| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Vilken GPS laptimer rekommenderas
|
8318 besök totalt |
|
Just nu! Briefen är: Fast i bilen( inget till ifån etcc...) Enkel att använda i bilen, tydlig Enkel software till datorn( gärna till mac...men inget krav) Bra support om det skulle krångla Har hittat AIM Solo, Stealth GPS, ALFANO..... Dessa ligger omkring 2500-4000sek, vilket är budgeten.
_________________ Jens Lanvin |
||||||||
|
Re:
Äh? Que? Vad är det? Jösses vilken nybörjare jag är på sånt med varvtid.... _________________ Jens Lanvin |
||||||||
|
Re:
Mäter G-krafterna _________________ Magnus Thomé
|
||||||||
|
||||||||
|
På DL1'n kan man ställa in så det visar ren hastighet eller hastighet beräknad tillsammans med accelerometrarna. Bakom träd och så så är det skillnad. Framför allt så får man så sjukt mycket högre nogrannhet i kurvor och i inbromsning. DL1ans accelerometrar är på 100 hz, gps'en på... Jag vet inte. Inte alls lika mycket.
EDIT: Oj, nu hade ni skrivit massa...
Re:
Ok, Solo'n gör det som jag förstår, inte Stealthen. Solon ser bra ut, till ett vettigt pris. _________________ Jens Lanvin |
||||||||
|
Re:
||||||||
|
Inte skoja om saker nu, jag är nog förvirrad som det är
Ett alternativ till; http://www.mindation.com/index.php/l Den har treaxlig acc mätare, vilket för mig låter som en beskrivning av ett släp eller lastbil. Hum..... _________________ Jens Lanvin |
||||||||
|
Re:
Det var den jag nämnde, gjord av Qstarz som även gör den externa 10Hz GPS-pucken som de flesta kör med om man kör telefonmjukvara. För att vara med färgskärm så är den riktigt okej prissatt IMHO. _________________ Magnus Thomé
|
||||||||
|
Re:
Just det! Verkar schysst och har säkert bra support också. @johan, helt o helt uteslutet...men jo. Det är det nog. Gillar att bilen är klar för sitt liv sådär direkt, och min telefon är mitt jobb och så mycket annat. Det är skönt att inte titta på den när man skall köra bil så fort man kan. Vilket kanske inte är så jättefort men ändå... _________________ Jens Lanvin |
||||||||
|
Hur gick det Jens, köpte du någon loggare?
Jag har använt Harry's på en iPod touch i en TomTom GPS hållare ett tag men funderar på att skaffa en AIM Solo DL istället. Solo verkar populära och är ju hyfsat prissatta. Dessutom skall analysprogrammet man får till (Race Studio) vara väldigt bra. Anledningen till att jag vill ha DL-versionen är att den loggar data från OBDII-uttaget så man kan få t.ex. RPM, TPS och broms (on/off) i loggarna. Dessutom tar den strömmen från OBD-uttaget så man behöver inte ytterligare en sladd till cigarettuttaget (Porsche har ju någon sorts egen dimension på cigarettändaren som gör att inga kontakter sitter kvar i uttaget utan att man tejpar fast dem. Börjar bli rätt trött på det!). _________________ Mikael S |
||||||||
|
Re:
Vart ifrån köper du? |
||||||||
![]() |
Om hård- och mjukvara för loggning & video
|
8318 besök totalt |