| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR
|
2205 besök totalt |
|
GTR
Nån som var i Elmia och spelade lite GTR? Själv så var jag där, spelade simulation mode med en Viper runt Donnington Vilken jävla körkänsla! Tyvärr hade jag inte kameran med så det blev inga foton eller nån video _________________ Tom Magnusson |
||
|
Det kommer en demo om några veckor!!
Här är några andra synpunkter på spelet: (Patrik Gårdevall borta på SSR var och provkörde i helgen) * GTR presonalens kommentarer: Var att det kommer ett demo om ett par veckor och att banan jag körde på Anderstorp saknade lite objekt så som läktare skyltar osv. Release för spelet är i sommar,det visste väl alla redan. * Det absolut första man slogs av var ljudet! Det är flera klasser högre än vad man har hört tidigare,och låter betydligt verkligare och mer levande än dagens bil SIMar. På flygrakan så kunde man känna av vart enda gupp i banan, och cockpiten levde om nåt för jäkligt, utan att det var störande,det här var mer som en upplevelse av att sitta i en vild GTR bil. Feg bromsade ner till första hårnålen efter flygrakan och drog upp på kerbsen. Kerbsen kändes i hela bilen och det verkar som dom hade fått med tvättbräde vibrationerna som blir när man kör över dom,för det kändes och lät mycket realistiskt. * Fysiken vill jag inte gå inpå för mycket men den var väldigt lugn och följsam,inte lika oroligt som i F1C,det kändes som det var mer tyngd i bilarna. Jag fick aldrig nån sladd eftersom jag inte pressade max och setupen var på tok för understyrd för att kunna utala sig mer. Försökte tvinga fram en sladd i Opel kurvan men det bara kanade framåt. (Edit: jag körde tydligen med alla hjälpmedel påslagna det var därför jag inte fick till nån sladd eller hjulspinn). * Grafiken är snyggare än i F1C,den känns mer verklighetstrogen med bättre ljus sättning på och utanför banan, skulle nog tro att grafiken kommer stå sig i flera år, man behöver inte mer än det är just nu. * 2 varv är inte mycket för att bedömma en SIM men det här kändes! Mer än vad nåt annat racing spel kan åstakomma och som jag har kört (fan jag var helt skakis efteråt av allt adrenalin..hehe) * Lägg ihopp alla förbättringar i GTR: Maffigt motorljud/Snygg grafik på banan/gedigen fysik på bilen/en cockpit som lever om och talar om vad som händer med bilen/Banor som har gupp och ojämnheter tja då förstår ni själva att alla dom här små prylarna gör att total upplevelsen är ENORM, jag skämtar inte,Nu börjar det verkligen kännas som att man kör bil på PCn. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
27 juni är ETCC och FIA GT på Donington. Men det är ju en söndag så ska vi anta att fredag 25 juni är releasedag? Nästa fråga är om det kommer utlysas internationell helgdag då? (det är ju faktiskt en STOR händelse...)
_________________ /Ove Mörk |
||
|
Finns en ny film nu där man får åka med ett varv runt Anderstorp i en Viper, tror att de är Partik G man åker med, ser hur kul ut som helst, hoppas verkligen att de kommer ett demo snart för jag kan inte vänta längre
http://www.bhmotorsports.com/movie/2
_________________ mvh Viktor Pousette |
||
|
oj oj oj vilket lyft det nya GTR verkar vara, Grafiken och detaljerna var mycket bra, men vilken körkänsla mmmmmmm.
.Körde runt lite på ett ej helt färdigt Spa och några varv på Donington .
Jag kan bara säga att det här var det bästa jag har kört. Det är både arkad och sim del i spelet, och det kommer ett demo till tidningarna troligtvis nästa vecka. _________________ Roger Jonsson |
||
exakt var körde du det? har du fått tag på en demo kanske?
_________________ Patrik Gårdewall |
||
|
H Ros förevisade Viper bilen, och GTR spelet i arkad mod, men som tur var fick jag testa SIM delen utan hjälpmedel påslagna.
Jag skall nog in till H R nästa vecka, och be snällt att få testa demot hemma hos mig. Vi har varit grannar i många år, hoppas att det hjälper. _________________ Roger Jonsson |
||
|
När jag besökte Elmia under påskhelgen så kunde man testa detta tillsynes underbara spel.
Det var hemskt mycket folk i montern trots ganska lite folk överlag på mässan. Det gjorde att jag inte fick med mig mer än en bild på spelet. Den delar jag dock gärna med mig av.
Ska bli kul att få spela detta senare när det är släppt! _________________ /Anton Lillsund |
||
ok men grejen är bara den att dom lovade ett demo runt den här helgen men det har inte kommit nåt. jag frågade när jag var på elmia och då sa dom att det kommer ett demo om 2 veckor och det var två veckor sen nu. Anton: kolla på videon högre upp i tråden det är jag som kör ett varv på anderstorp det är väl därför suget efter ett demo är grymt! enbart därför man redan har testat det.
man vet hur bra det är. _________________ Patrik Gårdewall |
||
Hade helt missat den filmen. Laddar hem den nu.
_________________ /Anton Lillsund |
||
|
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Hoppas det. Min största oro är att det kommer att krävas en och en halv normal dator för att driva runt detta med lite snygg grafik påslagen.
_________________ Magnus Tellbom, ägare och grundare av S.C.o.R.E. - Sports Car online Racing Experience |
||
|
Bra val av bana, men jag hade helre sett en Viper i demot. Och kanske en N-GT bil som jämförelse, typ Porsche 996.
_________________ Magnus Tellbom, ägare och grundare av S.C.o.R.E. - Sports Car online Racing Experience |
||
![]() |
Racingsimulatorer
GTR
|
2205 besök totalt |