|
Supramannen
Här sen Feb 2003

27 Sep 2012 22:03
Lux
Se till att ha en logger redo ett sub 7 varv lär ju komma som ett brev på posten i 450 hk läget.. Kul att titta på sådana loggar när mörkret har sitt grepp
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Trådstartare

29 Sep 2012 15:17
Re:
| LUX skrev: | | Peter Larsen skrev: | | 7,30 med 370 HK förra året. Nästa vecka åker jag med ca 450 HK, |
7:30 med 370hk är sjukt imponerande. Med 450 hk måste det ju gå ännu fortare
Det är ju 10-15 sek snabbare än Gudmunsson, Patrik o Gaute som har lagt sina tider i "The ring charts" med ungefär samma effekt på bilarna.
Tror inte att jag vet någon som kör så fort som du så det skulle vara superkul om man kunde få hänga på några varv på måndagen för jag har som mål att komma under just 7:30.
Du kanske är där redan på söndag? |
Åker med Kielfärgan ikväll, nere imorgon e m sent. Bor på Dorint. Pistenklause på kvällen. Vet du om måndagen är helgdag i år igen?
_________________ Peter Larsen
|
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Trådstartare

29 Sep 2012 15:27
Re:
| LUX skrev: | | Peter Larsen skrev: | | 7,30 med 370 HK förra året. Nästa vecka åker jag med ca 450 HK, |
7:30 med 370hk är sjukt imponerande. Med 450 hk måste det ju gå ännu fortare
Det är ju 10-15 sek snabbare än Gudmunsson, Patrik o Gaute som har lagt sina tider i "The ring charts" med ungefär samma effekt på bilarna.
Tror inte att jag vet någon som kör så fort som du så det skulle vara superkul om man kunde få hänga på några varv |
Det finns minst en gubbe till i min grupp som kör 7.30, å hans bil väger 200 kg mer.........
|
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003

Namndispens

02 Okt 2012 17:30
Re:
| Peter Larsen skrev: |
Om du tror att jag åker utan bössa, dyk upp på Ringen, så tar vi o känner lite på varann........  |
Jag var där söndag em och hela måndagen från 12 till stängning, inte såg jag någon Cayman
_________________ Thomas W
Mehr sein als schein
|
Matz
Göteborg
Här sen Sep 2005

06 Okt 2012 11:51
Re:
Såg Porschen idag utan för firman i frölunda när jag var och shoppade på Järnia, den såg lite tuffsig ut
_________________ Matz [IceDog] Sköld, Göteborg (Partille)
Porsche 997.2 Speed Yellow.
|
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Trådstartare
|
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Trådstartare

07 Okt 2012 01:17
Re:
| Matz skrev: | Såg Porschen idag utan för firman i frölunda när jag var och shoppade på Järnia, den såg lite tuffsig ut  |
Jag var i räcket lite lätt under ösregn på onsdagen efter Schwalbensvanz och innan Galgenkopf. Bara plastskador, så lite silvertejp gjorde susen.
|
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Trådstartare
|
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Trådstartare

18 Nov 2012 23:47
Sådärja,
Bilen som ny igen med nya plastkofångare fram o bak. Dessutom till salu på Blocket.
|
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002

19 Nov 2012 13:39
Re:
| Peter Larsen skrev: | Sådärja,
Bilen som ny igen med nya plastkofångare fram o bak. Dessutom till salu på Blocket.  |
Vad blir det istället?
_________________ Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
|
Chris Ter
Här sen Jul 2004

Namndispens

19 Nov 2012 15:24
Re:
| Peter Larsen skrev: | Sådärja,
Bilen som ny igen med nya plastkofångare fram o bak. Dessutom till salu på Blocket.  |
Är den gatlegal med turbon?
_________________ Chris Ter
|
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Trådstartare

20 Nov 2012 21:40
Re:
| GustafB skrev: | | Peter Larsen skrev: | Sådärja,
Vad blir det istället? |
Jadu Gustaf,
Nästa år väntar Hela Swedish GT serien, delar av GT4 European Cup samt en eller två VLN med egen bil, så jag är tveksam till att det kommer att köras någon enda trackday. Det skulle vara om jag blir övertalad att åka med på ytterligare en Scuderia Hanseat, jag skulle så gärna vilja uppleva en torr uppkörning en enda gång. Det har regnat de två gångerna jag varit med, och de killarna som vinner hela skiten har ett antal uppsättningar däck , identisk reservbil samt mekaniker med sig, och mittmotorbil med semislicks i SNORHALT väglag är långt ifrån optimalt, om man skall roffa poäng. Holländaren i min grupp som vann i år hade uppställ i botten på Fuchsröre i 200 km/t i REGN!!
Ballar av stål!!!
Så skall jag åka en gång till, måste allt vara optimalt, och det med en bananpassad Corvette Z06 med minst 650 HK!!!
Har väl nån på gång.....så vi får se !
|
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Trådstartare

20 Nov 2012 21:42
Re:
| Chris Ter skrev: | | Peter Larsen skrev: | Sådärja,
Är den gatlegal med turbon? |
Ja för mig har det fungerat bra vid besiktningar .
|
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Trådstartare

24 Mar 2013 08:15
Vårrapport:
Fet kolfiberbakvinge på G från GT Racing i Colorado Springs  . Måste ju hända något med bilen  .
Dessutom skall Peter Arkblad hjälpa mig att kolla lite mer på laddtryck/avgas biten, för att se om man vågar kräma ur lite mer effekt. Det som är begränsningen är ju stakarna som ju inte är bytta, utan original.
Håller parallelt på med att bygga om en BMW 1 M 2012:a till häftig trackdaybil, roligt projekt då allt finns "bolt on" och går således undan
 .
Filip (RennSport) fick av extremt naturliga skäl  uppdraget att skruva ihop bilen, med en del hjälp från TUNINGWERK i Bayern. Har hittills köpt grejer för 250 000 kr till bilen  så det blir lite modifierat  . Kul grej!
|
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002

25 Mar 2013 15:30
Låter helgrymt
_________________ Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
|
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
|
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Trådstartare

26 Mar 2013 20:44
Re:
| plato skrev: | | Peter Larsen skrev: | Vårrapport:
Fet kolfiberbakvinge på G från GT Racing i Colorado Springs . Måste ju hända något med bilen .
Dessutom skall Peter Arkblad hjälpa mig att kolla lite mer på laddtryck/avgas biten, för att se om man vågar kräma ur lite mer effekt. Det som är begränsningen är ju stakarna som ju inte är bytta, utan original.
Håller parallelt på med att bygga om en BMW 1 M 2012:a till häftig trackdaybil, roligt projekt då allt finns "bolt on" och går således undan
.
Filip (RennSport) fick av extremt naturliga skäl uppdraget att skruva ihop bilen, med en del hjälp från TUNINGWERK i Bayern. Har hittills köpt grejer för 250 000 kr till bilen så det blir lite modifierat . Kul grej! |
1M är fin! men din har stått väldigt länge utan avgassystem på nu tycker jag men såg den va borta från parkeringen idag, så får hoppas man får se nått fräckt snart!
Lycka till med allt. |
Tack
Filip tar bilder under gång, så det blir säkert en tråd här så småningom.
Det blir nog en kul trackdaybil, men den blir inte allt för racerbilslik, då det i samma anda som Cayman Turbon skall vara hyggligt najs att åka 60 mil i den utan att krevera .
Men bur, stolar o bälten inuti, samt chassi, fälgar, bromsar, intercooler, insug, chipning, downpipes utan kattar, utväxling i bakaxel, Drexler lamelldiff, svänghjul, hybridkoppling, samt en massa kosmetisk porr för att ge den lite "stuk".
Sen får vi se vad vi gör nästa vinter........
|
CI
Täby
Här sen Dec 2002

26 Mar 2013 22:14
|
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003

26 Mar 2013 22:15
Re:
| Peter Larsen skrev: | | plato skrev: | | Peter Larsen skrev: | Vårrapport:
Fet kolfiberbakvinge på G från GT Racing i Colorado Springs . Måste ju hända något med bilen .
.
Filip (RennSport) fick av extremt naturliga skäl uppdraget att skruva ihop bilen, med en del hjälp från TUNINGWERK i Bayern. Har hittills köpt grejer för 250 000 kr till bilen så det blir lite modifierat . Kul grej! |
1M är fin! men din har stått väldigt länge utan avgassystem på nu tycker jag men såg den va borta från parkeringen idag, så får hoppas man får se nått fräckt snart!
Lycka till med allt. |
Tack
Det blir nog en kul trackdaybil, men den blir inte allt för racerbilslik, då det i samma anda som Cayman Turbon skall vara hyggligt najs att åka 60 mil i den utan att krevera .
Men bur, stolar o bälten inuti, samt chassi, fälgar, bromsar, intercooler, insug, chipning, downpipes utan kattar, utväxling i bakaxel, Drexler lamelldiff, svänghjul, hybridkoppling, samt en massa kosmetisk porr för att ge den lite "stuk".
Sen får vi se vad vi gör nästa vinter........  |
kul att du bygger en bmw 1 serie nu
_________________ ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare

26 Mar 2013 22:21
Re:
| Peter Larsen skrev: | | ...bur, stolar o bälten inuti, samt chassi, fälgar, bromsar, intercooler, insug, chipning, downpipes utan kattar, utväxling i bakaxel, Drexler lamelldiff, svänghjul, hybridkoppling, samt en massa kosmetisk porr för att ge den lite "stuk".... |
I 1M bor verkligen uppgraderingsdjävulen Den skriker verkligen "uppgradera mig" trots att den är kanontrevlig helt original. Måste ju chippas. Sen lite chassiegrejer. Shyssta stolar. Sen ännu lite mer pulver. Osv. Hehehe.
_________________  Magnus Thomé
|
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004

31 Maj 2013 08:37
Re:
| Peter Larsen skrev: | | plato skrev: | | Peter Larsen skrev: | Vårrapport:
.
Lycka till med allt. |
Tack
Sen får vi se vad vi gör nästa vinter........  |
Släng gärna upp en tråd på din 1M Nyfiken på diffen du tänkt köra med, vart beställer du denna?
_________________ Joh@n M@hlst3dt
|
|