Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) TTA - Elitserien 2012 | << 1, 2, 3 ... , 58, 59, 60 >> 49 besök senaste veckan (187355 totalt) |
_________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
Intressant att gå tillbaka och se vad man trodde om säsongen innan den började. Årets positiva överaskningar: + Linus Ohlsson, snabb och stabil. Framtida stjärna! + Team Tidö, hittade rätt + Fredrik Ekblom, ingen riktig överraskning, men jag trodde han hade tappat lite fart med åren + Brovallen, med rätt förare (Alx och Mangs)fick dom till det. + Thed Björk, stark och stabil + Daniel Haglöf, kom starkt på slutet Årets besvikelse: - Mattias Andersson, fick inte till det - Flash Engineering, fick inte till det - Robin Rudholm, snabb vid inledningen, vad hände sen? - Robert Dahlgren, stadig i mittfältet, men han skulle ju vara i topp - Tommy Rustad - Viktor Hallrup, sist för det mesta Bilarna var balla men racingen blev inte så bra. Jag hoppas det går att förbättra till 2013. Noterade att dagspress och radiosporten kallade Ekblom för Svensk mästare. _________________ Christoffer Silfverberg |
||||||
Fast jag tror att kvalitet kommer med kvantitet i det här fallet. Det är lättare att upptäcka en Linus Ohlsson om det finns 26 bilar än om det finns 16, kolla på F1 som missar hur mycket talang som helst eftersom man väljer att behålla "gamla" rävar när det är brist på racesäten. _________________ Pet ter Uhlin |
||||||
Önskemål om förbättringar till nästa år.
-Depåstopp med däckbyte. -Längre lopp (+50%) -Kers för att underlätta omkörning -Kval typ DTM / F1 -Startfält på 22-26 bilar -Format Lör-Sön -Vettig mediatäckning/Produktion Man kan ju alltid önska _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
Det är naturligtvis en viss risk precis som du skriver. Nu kan iofs antalet styras genom att inte vem som helst kan köpa bil till skillnad från andra klasser och finns det låt säja 30 stycken tillräckligt meriterade förare med finanserna i ordning så varför inte. Tidigare år och inom de flesta klasser så är tendensen många gånger att backmarkers ofta är underfinansierade eller består av förare som kanske inte hör hemma på denna nivån. Detta har varit vanligt inom STCC klassen men även setts inom TTA och jag tror inte det hjälper ambitionen att verkligen påvisa att det är eliten som kör. Ett system med begränsat antal sitsar kräver alltså objektiv balansgång, det blir viktigt att ingen tillåts hänga kvar enbart på gamla meriter och levererar man inte så bör stolen bli ledig. |
||||||
Flash Engineering var det inget fel på, om man läser vad de själva skriver på sitt forum.
Gör det hela lite jobbigare för Rudholm.. _________________ Jimmy Magnusson |
||||||
Fast jag tror inte det är möjligt att få ett sådant upplägg att fungera i praktiken, en förare med pengar kommer inte kastas ut för att ge plats för ett oprövat kort såvid han itne underpresterar något extremt. Dessutom ser jag inget probelm med backmarkers. Så länge man har en bred topp (vilket TTA har och förhoppningsvis behåller om det nu är den serien som gäller för framtiden) så tror jag inte det kommer påverka publik och medias intryck av serien om det är 10 bilar med som kanske inte slåss om serien men fortfarande kan bjuda på fighter med varandra. Att ha ett begränsat antal platser kan vara motiverat från en ekonomisk synpunkt om man endast vill ha team som själva har stabil ekonomi men som ett medel att höja, eller bibehålla, kvaliteten på en serie tror jag är helt fel och kontraproduktivt. _________________ Pet ter Uhlin |
||||||
Volvo signar upp Linus Ohlsson och Rustad lämnar. TTA motståndarna säger väl att Rustad vet att det inte blir något TTA nästa år... ;-) Vilken föraruppställning Volvo får! Hoppas att TTA blir ett starkt mästerskap nästa år, som huvudklass i STCC t ex.
_________________ Christoffer Silfverberg |
||||||
Måste det finnas någon uttalad huvudklass i ett arrangemang? Är det inte upp till varje klass att se sig som huvudklass och dom andra som supportklass till sig själv? Har själv sett mig som en supportklassförare men borde man inte själv anser att den egna klassen är störst, vackrast och bäst när man prata med sponsorer och fans? Bara en fundering från en som funderar på att sluta köra. _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||||
|
||||||
Ja verkligen ett dröm jobb han måste fått '
Vad gör man på ett sånt där jobb på vintern?, inte lär det vara mkt utveckligsarbete på TTA bilen?. _________________ Magnus Wideman Golf MK8 R PP & Cupra Born E-Boost https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||||
A-kassa eller Försörjningsbidrag? _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
http://www.youtube.com/watch?v=S-fDO
Tänk om vi hade den klassen på produktionen i livesändningarna. Det skulle höja upplevelsen rejält. _________________ Martin Öberg |
||||||
Det har du rätt i Obizzz filmen är riktigt bra!
men jag vill påvisa att det går att göra kanon bra film med mycket mindre medel än vad TTA och volvo har. Kolla in den här hobbyfilmaren och vad han får ihop med en kamera på en radiostyrd helikopter och lånar lite musik / film ljud. Här är en ung amatör filmare som tydligen gillar Volvo och gatliv. Hans filmer är helt kanon även om jag inte helt gillar vad han filmar så gör han det bra! Den grabben kommer nog inte gå som en arbetslös filmare gissar jag http://www.youtube.com/watch?v=v8eHj http://www.youtube.com/watch?v=ifx-B _________________ Bosse Isaksson |
||||||
Det var riktigt imponerande, speciellt med tanke på materialet som filmades! Sen får man väl skilja på redigerad film och livematerial. Men det är irrelevant iof för både stcc och tta produktionerna har varit under all kritik. Jag kan verkligen inte förstå hur det kan prioriteras så lågt... _________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||||||
Ja det är lite OT men ändå inte. Då både TTA och STCC har kritiserats för sina sändningar fast de har sådana resurser. även om vi sett ex flash och volvo klippa ihop lite bättre film. Min poäng är när en glad amatör med en kamera på en radiostyrd helikopter. kan få en parkering och ett antal gamla Volvos att se nära lika eller mer coolt ut, som/än TTA och Vollvos PR film. Då påstår jag att det saknas något i de film teamen! _________________ Bosse Isaksson |
||||||
_________________ Martin Öberg |
||||||
Elitracing (åskådarracing) TTA - Elitserien 2012 | << 1, 2, 3 ... , 58, 59, 60 >> 49 besök senaste veckan (187355 totalt) |