| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Banorna från STCC?
|
802 besök totalt |
|
Banorna från STCC?
Hej. Eftersom detta är min första post här på forumet så är det väl läge får en kort presentation innan jag ställer frågor
Jag är Magnus Tellbom, 34 år ifrån Uddevalla. Bilsport är mitt stora sport intresse, men eftersom jag inte har haft / tagit mig chansen att göra det på riktigt så har jag istället satsat på simulerad racing, och nöjer mig med att titta på den riktiga varianten. Nåväl... Nu till frågan
Har någon lyckats med konstycket att packa banorna i STCC (1 eller 2 spelar ingen roll) till ett format som läses av ZModeller eller 3DS Max? Jag håller på att konvertera bilarna till Nascar Heat för att så småningom (mitten / slutet maj) släppa en STCC mod. Hade varit kul att kunna backa up modden med lite Svenska banor. Tacksam för svar! _________________ Magnus Tellbom, ägare och grundare av S.C.o.R.E. - Sports Car online Racing Experience |
|
Välkommen till forumet!!!!
Vi hade det uppe för ett tag sedan och vi hade en kille som hade konverterat nån bana... Vi har ju Knutstorp, Falkenberg, Kinnekulle och Mo-i-Rana konverterade till F1C. Jag tror att de kommer från STCC ursprungligen... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
|
Tack för välkomnandet
och tack för den informationen. Banor till F1C kan relativt lätt göras om till Nascar Heat format, så då borde det inte vara några problem. Vet du var banorna går att få tag på?
_________________ Magnus Tellbom, ägare och grundare av S.C.o.R.E. - Sports Car online Racing Experience |
|
Välkommen!
Här har du de stcc banor som konverterats, jag tror dock bara det är Mo i rana som är klar och inte längre i beta verision. De behövs mycket tweaking! _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
|
03.13.2004
Information: Author: Gmilno Size: 9.2 MB Screenshot: N/A Download: Moirana Final Description: ETCC 03 MOD 12.17.2003 Information: Author: Tommy Rustad Size: 10.8 MB Screenshot: N/A Download: Kinnekulle Beta Description: ETCC 03 MOD 12.16.2003 Information: Author: Tommy Rustad Size: 9.8 MB Screenshot: N/A Download: Linkoping beta v1.0 Description: ETCC 03 MOD 12.05.2003 Information: Author: Tommy Rustad Size: 16 MB Screenshot: N/A Download: Knutstorp BETA Description: ETCC 03 MOD och så Mantorp från TOCA Racedriver.... Finns här: http://hsw.hu/etcc03tracks/etcc.htm http://www.f1simlinks.net/tracks_f1c _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
![]() |
Racingsimulatorer
Banorna från STCC?
|
802 besök totalt |