Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1631 besök totalt |
SÄLJES: Mazda 3 MPS -07 [SÅLD]
Tjo allihopa. Nu är stunden kommen. Brukar tycka att det är lite löjligt när folk skriver att de säljer sin bil "med en tår i ögat" men nu förstår jag vad de menar... :/ Är sjukt nöjd med bilen och kommer nog se mig om efter en MPS igen i framtiden men just nu passar den tyvärr inte in. Vi har köpt ett hus utanför Gbg uppe på höjden och när vintern kommer tror jag inte MPS:en lämpar sig att sladda runt med, kommer behöva fyrhjulsdrift och hög markfrigång. Det verkar för tillfället som att det blir en BMW X3:a 2.0D istället. Bilen har jag ägt i 2,5 år och lagt ner enormt med tid, pengar och kärlek på. Har gått runt 8900 mil i dagsläget. Utrustningen från fabrik är det vanliga på MPS:en ABS bromsar ACC/Klimatanläggning Airbag förare & passagerare Antisladdsystem Antispinn Elhissar fram och bak Elspeglar Farthållare Fjärrstyrt c-lås Färddator Yttertempmätare Multifunktionsratt Regnsensor Servostyrning Sidoairbag Sportstolar Halvskinnsklädsel Stolvärme fram Xenonstrålkastare Dimljus BOSE-ljudanläggning 6 skivors cd-växlare. Eftermarknadsutrustning och ca pris för respektive delar: Avgassystem: - Ultimate Racing 3" downpipe (4000kr) - Simons Racepipe (1000kr) - Simons Cat-back (3000kr) Motor: - Versatune mjukvara (2500kr) - Tactrix kabel (1500kr) - ATP GT3071R med intern WG, portat wg-inlopp (15000kr inkl portning, utfört på firma) - Steedspeed grenrör (5000kr) - Hallman Pro RX MBC (800kr) - CP-E 4" Turbo Inlet Pipe (2000kr) - CP-E 3,5" Xcel XL insug (2500kr inkl LMM) - CP-E 3,25" LMM-hus - Forge BPV (2000kr) - TZR Dogbone bakre motorfäste (2000kr) - CP-E FMIC (12000kr) - Denso Iridium ITV22 (500kr) - Autotech soppapump (2500kr) - CP-E spridartätningar (1500kr) - JBR Värmeisolerande packningar för insug och throttelhus (1000kr) - 3 Bar MAP-sensor (1000kr) - JBR EGR Block off (300kr) Växellåda: - ACT 6 puck koppling (6000kr med svänghjul) - ACT Streetlite svänghjul - JBR Short Shift Plate (700kr) - JBR Heavy Shift Knob (800kr) - COBB DA Short throw shifter (2000kr) James Barone Racing Bakre krängningshämmare (2400kr) KW Variant 3 coilovers (15000kr) Sommar: OZ Ultraleggera 8x17" med Kumho V70A fram och Yokohama AD08 bak (minst 15000kr) Vinter: MPS Originalfälgar 7x18" med dubbfria Continental Hawk HPS belägg fram (1500kr) Motul RBF 600 - Bromsok lackade röda - James Barone stänkskydd (1200kr) - AMB Vingläpp - Silvervision blinkers fram & bak - Samtliga Emblem lackade matt svart - Vita Smd Led positionsljus - In-pro Klarglas sidoblinkers - Borttagna sidolister - Dioder i skylt- & kupébelysning - Hajfeneantenn - Xenon i dimljuset Nu har jag inte räknat med några monteringskostnader alls och skippar allt smått som stylingen t.ex. Om man trots det gör denna sorgliga beräkningen och plussar ihop dessa summor får jag det till 104 700kr. Det är alltså bara en del av allt. Bilen går som ett skott och fungerar felfritt och har gjort det sedan jag köpte den. Jag kör med den varje dag och den funkar utmärkt som daily driver också. Alla originaldelar medföljer så där har man ju en del pengar att tjäna in om man vill sälja lite beg-delar. Till bilen får du också en dunk med ca 20Liter helsyntetisk motorolja för framtida oljebyten samt lite andra småprylar. Kvitton på delar och en hel del jobb fixar jag också fram. Rostskyddsbehandlad för två år sedan. Servad på mazda sedan den var ny. Skippade senaste oljeservicen som skulle göras i våras då jag precis bytt olja själv och gjorde det några hundra mil senare igen. Annars är den helt fullservad. Jag har bytt olja var 500:e mil men även ännu kortare intervaller runt turbobytet och så. En fin MPS i övrigt. Skitfin interiör och välpolerad och vaxad exteriör. Finns lite stenskott och så som det blir med åren men inget utöver det vanliga. Inga bucklor. Mappad på 50% E85 och 50% 98/95. Drar ca 1,2-1,3 l/mil blandad körning med den mappningen. Billigare än på bensin med tanke på etanolpriset. Bänkad till 380hk med lite lägre laddtryck än idag. Trycker på rätt bra och skäms inte även när det svänger ![]() För detta kalaset hade jag tänkt mig 145k. Hör av dig vid intresse. ![]() jonatan@mayer.se 0707251522 Skall fixa lite bättre bilder också som lämpar sig mer för en annons... Men här är lite så ni ser något av hur den ser ut. http://www.youtube.com/watch?v=YIXvMwjiMTo http://jonatanfoto.se/MPS3/ ![]() ![]() ![]() _________________ Jonatan Mayer |
Kan nu tillägga att den är besiktigad också. Åkte in på en drop-in och det fanns inget att anmärka på förutom att min automatiska halvljusjustering inte fungerade så halvljuset står för lågt. Skall hissa upp och kolla om det kan vara plastarmen på länkarmen som gått av. Men det behövs ingen ombesiktning utan först vid nästa besiktning skall det vara åtgärdat.
![]() _________________ Jonatan Mayer |
Prissänkt till 143k. Och här kommer lite mer bilder!
http://www.blocket.se/goteborg/Mazda_3_MPS__380hk_42215371.htm?ca=15&w=1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Jonatan Mayer |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1631 besök totalt |