| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Önskebilar i GTR2002
|
2343 besök totalt |
|
Önskebilar i GTR2002
Har en långsam dag på jobbet idag, så fuZe och jag började spåna lite. Landade som vanligt i GTR-träsket och började nu fantisera: Vilka bilar skulle vi vilja se framtagna i framtiden? Tre tycker jag är givna: Corvette C5, Saleen S7 och BMW M3 GTR. Finns det nu en Le Mans-klass skall den väl fyllas med bilar byggda för den klassen/racet? Sen vore ju en TVR Speed Six inte helt fel. Eller Podium-Porscharna, eller varför inte Sundbergs GT3R-00 (kanske lite lokalt önskemål, men va fan, det är ju en ÖNSKELISTA). Fler önskemål? och vet ni kanske något som är på G? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
|
BMW finns det redan moddar för, TVR skall komma från simmods, Lemans bilar finns de med...
Det är inte grafiken som är problemet. Den finns nämligen redan, fysiken som gör bilarna trovärdiga och ger den rätta känslan saknas dock. _________________ Kalle Larsson |
||||
|
|
||||
jepps.. det blir nog jäääkligt nice
har du förresten provat m3 e46 modden?.. ..Peter |
||||
Nej faktiskt inte. Jag väntar o ser om nån är lyrisk över fysiken i den först
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Det blir intressant att se vilka helt nya bilar de lägger till i patchen som ska släppas "inom kort"!!
Eftersom mina favoriter redan finns med (Freissingerstallet och porsche 993:an) så har jag inte så mycket att tråna efter... men en McLaren F1 kanske inte vore helt fel? (den finns väl i GTutförande??) Vore kul me M3:or i startfältet också.. eller varför inte en M coupé?
|
||||
|
Det är ju just det, att få den där rätta känslan. Det poppar ju upp en massa nya lacker hela tiden, men det är ju egenskaperna man vill åt.
Kanske en Elise med lämpligt motoralternativ kan vara något? 2,5-litersbilar behöver väl bara väga runt de 750kg. Borde kunna bli konkurenskraftig. fuZe sitter här bakom och tjatar om Tony Johanssons Merca CLK. Inte utan att man håller med. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
|
Jag har testat M3 modden lite, en stund på Silverstone närmare bestämt. Jag anser att de lyckats få bort räserbilskänslan och bilen känns rätt tung och sladdvänlig. Vad jag förstått var tanken med modden och det skulle kännas lite som orginal-bils rejsing. Jag tyckte det var lite småskoj att sladda runt, dock var AI inte bra. Ljudet är skönt, tror det är taget från ALMS modden till F12001.
Nu har jag ju aldrig kört en M3 i verkligheten. Min enda tur i en dylik är begränsad till något varv på Mantorp, i passagerarsätet. I förarsätet satt ingen mindre än Fredrik Ekblom om man får skryta lite.
Testa det Magnus, du har ju en sådan best, och ge oss ditt omdömme. _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
http://f1hq.racesimcentral.com/ _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||
|
Halloj o välkommen!
Kolla igenom reglerna för forumet är du snäll, speciellt om användarnamn o signatur
https://rejsa.nu/regler _________________ Magnus Thomé
|
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Önskebilar i GTR2002
|
2343 besök totalt |