Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1704 besök totalt |
Det är klart att ungen också ska ha en frän bil.......
Ni som har barn, det är bara att lätta på lädret... www.zoospeed.com _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Hum, om man köpte en sådan:
Min dotter skulle älska mig! jag skulle älska mig...men min sambo skulle nog flytta Anders _________________ Anders Bronäs www.glasskalas.se www.slushkalas.se hyr mjukglassmaskin eller slushmaskin. |
||
Min första bil var en Austin J40 (min enda engelska bil hittills)
![]() En 43kg trampbil helt i plåt! Pappa byggde om den till eldrift och vi byggde en släpvagn till den. Grannarna var gymt imponerade att lille Peter kunde backa hur lätt som helst med släpvagn. Mitt första gashäng fick jag när jag var i 5-års åldern. Det blev någon "kortis" i elsystemet så bilen bara fortsatte att gå. Jag körde jättelänge utanför huset och ropade på pappa men han hörde inget. Till slut började batterierna tröttna och jag rullade upp lite snett mot grannens garage. Undrar om det var då allt började ![]() http://homepage.ntlworld.com/tim.ste |
||
![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
min första bil som var rolig
![]() Då köpte vi en röram som hade remdrift från en startmotor. Drivdes av ett bilbatteri. Gick att göra burnouts på asfalt med nyladdat batteri, och den åkte ifrån mopeder ![]() dock hade den en liten nackdel, saknade bromsar, så man fick lita till motorbromsen. har ju haft en jäkla tur att man inte träffade på polisen när man var ute o körde =) _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||
Påminner om en granne som gjorde en elkart till grabben. Bilbatteri (fullstort) och en startmotor. Missen han gjorde var att göra "gasreglaget" lite binärt så att säga.
![]() Grabben satte sig i och tryckte lite försiktigt på gasen, det tjöt till och nån sekund senare hängde allt på staketet tvärs över vägen. Grabben blev lite förskräckt efter den provturen och åkte aldrig mer. ![]() "Power is nothing without control" var det va? |
||
Samma sak här. Tills det stod en riktig gocart på tomten när man kom hem en dag från fotbollsträningen. Det var DÅ det började för mig! ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||
Såg en 911 cab på en mässa 86
![]() ![]() ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1704 besök totalt |