Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-09-30 Landracing Speedfestival/Multibil
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (13515 totalt)
Gson
Åkersberga
Här sen Mar 2010

Re:

Supramannen skrev:
Då har du missat det hela.. ingen som bryr sig om att kör med dom, dom är ofta snabba så det blir en bra mix... är klass indelningen som är det som gäller

Poletten nere

Åby
Här sen Nov 2005

Tjenare !

Det var riktigt kul att köra på bana med min driftbil .. och då med samma setup som jag körde driftingtävlingen på Lördagen på Superfinalen och tog hem segern " Sveriges bästa driftare" .

1:28.2 s kan väl anses som en bra tid med setupen vore kul att ställa in bilen ordentligt för bana och prova igen. Kanske man kan komma ned på en 1:27 tider ?

Kul vart det iallafall så ni får nog se mer av mig på banan när ni kör nästa gång !

Mvh Micke

Här sen Feb 2004

Re:

Micke S skrev:
Tjenare !

Det var riktigt kul att köra på bana med min driftbil .. och då med samma setup som jag körde driftingtävlingen på Lördagen på Superfinalen och tog hem segern " Sveriges bästa driftare" .

1:28.2 s kan väl anses som en bra tid med setupen vore kul att ställa in bilen ordentligt för bana och prova igen. Kanske man kan komma ned på en 1:27 tider ?

Kul vart det iallafall så ni får nog se mer av mig på banan när ni kör nästa gång !

Mvh Micke

Hur ser setupen ut nudå, och vilken temp hade däck osv, på insida-->utsida? vad för G-kraft kom du upp i... ja man måste ju ha lite data för att kunna förstå nått men bra kört iaf.
Citera
kraft
Stockholm
Här sen Feb 2003

Inte mycket till timeattack, men här är en film från dagen

Tidigare: EVO IX
Tidigare: S2000 turbo
Citera
Team ARG
Västerås
Här sen Okt 2006

Re:

kraft skrev:
Inte mycket till timeattack, men här är en film från dagen

Du körde på bra med Hondan, nice film! Hade lite fighter med dig vill jag minnas

Riktigt bra arrangemang! Nu vill man bara åka mer, synd att "sommaren" är över och börsen tom..Bara ladda för nästa år!

Åkersberga
Här sen Mar 2010

Jag antar vad du menar med Hillbillyfestival. Inte så smickrande för oss direkt thumbs down

Men vi i Landracing, och övriga medarrangörer tar TOTALT avstånd från hur vissa skötte sig under dagen.
De fick flera flaggningar och tillsägelser, tills Tävlingsledningen ruttnade totalt och svartflaggade heatet.

En stadig utskällning och ett adjö för i dag senare fortsatte sedan dagen utan risken att bli torpederande svensktillverkade bilar. Så de blev avvinkade ca 10:00.

Som sagt Landracing står INTE bakom sådant beteende

Bromma
Här sen Sep 2012

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Re:

Magnus Bengtsson skrev:
Kimmen skrev:
Detta måste nästan varit den snabbaste bilen, vad var det för bil??

Citat:
782
Gatdäck
Thomas Pehrson 1:26.635

Om det är den Thomas Pehrson jag tror så är det en gul/svart kompressormatad Corvette C6..

Johnny Nilsson körde runt 1:23 med en corvette på träningen också

Åby
Här sen Nov 2005

Re:

Lofa skrev:
Micke S skrev:
Tjenare !

Mvh Micke

Hur ser setupen ut nudå, och vilken temp hade däck osv, på insida-->utsida? vad för G-kraft kom du upp i... ja man måste ju ha lite data för att kunna förstå nått men bra kört iaf.

Ja vad vet jag ?? jag är ju bara en driftare som bara kör ... men det skulle verkligen vara kul att optimera bilen och ta reda på fakta.. vilket jag inte har just nu ! men kul som fan :-)

Här sen Feb 2004

Re:

Micke S skrev:
Lofa skrev:
Micke S skrev:
Tjenare !

Mvh Micke

Ja vad vet jag ?? jag är ju bara en driftare som bara kör ... men det skulle verkligen vara kul att optimera bilen och ta reda på fakta.. vilket jag inte har just nu ! men kul som fan :-)

gört
Citera
Quantic
Vaxholm
Här sen Mar 2007

El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

Re:

Gson skrev:
Klart jag OXÅ är av den uppfattningen. men med tanke på debatten som blev förra året om radicals vara el icke vara så åkte ju superseven och cobra medi samma sväng.
Men en cobra är ju lika mkt formelbil som en z3 ja och även vipercab... och så vidare

Personligen anser jag att det är upp till föraren att ställa upp, men ett flertal andra röster är ju starkt emot det.

Man måste trolla fram en enkel lösning på problemet

Jag är fortfarande emot Formelbilar och lådbilar Super Sevens, Radicals, Ariels osv i samma klass som karossbilar. En Miata är en Karossbil och det är även en z3.. Men en Cobra är normalt sett ett rörramsbygge och att liknas med tex en Superseven även om det kanske inte heller är riktigt rättvist mot en Cobra ägare/förare men vart skall man annars dra gränsen?

Jag tycker fortfarande att Supersevens, Radicals, Ariels och Formel bilar hör hemma i en egen klass och tycker överhuvudtaget inte att det är konstigt?!

/Pete

Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

Re:

RobinGroenheit skrev:
Magnus Bengtsson skrev:
Kimmen skrev:
Detta måste nästan varit den snabbaste bilen, vad var det för bil??

Citat:
782
Gatdäck
Thomas Pehrson 1:26.635

Om det är den Thomas Pehrson jag tror så är det en gul/svart kompressormatad Corvette C6..

Vad hände på finalen, han stod ju upplinad och klar?
Skulle gärna ha spec på den vagnen för den gick bra! :-)

/Pete

Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007

Re:

Puppan skrev:
RobinGroenheit skrev:

Vad hände på finalen, han stod ju upplinad och klar?
Skulle gärna ha spec på den vagnen för den gick bra! :-)

/Pete

Om jag förstått rätt så.. 454' N/A V8 med 600+ på hjulen, direkt ur kartongen..

Supramannen

Här sen Feb 2003

Super grym gatbil. Sprillans slicks största som typ finns.

RRnilsson
Bromma
Här sen Sep 2012

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Re:

Supramannen skrev:
Super grym gatbil. Sprillans slicks största som typ finns.

det var det som var problemet vart för mjuk med så bra grepp (och stora hjul) att hjulen slog i hjulhuset, var tvungen att bryta. men nästa år ska det vara löst hälsar han thumbs up

2012-09-30 Landracing Speedfestival/Multibil
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (13515 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande