| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Timeattack.nu Seriekalender 2013
|
2 besök senaste veckan (4664 totalt) |
|
God kväll kära Time Attack älskare! Vi har börjat få moment på allvar i att redan nu rulla igång säsong 2013. Vårat nya reglemente ligger hos SBF och är i slutfasen att godkännas, samtidigt som vi gör stora framsteg i att sätta ihop en riktig drömuppsättning när det gäller vilka banor vi ska tävla på. Som ett steg framåt i att det börjar bli riktigt hett kring serien 2013, fast minusgraderna närmar sig med rask takt- så har vi tagit fram denna banner för er att stolt visa för vänner på exempelvis Facebook:
Bilden är fri att använda, och kan med fördel användas till t.ex. sponsorer och dylikt för att visa vad den största satsningen Svensk Motorsport på entusiastnivå har på gång till nästa år! När det gäller platser till serien kommer vi som utlovat ge de som deltagit hela säsongen 2012 "första tjing" på dem; samtidigt som de får välja sitt personliga tävlingsnummer. Detta tillsammans med många andra roliga initiativ kommer göra att vi har ett högt mål om att fylla platserna så snart vi kan- för att kunna fokusera mycket på samtliga deltagares personliga profilering så de är ännu mer attraktiva hos sponsorer. Följ alltså nyhetsbrevet och vår Facebook ( http://www.facebook.com/Timeattacknu Vi kommer där även lotta ut T-shirts och dekaler för de som är aktiva, så välkomna dit och träffa fler fans av Svensk Time Attack! Hej alla Time Attack älskare! Det är ca en vecka fram till Jul och vi har tänkt släppa många klappar, samtidigt som vi reder ut alla tekniska frågor kring reglementet. Här på tredje advent bjuder vi på ännu en härlig nyhet som vi delar med oss av till er på newsletter exklusivt före alla andra medier: Premiären av Timeattack.nu 2013 kommer hållas på en av Europas finaste och mest moderna banor: Rudskogen Circuit, Norge! Vi har kämpat väldigt hårt för att få köra än en gång på denna otroligt uppskattade bana. Efter att vi dragit i alla möjliga kontakter och med ett jättefint samarbete med administratörer samt ägare av banan- så har TA.nu alltså säkrat ännu en säsong med en tävling på norsk mark! Med detta så har vi den bästa högfarts-banan man kan få tag i, där bilar i Pro-klassen kan sträcka ut ordentligt. Det är också en viktig pusselbit för att bygga serien på lång sikt, då vi har gott om vänner i Norge även om "kulturen" kring Slicks vs R-däck ännu skiljer sig markant.
|
||||
|
Ser att det rörs sig lite på er FB sida...
När kommer infon ut, om tex ändrigar i kostnader, kör tid..?..klasser ? regler ? Ni tjoar om att man ska anmälla sig men man vet inget om hur det kommer se ut.? Om man vill och ska anmälla sig lär man vilja veta vilken klass osv man hamnar i, hur blir det med dispancer på andra bilar tex..? Att bygga om bilen för TA är en rätt stor kostnad och ett beslut man behöver ta i god tid så man kan få ihop en satsning så jag skulle vilja ha dessa svar nu inte i april.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
Re:
Hej, Svar på dina frågor kommer du att få och jag förstår att ALLA vill ha reda på info så fort som möjligt och det vill vi också ha på våra frågor åt andra hållet. När vi är redo att gå ut med något som vi kan stå för så gör vi detta, vi vill orsaka så lite frågor och missförstånd som möjligt. MVH |
||||
|
Re:
förståligt men läser man på fb sidan så verkar det så klart, varför gå ut med allt om inte nått är klart..? _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
Det är samma klasser som iår och det vill säga....fartreducering i Club och Club Challange.
Vad gäller Pro så har vi ingen fartreducering. Vad gäller reglementet har vi fortfarande inte fått klart från SBF, men det det är till 95% samma som iår. Så grundreglerna är kvar. Sedan är det så här att det är en intresseanmälan. Vad gäller dispanser för andra bilar vet jag inte riktigt vad det är relevant för din bil, utan tror du att du behöver söka dispans för något vad gäller din bil så skickar du in en förfrågan. Återigen så kommer vi med info så fort vi har något att annonsera ut. Den som väntar på något gott, väntar aldrig ........
MVH Ralph |
||||
|
jag förstår ralph men det hypas på ett annat sätt på FB och skriver mer som att man måste anmälla sig osv,annars missar man platserna osv, jag tycker man borde ligga lågt med det till allt är klart..
Jag är sugen att anmäla mig men måste veta lite mer innan jag anmäler mig, ser ingen ide att anmäla sig sen att dra sig ur om man inte tycker reglerna är bra eller etc.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2 besök senaste veckan (4664 totalt) |