tävling på Knutstorp: _________________ Magnus Thomé
|
||||||||||
|
Re: Timeattack anmälan Rudskogen + Mantorp
Uppdaterad anmälningslista. |
||||||||||
|
Re: Timeattack anmälan Rudskogen + Mantorp
Uppdaterad anmälnngslista. |
||||||||||
|
Liten korrigering på filmen ovan, i filmen ovan rattar Lennart och jag sitter brevid och peppar (kommer med konstiga tips för att få Lennart ur balans
) bilen är en helt original RX-8a på billiga gatdäck, original bromsklossar m.m. och körs under track day delen, inte i tävlan alltså.
Rätt ska vara rätt
_________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||||||||
|
Re:
_________________ Magnus Thomé
|
||||||||||
|
Re:
Jag tycker du skall lägga upp fimen där du kör och trackar.
Den visar klart vem som vann VM i "Tracking".
Åsså ber jag om ursäkt för att ha robbat tråden, fläckvis!! Åter till ämnet! _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||||||||
|
Tyvärr filmade vi inte när jag snurrade med din bil. Riktigt tråkigt för då vart det spännande i kupén. Vet att jag sa nej nej nej när räcket kom närmare men det löste sig, inte ens konträff hehe
_________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||||||||
|
Re:
Nu ställs de ju helt olika varje tävlingstillfälle vilket är väldigt synd, inga tider kan ju jämföras då. Jag har puttat för ett förslag (i snacket inom BMWSC) att man gör permanenta markeringar på banorna i samarbete med dem. Så konerna kan stå EXAKT lika varje gång. En bara en decimeter annorlunda ställd kon kan ju göra massor på tiden. _________________ Magnus Thomé
|
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Timeattack anmälan Rudskogen + Mantorp
|
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (11551 totalt) |