Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Erbjudande Rejsa medlemmar, Hybrid-skydd
<<   1, 2, 3, 4   >>
26469 besök totalt
Roxnäs
Stockholm
Här sen Sep 2007

Re:

JP Simpson skrev:
Intercom kompatibelt med vilket radion system?

Roxnäs skrev:
Behöver också ett gäng hybrid+hjälmar öppen eller intergral med intercom....ca 4 st uppsättningar kan du ta fram ett paketpris?

Glömde det....Peltor

Skoda Octavia #5 MSLS
http://www.facebook.com/OrbyGummiJlRacingTeam
Citera
JP Simpson
Umeå
Här sen Apr 2010

Trådstartare
Re:

Trendab.

GREYHoUND skrev:
Vart finns närmaste Återförsäljare runt Norrköping?

Skulle vilja prova grejerna.

www.simpson-europe.com
Citera
Magnus Mårtenson
Höllviken
Här sen Jun 2006

Var i Malmö regionen finns det återförsäljare?

Vad skiljer det mellan hybrid & hybrid pro förutom att komposit delen går olika långt ner på ryggen? Finns där skillnader i hur mycket de begränsar belastningen på kroppen vs skillnader i praktiskt användande? Använder man samma typ av "kudde" som man ska montera i stolen? Många frågor så någonstans man kan prova och rådgöra med hade varit guld.

www.MSCC.se
Citera
GREYHOUND
Norrköping
Här sen Okt 2005

Re:

JP Simpson skrev:
Trendab.

GREYHoUND skrev:
Vart finns närmaste Återförsäljare runt Norrköping?

Skulle vilja prova grejerna.

Tack thumbs up

Umeå
Här sen Apr 2010

Trådstartare
Re:

Ingen i Malmöområdet, med det kommer en i Perstorp snart.

Pro och Pro Rage är mindre och smidigare. Pro som är i kolfiber är galet lätt, Pro Rage i komposit är lite tyngre. Funktion och skydd är i samma nivå som det skydd som bara heter Hybrid, skillnaden är att Hbrid ger lite mer stöd åt övre delen av ryggraden (bra vid hårda nedslag efter som ryggraden hålls helt rak när den blir komprimerad).
Man monterar ingen kudde i stolen med något av de FIA godkända skydden. Om man åker med naken aluminium eller kolfiber-stol kan det dock vara bra om man gjuter stols-insatsen med skyddet på sig.

Vi kommer att köra ett seminarium om Personlig säkerhet, bältesvinklar/HANS/Hybrid-skydd den 21/11 på Sturup Raceway, om du vill prova skydd kan du komma dit.
Inbjudan på facebook: https://www.facebook.com/events/360379557388797/

Magnus Mårtenson skrev:
Var i Malmö regionen finns det återförsäljare?

Vad skiljer det mellan hybrid & hybrid pro förutom att komposit delen går olika långt ner på ryggen? Finns där skillnader i hur mycket de begränsar belastningen på kroppen vs skillnader i praktiskt användande? Använder man samma typ av "kudde" som man ska montera i stolen? Många frågor så någonstans man kan prova och rådgöra med hade varit guld.

www.simpson-europe.com
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004

Hai

Det finns några ur djur som jag som inte gillar Facebook

Kan du göra en länk som går att nå utan Facebook eller lägg inbjudan här eller på din Sight, med länk

Tack

/ Bengt Metz

Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Gerhard
Blomstermåla
Här sen Nov 2005

+1

Eksjö
Här sen Mar 2005

+1

Sedan skulle jag vilja ha en rekommendation JP, vi pratades vid på RHKs forum och du sa då att Hybrid var mer lämpat för rally och rallycross eftersom det går ner längre på ryggen. Men är det bättre eller lika bra för oss som åker racing eller ska man välja Pro istället? Vilket hade varit ditt val för racing?

Umeå
Här sen Apr 2010

Trådstartare
Re:

Jag hade valt Pro eller Pro Rage för Racing.

Jocke G. skrev:
+1

Sedan skulle jag vilja ha en rekommendation JP, vi pratades vid på RHKs forum och du sa då att Hybrid var mer lämpat för rally och rallycross eftersom det går ner längre på ryggen. Men är det bättre eller lika bra för oss som åker racing eller ska man välja Pro istället? Vilket hade varit ditt val för racing?

www.simpson-europe.com
Citera
JP Simpson
Umeå
Här sen Apr 2010

Trådstartare
Re: Hai

För er som inte sett ljuset i racing-världen, dvs nätverket av likasinnade racers på facebook. En skärmdump...
Maila:michel.rayes@teamponydrift.com om ni skall vara med.

Bengt Metz skrev:

Kan du gör en länk som går att nå utan Facebook eller lägg inbjudan här eller på din Sight, med länk

Tack

/ Bengt Metz

www.simpson-europe.com
Citera
Magnus Mårtenson
Höllviken
Här sen Jun 2006

Re:

JP Simpson skrev:

Man monterar ingen kudde i stolen med något av de FIA godkända skydden. Om man åker med naken aluminium eller kolfiber-stol kan det dock vara bra om man gjuter stols-insatsen med skyddet på sig.

Vi kommer att köra ett seminarium om Personlig säkerhet, bältesvinklar/HANS/Hybrid-skydd den 21/11 på Sturup Raceway, om du vill prova skydd kan du komma dit.

OK, läste att man fick med kudden till Hybridskyddet på den amerikanska sidan plus att den visades i monteringsanvisningen/instruktionen. Nu kör jag idag med naken glasfiber stol och jag har tidigare läst att det är inget ni rekommenderar. Tror att de flesta som kör seven bilar i road/modsport står inför samma beslut som jag. Dvs att få maximal effekt och till viss del även komfort från hybridskyddet krävs att vi antingen monterar en sådan kudde eller formgjuter en insats med skyddet på.

Har anmält mig till Sturups seminariet thumbs up

www.MSCC.se
Citera
JP Simpson
Umeå
Här sen Apr 2010

Trådstartare
Re:

Jo, det står lite sånt i de gamla instruktionerna.
Jag har aldrig förstått varför man kör med nakna stolar? Det är ju avsevärt större chans att man skadar både ryggkotor och svanskota i en krash...
Vi sätter alltid speciellt hög-densitets skum under stjärten och bak i ryggen, sen gjuter vi runt det.

Magnus Mårtenson skrev:
JP Simpson skrev:

OK, läste att man fick med kudden till Hybridskyddet på den amerikanska sidan plus att den visades i monteringsanvisningen/instruktionen. Nu kör jag idag med naken glasfiber stol och jag har tidigare läst att det är inget ni rekommenderar. Tror att de flesta som kör seven bilar i road/modsport står inför samma beslut som jag. Dvs att få maximal effekt och till viss del även komfort från hybridskyddet krävs att vi antingen monterar en sådan kudde eller formgjuter en insats med skyddet på.

Har anmält mig till Sturups seminariet thumbs up

www.simpson-europe.com
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

JP, kan du tänka dig ett liknande seminarium i Stockholmstrakten?

Höllviken
Här sen Jun 2006

Re:

JP Simpson skrev:

Jag har aldrig förstått varför man kör med nakna stolar? Det är ju avsevärt större chans att man skadar både ryggkotor och svanskota i en krash...
Vi sätter alltid speciellt hög-densitets skum under stjärten och bak i ryggen, sen gjuter vi runt det.

Tack för snabbt svar!
Personligen kör jag med naken glasfiberstol för att jag inte känt till riskerna för just den typen av skador och att stolen i sig passar mig, min bil och körningen perfekt. Blir väl till att tänka i nya banor nu. Kommer ni att ta upp detta och visa de olika alternativen på seminariet?

Hade förmodligen varit läge att ha en sådan genomgång på SPVM årsmötet också (riktat till de som håller i årsmötet för SPVM ;-))

www.MSCC.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Magnus Mårtenson skrev:
Hade förmodligen varit läge att ha en sådan genomgång på SPVM årsmötet också (riktat till de som håller i årsmötet för SPVM ;-))
Redan bokat sen ett tag.

And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Re: Hai

JP Simpson skrev:
För er som inte sett ljuset i racing-världen, dvs nätverket av likasinnade racers på facebook. En skärmdump...
Maila:michel.rayes@teamponydrift.com om ni skall vara med.

Bengt Metz skrev:

Kan du gör en länk som går att nå utan Facebook eller lägg inbjudan här eller på din Sight, med länk

Tack

/ Bengt Metz

Helt perfekt timing för mig som hade tänkt bygga bur i vår (med tillhörande stolar och bälten) thumbs up
Jag har anmält mig! Ses där!
Citera
JP Simpson
Umeå
Här sen Apr 2010

Trådstartare
Re:

Vi pratar om bland annat det på våra seminarier. SPVM är redan bokat :-) vi inleder årsmötet med ett seminarium om personlig säkerhet.

Magnus Mårtenson skrev:
JP Simpson skrev:

Tack för snabbt svar!
Personligen kör jag med naken glasfiberstol för att jag inte känt till riskerna för just den typen av skador och att stolen i sig passar mig, min bil och körningen perfekt. Blir väl till att tänka i nya banor nu. Kommer ni att ta upp detta och visa de olika alternativen på seminariet?

www.simpson-europe.com
Citera
JP Simpson
Umeå
Här sen Apr 2010

Trådstartare
Re:

Självklart kan jag det :-)

/JP

Magnus Thomé skrev:
JP, kan du tänka dig ett liknande seminarium i Stockholmstrakten?

www.simpson-europe.com
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

Jag är intresserad av ett paket med hybris+integral+peltor kompatibel intercom! :-)

Magnus Mårtenson
Höllviken
Här sen Jun 2006

Tack Jan för en bra säkerhetsgenomgång i går på Sturup thumbs up thumbs up

Kort fråga. Jag kollade upp olika alternativ igår kväll.

Om man följer SBF regelbok står följande om användande av FHR:

"Montering och användande av "HANS-utrustning" ska överensstämma med anvisningar i FIA
HANS Guide.
OBS. Vid användande av FHR-system gäller FIA:s regler."

Om man går in på FIA's hemsida täcker lista 29 och 36 vilka FHR som är godkända och lista 41 vilka hjälmar som är godkända i kombination med FHR. Ska jag tolka det som att trots att en Snell 2010 godkänd hjälm är Ok enligt SBF så är den inte godkänd vid användande tillsammans med ett FIA godkänt FHR om den inte finns med i lista 41?

Jag funderade på ett hybridskydd i kombination med en Bandit Carbon Bandit, men detta är ingen godkänd kombo i så fall?

www.MSCC.se
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

Hej,

fick det här meddelandet när jag provade använda koden:

Warning: Coupon is either invalid, expired or reached it's usage limit!

Funkar den inte längre?

Erbjudande Rejsa medlemmar, Hybrid-skydd
<<   1, 2, 3, 4   >>
26469 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande