| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Finns det något intresse för iskörning?
|
2958 besök totalt |
|
Säsongen är knappt avslutad, inte ens hunnit ta av r-däcken
Har dock redan fått skrapa rutorna flera gånger på morgonen och kom på att det är ju trotts allt inte så lång tid kvar tills isen är tjock och fin (3 månader typ). Skulle det finns något intresse för att anordna ett "rejsa on ice"?
Plogad låååååång och fin bana, förslag på banlayout kan disskuteras här
Och sen köra en eller 2 heldagar? Kostnadsmässigt handlar det om 1-2 hundralappar till killen med traktor. Tanken är väll även att dela in det hela i 2 grupper, isdäck och vanliga däck. Grillar och eld för korv ordnas självklart, boende finns i närheten där det även finns fin relax avdelning med stor bubbelpool och bastu. Platsen för detta arrangemang skulle vara i närheten av Askersund, ligger på toppen av vättern ca 5 mil söder om Örebro. |
||
|
|
||
|
Om hela Vättern fryser så kan vi köra ovalbana runt Visingsö!
Isåka är alltid roligt, här i Jönköpingstrakten brukar det plogas bana på lite olika ställen om det blir tillräckligt bra is. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
|
Re:
Hehe ska vara bra jävla kallt för att vättern ska frysa :P Här uppe på andra sidan vättern körs det på småsjöar, brukar kunna vara upp emot 3-4 plogade fina banor
|
||
|
Lite OT men -94 eller -95 låg det is på nästan hela sjön. På sydvästra sidan var det blankis ett tag, jag och polaren försökte åka spark mellan Brandstorp och Fagerhult med en motorsåg som drivning.
Funkade inget vidare, det sågade bra med drev dåligt...
Vi kör på småsjöar och dammar här nere också, tror inte man får köra hur som helst på Vättern nu för tiden. Kanske om man har sjötomt, då är det väl 300 m ut som gäller. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
|
Klantigt sv mig att säga att jag bor vid Vättern
Körningen skulle INTE komma att vara på vättern utan på en mycket mindre sjö där det är godkänt både av kommun och polis att köra
|
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2958 besök totalt |