Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 37198 besök totalt |
Re:
Oj sedär.. Sen men 12 kg på plåt skärm så lär den bli betydligt lättare när det är gjutet i fiber.. 980 kg borde man ju få ner den i iaf.. Jag är ju en ganska liten räka :P _________________ Martin Karlsson -------------------------------------------- |
||||||
Å härligt med en exakt vikt på pulkan..
Jahadu. Då bör den som den står ligga på rätt exakt 1100 med mig i. Sen blir den ju som sagt några kilo lättare med tiden här ![]() _________________ Martin Karlsson -------------------------------------------- |
||||||
![]() ![]() Lånar lite shiftlight signal till vår revlights som hamnar i ratten. ![]() ![]() Modifiera hylsa till att plocka bort mellandiffen. Långt in satt den! ![]() ![]() ![]() Hemma på kvällskvisten och sprättar lite för att få in panelen där Revlights och dylikt hamnar. _________________ Martin Karlsson -------------------------------------------- |
||||||
Lite mer update såhär frammåt kvällskvisten..
Rumpan börjar få sin slutgiltliga form.. Lite osäker på den enorma diffusorn. Blir nog något mindre och lägre. Vi får se lite hur det utvecklas ![]() ![]() ![]() _________________ Martin Karlsson -------------------------------------------- |
||||||
Re:
Blir kanon det där....men lyssna med Stanley(MSLS) vad som gäller med reglementet vad gäller aero.....utstickande "vassa" hörn går FETT bort tyvärr ![]() ![]() |
||||||
Re:
Om man läser i reglementet så står det ju att det inte får sticka ut vassa kanter. Sen är det ju såklart en tolkningsfråga om hur vassa kanterna får vara. Men runda av hörnen på Canardsen bak samt diffusorn så borde det ju inte vara några större problem. Men som sagt helt klart värt att kolla upp. _________________ Martin Karlsson -------------------------------------------- |
||||||
Lite mer update pågång här.. Gjort färdigt vingens infästning på bakluckan. Den sitter inte riktigt i "friluft" så att säga men vi får testa lite och se hur det känns. Trial and error.
Sen är det lite mer design på bakspoilern som diskuteras hårt. Finns många olika tankar här om vad som är effektivt och vad som är estetiskt korrekt :P Här kommer lite bilder på detta projekt med Canards och doningar. Finns även vissa tankar till lite annan design på bilen. Därav de sporadiskt vita delarna. ![]() ![]() ![]() Här kommer 3 bilder på hur det blir med vingens placering ![]() ![]() ![]() _________________ Martin Karlsson -------------------------------------------- |
||||||
|
||||||
Re:
Ja den blev... Grov... Grövre än vad vi trodde när vi började gjuta.. Ja alltså det blir nog den stora. Borde ge nån effekt tillsammans med plant golv och diffusor fram. Vi har inte räknat så mycket utan tänker mest logiskt och estetiskt.. _________________ Martin Karlsson -------------------------------------------- |
||||||
Uppdatering....
![]() Så blir Canardsen. Den sista ska få en liten kantbit också.. ![]() Motorn ska provmonteras och testas. Sen plockas ner och byggas om.. Fick lite dille i huvudet som involverar kolfiber och insuget.. ![]() En S-line grill från A4 lyckades vi hitta på lagret. Det förhöjer utseendet tycker vi.. ![]() Bilen kommer som sagt få en touch av S1 ornas striping.. ![]() Invändigt så slutar det nog såhär inför 2013. ![]() Lite översikt.. _________________ Martin Karlsson -------------------------------------------- |
||||||
Lite dåligt med jobb på bilen just nu. Vi står mitt i en flytt plus att jag ligger och väntar på operation i vecka. Så då jagar jag delar istället..
Behöver ett kopplingskit till en sexvexlad TT låda alternativt A3 låda sexväxlad. Kittet måste innehålla svänghjul. Någon som har liggande bättre begagnat eller vet ett bra nytt som kan rekomenderas. Inga 20 000:- kopplingar utan även här måste det hållas i de stackars slantarna. Väldigt tacksam för svar. Sen vidare till lite frågor om diffusorn. Vad bygger ni er diffusor i för material. Lurade lite på glasfiber men vet inte riktigt. Blir ju typ 30 lager väv samt att den kommer ju förmodlihen hasa i kurbs och liknande och gå sönder jämt. Likadant bromssetupen. 330 mm med 8 kolvsok fram. Bak då? Org A3 sitter där nu. Borde man modifiera så man får på S3 frambromsarns som jag har liggandes bak? Är det lönt? Sista frågan just nu. R-däck har vi på torrt. Vad har ni för rekomendationer på däck i wet race? _________________ Martin Karlsson -------------------------------------------- |
||||||
Re:
Vi diskuterade det lite här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ ![]() |
||||||
Re:
Borde räcka gott och väl med orginal bakbroms....du vill inte ha för mycket bakbroms, då kommer du bara låsa upp bak...INTE BRA!!! Viktigt med frambromsarna..... 8-kolvs ok säger du, har ni bromsservo/huvudbromscylinder eller separat cylinder fram/bak? Om orginal bromssystem är kvar VIKTIGT att oken är anpassade för systemet annars kan det bli fel balans samt att belägg kan slitas onödigt mycket om kolvar inte är anpassade för systemet. Belägg är dyrt, speciellt i långlopp. Om orginal system är kvar i bilen rekommenderar jag en installation av bromsreducering annars bromsvåg. |
||||||
Magnus: ja det var väl lite så resonemanget gick internt hos oss också. Sen slog det mig att min goda vän stoffe fsktiskt jobbar på Däckproffsen/michelin på deras "race" avdelning. Han bekräftade teorin som diskuterades i tråden. OT: fick du mitt mail här om dagen?
Roxnäs: Nej det är ju ganska otrevligt om det plötsligt låser upp bak. Sen å andra sidan så pratas det om att det ska varabalans mellan fram och bak. Någon försäljare till bromsar sa till mig för ett tag sedan att har du 330 fram så ska du ha 330 bak. Känns för mig väldigt överdimensionerat. Kanske mest försäljarsnack? Vi har inget bromsservo (funderar dock starkt på att montera ett) och systemet är eftermonterat och reduceringsventil till bakbromsarna. Hur menar du med att systemet ska vara anpassat till bromsarna? Hur anpassar jag det, med reducering alt bromsvåg? PS. Nu finns vi på facebook dessutom! Www.facebook.com/chrimamotorsportrac _________________ Martin Karlsson -------------------------------------------- |
||||||
Ang. koppling så köpte jag ett Helix kit av Stacke för några år sen till min TDI. "lätt" svänghjul och mycket fin aluminiumtryckplatta och 6 pucks sinter. Det har vart aldeles utmärkt med runt 450nm. Har för mig det kostade 10-12000kr.
_________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GT3 Touring - 22. |
||||||
Re:
Låter ju helt klart värt att titta närmre på. Är det någon som vet vad orginalkopplingen orkar med? Men med tanke på vad man hört om svänghjulet ska man kanske lugna sina förhoppningar _________________ Martin Karlsson -------------------------------------------- |
||||||
Re:
Har samma motor i min Golf mk2:a och vad jag har läst orkar bara kopplingen med 250hk. Sen börjar den slira vid fullgas starter med r-däck eller slicks. _________________ Henrik Jolfsson * Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar * ( http://www.hjcc.se ) |
||||||
Re:
Ajdå. Det låter ju sådär. Får nog helt enkelt bli så att man får öppna plånkan och investera... Doh! Söker även ett wire gasspjäll till VAG 1.8T motorerna. Har ni nåt kära vänner så hör av er ![]() _________________ Martin Karlsson -------------------------------------------- |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 37198 besök totalt |