Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (17039 totalt) |
Re:
Får inte gnissla över 95db nästa år bara... ![]() Regn är kul med rätt gummi! ![]() Vem äger/kör cobran? |
||||||
Bengt Johansson heter han, bor i Tvärskog utanför Kalmar. typ 300 meter ifrån där Diket skruvar på sin Seven. har kört och vunnit en hel del i modsport för några år sen.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Re:
Här har ni mig ![]() Jag är så klart medlem sen tidigare, men det var x antal år sen jag körde eller var aktiv i forumet ![]() Det var bara kul att kunna hjälpa till, trots regnet, skulle ändå dit ihop med Henke. Hade bra med kläder på mig, även om det vart smått fuktigt och kyligt på slutet. Men som sagt bara kul att hjälpa till, och få se körning ! Ni körde på bra i blötan, gick riktigt fort för vissa, imponerande ! Rapporterade 2st som jag tyckte körde mer på tvären än nödvändigt, även om jag förstår att det inte var så lätt i blötan. Det var när jag såg samma beteende upprepade tillfällen! Vet ej om nån fick tillsägelse, det var pga av mig isåfall, så vet ni det ![]() "Evo" Mercan, som jag kallar den, tyckte jag körde lite väl tight vid ett par tillfällen... I övrigt tycker jag det gick snyggt och fint till. Jag utnämner mig själv till den som hade coolast servicebil (Passat Corvette Edition) ![]() Som även fick agera bärgare hem till Varberg ![]() Edit: Om nån reagerade på att jag "stod med ryggen till" periodvis, så var det för att jag upplevde det lättare att hålla koll både före och efter... Dock bytte jag sen... |
||||||
Re:
Kanon, tack för info! ![]() Om någon har kontaktuppgifter till honom får ni gärna skicka ett pm... ![]() |
||||||
Blev inte många varv för egen del innan regnet kom men det var skoj ändå, hoppades på lite uppehåll men det kom ju bara mer och mer regn så jag ställde mig och filmade lite istället:
Hade ju kanske gått att köra men onödigt att riskera att inte kunna ta sig hem när man inte hade kärra med sig denna gången. ![]() _________________ Mattias Lindbäck |
||||||
Kul åskådarklipp!
Fick upp ett klipp från min mobil, ursäkta den ngt irriterande mobilhållaren. Håller med föregående skribenter, snyggt kört av alla jag såg.. Hade framförallt en underhållande fajt med den röda 740'n som luktade etanol(/metanol?) ![]() Men som sagt; trippelåttor var en dålig ide. ![]() |
||||||
Tackar jag med för en kanonträff!
Första gången på Falkenberg och första gången denna säsong på regndäcken... Kan inte säga annat än att jag vill köra MER... !!! ![]() Hoppas på fler träffar av detta slag nästa år, och ska ge en bättre fajt nästa år Maciek ![]() Tack igen och som sagt; fler träffar av detta slag nästa år ![]() ![]() Bra stämning och snyggt kört av alla även fast man har så olika förutsättningar; Tack alla ![]() mvh Anders _________________ Anders Eggelind |
||||||
Tack för en mycket trevlig träff, helt klart bättre med lite färre bilar och open-pitlane.
Det var banpremiär med Elisen och tyvärr blev ju vädret som det blev. Kan ju säga att bilen känns bra lömsk jämfört med en stabil 911:a med så mycket grepp o traction från bakhjulen. Jag har en tidig bil med aluskivor och dessa kanske man skall slänga på tippen. Helt plötsligt kunde de låsa upp högersidan under inbromsning så att man fick ett kast. Nästa gång låste de upp bara fram eller bakhjulen. Anledningen till upplåsningarna verkar vara så olika bromsverkan från varv till varv, skumt. När jag kollade varvtiderna så var jag ca 5 sekunder långsammare med Elisen jämfört med min gamla 100% original Peugeot 106 rallye med 101 hk.. Hmm, det kommer att krävas en hel del körövning med Elisen tror jag.. _________________ Mattias Bengtsson 911 -78 Lådbil |
||||||
Re:
Yeees, en till som "vågar erkänna" att Elise S1 är lite knepig att köra... ![]() ![]() _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||||
ett litet halv lugnt varv med låga laddtycks mappen, sen vart det som sagt drivknuts ras när man väl börjat komma igång
![]() http://www.youtube.com/watch?v=9x_vD _________________ Henrik Dahl |
||||||
Re:
Jens det är sånt där som gör att man orkar driva igenom träffarna , nästa år har du några varv tillgodo med mig . [quote="Mr dOhC"]
dessa 2 pratade jag med och dom förstog detta samt tog det på rätt sätt ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (17039 totalt) |