Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Auto Collection - Många bilder
1872 besök totalt
Lars Buller
Karlskoga
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Fick möjligheten att följa med några som hjälp till med uppställningen av bilutställningen Auto Collection för ett antal veckor sedan, vilket var mycket roligt iom att dessa bilar eventuellt försvinner ur landet.

Passade såklart på att ta en del bilder, så när jag ändå har dom liggandes kan jag ju dela med mig av dom. På grund av ringare intresse tog jag inga bilder på de riktigt gamla bilarna.

Har inte riktigt koll på alla modeller, men det finns säkert dom här som kan komplettera med mer info. Så här kommer några bilder på lite roliga racerbilar

Lotus Elan S4 Sprint - 1971

Footwork och Arrows F1

Lotus...

Formel...?

Ingen aning...

Renault Alpine 1973

Ännu en klassiker, Jaguar D-type

och till sist något av det råaste på fyra hjul.
Lola T70 1967
620hk, 0-200km/h 12sek

Så här skulle man kunna tänka sig att bo.

Lyckades ta drösvis med bilder på Lolan om någon vill se mera.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Lolan är verkligen cool!

Förvånansvärt gatmässig på bilden nedan. Men vad är det för mätare längst ut till höger? Ser ut att vara hastighetsmätaren. Kan man ju som förare inte se iaf

Såg att det satt en svensk regskylt på den osså

Gotteborg
Här sen Okt 2003

"ut ur landet" ??? Hmm.. man kanske skulle masa sig dit isf innan det är försent.. bor ju hela 3 km därifrån och har fortfarande inte tagit mig i kragen å gått dit..

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Magnus Thomé skrev:
Lolan är verkligen cool!

Förvånansvärt gatmässig på bilden nedan. Men vad är det för mätare längst ut till höger? Ser ut att vara hastighetsmätaren. Kan man ju som förare inte se iaf

Instrumentpanelen och växelspak ser misstänkt moderna ut, kanske är en nybyggd kopia?

Lars Buller
Karlskoga
Här sen Apr 2003

Trådstartare
ThomasT skrev:
Magnus Thomé skrev:
Lolan är verkligen cool!

Instrumentpanelen och växelspak ser misstänkt moderna ut, kanske är en nybyggd kopia?

Vet faktiskt inte om det är en kopia eller ej, det jag fick reda på är att den är ombyggd så att den skulle kunna reggas för gatan, sitter ju för bilen en passande regskylt på den. Men det var visst en hel del problem med att få den godkänd, så ibland är det bra med dom rätta kontakterna.

Skickade in kameran bakom vänster bakhjul, så här blev det. Vet inte om det är till någon hjälp eller inte, original eller kopia?

Vad jag förstod så försöker han sälja hela utställningen iom att det inte är lönsamt att driva.
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Uppgifterna från vägverket tyder på att Lolan är en replika.

Karlskoga
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Anders Dauner skrev:

Så är det nog. Tror också det var så att Jagur D-Typen var en kopia, sitter ju en svensk regplåt även på den.
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Lars Buller skrev:
Anders Dauner skrev:

Så är det nog. Tror också det var så att Jagur D-Typen var en kopia, sitter ju en svensk regplåt även på den.

Jaggan är absolut en replika. Regnummer och chassinummer är nästan identiska (ORH 795 resp. ORH79589). Och det är nog ingen slump. Lolans chassinummer (GTDT7032794) tyder ju på att den skulle kunna vara byggd av den där engelska firman GTD. De gjorde (gör?) väl GT40 replikor också?

Karlskoga
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Japp, GTD Supercars gör/gjorde även GT40 replikor. Deras hemsida har varit nere ett tag, vet inte om dom finns kvar längre.
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Vill minnas att den gula är en Davrian, baserad på en Hillman Imp av alla bilar.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Bilder o videos
Auto Collection - Många bilder
1872 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande