| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Två bilar går in/ut jämsides i kurva...Vem kör på vem ?
|
<< 1, 2, 3, 4 10882 besök totalt |
|
Haha vi som nybörjare hade missat att man skulle ha en miljon extraljus......
Våra stearinljus gjorde det lite vanskligt att hitta banan när man hela tiden blev bländad av alla andra ;-) Spårvalen blev därför ibland hipp som happ men det var för att man inte såg banan..... Lovar att x-ljuse står högst på inköpslistan Volvo bacapp.se _________________ Mattias Blomberg |
||||
|
En parentes. Har sett ett antal utskällningar och sura miner i depån under de två säsonger jag kört. Det är nog inte roligt att bli utsatt för det, typ innan man kommit ur bilen... Jag har varit med om en rejsincident där resultatet blev en intryckt dörr. Personligen så tycker jag det var en onödig incident, helt klart, men å andra sidan så förstår jag att det hände och jag tror inte att Miatan som klappade in i mig var ute efter att torpedera mig. I det läget är det väldigt lätt att kåta upp sig och bli mer förbannad än man egentligen är - men min tanke är då att det i det läget är på sin plats att ta det så inni-helvete lugnt. man har inte koll själv på vad som hände, man kan tycka mycket i stridens hetta, ta det för fan lugnt innan ni börjar gapa.
Jag pratade väldigt kort och snabbt med mannen som jag stötte ihop med, han frågade hur jag såg på saken och jag sa att jag aldrig skulle ha öppnat dörren... Asså man vet inte i det läget hur den andra tolkade situationen och det är en massa skit, man är nervös, man vill vinna osv... Jag vill bara säga att det absolut dummaste, kontraproduktiva och idiotiska man kan göra är att inleda med att gapa i depån och sen lägga ut skiten på diverse forum och facebook. Har man så jävla dålig koll på sig själv så att man jobbar så, då ska man fan-i-mig inte befinna sig på räserbanor. Sen finns det individer som har en kuslig förmåga att hamna i den här typen av incidenter och det är ju väldigt väldigt tråkigt - men det är inte de medtävlande som ska agera, det är tävlingsledningen och de som arrangerar serien. Som sagt, det här är en parentes i sammanhanget, men jag blir jävlig matt när jag tänker på folk med sk kort stubin - de kan fan dra dit pepparn växer, det hör inte hemma på en räserbana. Återigen, det jag beskriver har inget med rätt/fel i denna tråd, det är bara en reflektion över hur man beter sig i depån. _________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||
|
Re:
_________________ Mikael Ståhling |
||||
|
Re:
Men man ..."ska man fan-i-mig "....kunna diskutera hur olika människor uppfattar sake och ting. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Re:
Så här skrev du tidigare... "I övrigt...till alla som vill höra den andra sidan. Det är ju helt ointresant i detta läge."
||||
|
Jag skrev ett långt inlägg....men det försvan.
Jag orkar inte skriva om det.....så jag säger bara......läs hela tråden och försök förstå vad den handlar om ! Förstår ni inte...så skriv inte ! _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Re:
Ok....
||||
|
Tråkigt att incidenten skedde, tycker faktiskt att det är bådas fel utifrån din beskrivning, måste faktiskt säga att bägge gör en missbedömning, den som ligger på yttern "borde" inte gått in/bytt spår.
Du gör en missbedömning om att han verkligen sett dig eller inte och Du håller på din "rätt" och därmed är smällen ett faktum. Alla ljus gör att det faktiskt ÄR svårt för den omkörda att se sin placering på banan då han troligen blir bländad av något som han har svårt att bedöma avståndet till. Att motkombattanten sedan i depån ställer sig i vägen i depån borde bestraffas av tävlingsledningen ifråga för så gör man inte oavsett om känslorna är heta eller inte. Sedan skall man ha en eloge när man ber om ursäkt även om man inte tolkar det som "sitt eget fel". Sedan är det synd att Vi inte får höra den andras synvinkel för den är viktig i en sådan här diskusion. Nu har jag gett MIN syn på frågeställningen. _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||
|
Re:
Citat: Bilen på insidan har ingenstanns att ta vägen, utom att styra upp på kurben och gränsla den...men den platsen räcker inte och det smäller. Vars skall Håkan ta vägen? _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||
|
Re:
Jomenvisst gör han ett val, men det sker lite tidigare. Valet är om han ska ta innerspår eller vänta att köra om. När väl han är på innern och den anda bilen svänger in så är det inte så mycket man kan göra.... Men det är ändå ett val han gör, det går att både köra mer restriktivt med lägre risknivå och även tvärtom (se VLN-filmer som exempel...). För även om man har strikt teoretiskt rätt så är de ju inget kul när grejer händer. Och i mörker, halka och okänd erfarenhetsnivå i den andra bilen så... ja, nog väljer man vilken risknivå man kör med när man kör om. _________________ Magnus Thomé
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Två bilar går in/ut jämsides i kurva...Vem kör på vem ?
|
<< 1, 2, 3, 4 10882 besök totalt |