Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 Turbo 1989 SÅLD! | << 1, 2, 3 >> 18709 besök totalt |
Motorjobb på en sån här känner man igen . Kommer bli kalasfint när det är klart .
Dedäringa caterblocken, kan de passa en gammal N/A med plåtbärarmar tro? _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
_________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||||
Äntligen står den på egna hjul.
Motorn är inte riktigt inkopplad ännu. lite vacumslangar sen skall det bara vara att vrida på nyckeln. Skall höja den en aning. _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||||
Jag har alltid haft svårt att göra färdigt saker, så jag började på en ny sak på bilen.
Borde koppla klart motorn men det var så tråkigt. Två små plåt bitar har hittat hem. Undra vad de skall vara till! _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||||
Hej.
Svetsat lite ikväll. Det blidde en lättad bakvagnsbrygga! Skickade torisionsstavarna åt Hvete Två fästen saknas men de blir nog klara om ett par dagar. Bilder _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||||
Tack!.
Jag funderade på det, men det känns som jag skulle krånglat till det mer än nödvändigt. Som bakvagnen ser ut så är det bättre att göra som du har gjort Gustav, förvisso ett mycke större ingrepp i bilen. Men om man skall göra en renodlad tävlingsbil och inte tänker åka PCRS eller någon klass som kräver strickt orginal, så skall man nog göra en siluetträser som är helt optimerad både chassiemässigt och drivlinemässigt. Tycker din är riktigt fräck och genomtänkt. Följer din tråd varje dag. Har tyvärr tröttnat på Porsche så denna är min sista och skall säljas nästa år. Sen blir det Lotus Europa för hela slanten, kanske blir en Eurise av den, den som lever får se. Köpte på mig lite Posche unika ledlager som skall sättas i, sen får det vara nog. Vikt besparing bara på röret är 9kg, min 5,4kg, orginal 14,5kg. Rördimensionen är 60x40x2 Fästena är 3mm stål Gavlarna 5mm för det hade jag hemma.
_________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||||
Hur menar du här? flytta uppåt hela "balken"? ( svårt att hitta namn men ersättare av torsionstuben ) _________________ Johan Joffs |
||||||
Nej det är inte helt lätt att hitta namn på alla delar där Svärdet som går bakåt, det fäster i själva bärarmen. Det är designat för att vara hyfsat i linje med marken vid normal höjd. Vid mer raceanpassad höjd på bilen så är bilen så sänkt att svärdet pekar rätt kraftigt uppåt. Det gör 2 saker. 1) Geometrin och hur den förändras vid in/utfjädring är försämrad på en sänkt bil och 2) hjulet dras rätt kraftigt framåt jämfört med var hjulet egentligen ska sitta i förhållande till framaxeln. Så den infästningen påverkar även rollcenter. Här är tex Kokelns kit där de har gått ett par steg längre och möjliggör separat toe-justering. http://www.kokeln.com/rear_suspensio _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Tack Hans! Som sagt, ser riktigt proffsigt ut Klart du inte ska göra dig av med 944an, det går att få extremt bra fart i dessa bilar _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Aah, nu förstod jag =) sen för att balansera detta får man väl förlänga spindelleden samt styrstaget i fronten också. _________________ Johan Joffs |
||||||
Proffsjobb Hasse!!
Dina laserskurna delar såg ritigt bra ut. Passformen blir säkert bättre än original. Kommer att bli toppen med de nya lagerna. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||||
Hej jag har haft ett mindre eldupphåll pga.en italiensk svarv. Men nu är den äntligen fixad.
Färdig svetsad bakvagn, lite färg så är den helt färdig. Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||||
Go kväll.
Så nu är den nya bakvagnen på plats. Står inte riktigt på marken, men nu är det bara 5cm kvar. OBS! Om man har tummen imellan skruvstädet och hammarn när man klipper till så blir tummen platt och börjar bulta. Bara så ni vet. Bilder! Så här ser bakvagnen ut. På plats. _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||||
Äntligen uppstartad.
Den går. Olje trycket är utanför skalan. men bättre än inget. Felkopplad oljetryckgivare! Nu Fixat. Klagar på låg oljenivå Varvräknaren funkar inte Fläckten funkar Inga läckor Luktar apa Lyttsendimma i garaget Det kunde vara värre https://www.youtube.com/watch?v=eZkx _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 Turbo 1989 SÅLD! | << 1, 2, 3 >> 18709 besök totalt |