Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2528 besök totalt |
Blev bara 5 varv för min del på förra veckans shake down på Anderstorp. Då vi hade problem med kopplingen... Det blev fixat när det var ca 1 timmes körning kvar och då var vi 4 förare som skulle dela på tiden...
Men nu på fredag så blir det ett sista test på Falkenbergs motorbana innan rejset på Lördag ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Rachid Rachid |
||
Pentas Crew vann premiärracet på Falkenberg med JMR Bilsport i en Opel Corsa på andra plats.
Lite bilder och trevligt rapport: http://www.erf.nu/index.asp?N=1064 och http://www.hyllingems.nu/index.asp?N Hur gick det för JMB? _________________ ![]() |
||
Vi klarade vårt mål med att ta målflaggan men.. så fick vi fick stötdämparproblem... Precis när vi gjort det första förarbytet och jag hoppat in i bilen så såg en av mekanikerna att det var väldigt oljigt runt vänster däck. Så de kollade upp vad det var och kom fram till stötdämparna. Vi fick demontera de och konstaterade då att något var fel på de. Måste säga att jag är väldigt imponerad av teamet som så snabbt demonterade de! och tur var att teamet hade sin verkstad endast 1 mil bort... Så vi kunde hämta de gamla och montera på de. Efter ca 50-60min kunde vi fortsätta med rejset. Eftersom det var första gången jag körde på Falkenbergs motorbana och eftersom jag bara hade känt på bilen i totalt 20 min i tester innan så tog jag det lugnt i början= kärringkörde första delen av mitt första pass ![]() Måste säga att det var otroligt kul att börja tävla igen, senast var 3 år sedan. Finns nog inget roligare ![]() Jag fick äran att köra i mål och vi kom på en total 21:a plats av 30 anmälda bilar vilket vi får vara nöjda med med tanke på omständigheterna! Måste bara säga att Pentas var så in i helsike snabba med sin 240 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Rachid Rachid |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2528 besök totalt |