Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 316i Compact -97 Rallycross
<<   1, 2, 3, 4   >>
4 besök senaste veckan (44900 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Låter smaskigt detta!

Ett par porriga closeupbilder på detaljer hade smakat, tack för att du delar med dig av bygget thumbs up

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan P
Stockholm
Här sen Maj 2010

Trådstartare
Re:

Johan Sjöström skrev:
Låter smaskigt detta!

Ett par porriga closeupbilder på detaljer hade smakat, tack för att du delar med dig av bygget thumbs up

ska försöka fixa fram lite bilder så snart dom flesta prylarna är hemma i garaget :P

Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Re:

Johan Sjöström skrev:
Låter smaskigt detta!

+1! thumbs up

Citera
Johan P
Stockholm
Här sen Maj 2010

Trådstartare

hittade en i telefonen nu sitter den i bilen men saknas lite hjälmkrossarstag och rören fram till tornen mm.

Stockholm
Här sen Maj 2010

Trådstartare

inte mycket kvar nu

Glasfiberfronten

Kommer bli grymt snygg med denna breddning både fram o bak.

Stockholm
Här sen Maj 2010

Trådstartare
Efter en stunds motivationsbrist, så tog jag bilen igår o körde en liten tur på dryga 130 mil för o finna lite delar till kärran....hoppas på att kunna plocka ihop den nu under höst o vinter om inte latmasken slår till igen.

Hoppas alla har en skön sommar i era garage

Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Coolt med breddade skärmar, wankel och förgasare! thumbs up Blir spännande att se slutresultatet.
Har du gjutit glasfibret själv eller finns sådana där coola skärmar att köpa?

Citera
Johan P
Stockholm
Här sen Maj 2010

Trådstartare
Re:

Davve skrev:
Coolt med breddade skärmar, wankel och förgasare! thumbs up Blir spännande att se slutresultatet.
Har du gjutit glasfibret själv eller finns sådana där coola skärmar att köpa?

Tror att det även ska bli kul o höra det, när det varvar närmare 10000varv och om det blir som vi tror så kommer bänken visa minst 260hk när allt är justerat o klart

Glasfiber skärmarna både fram o bak plus fronten o huven plus trösklarna har jag köpt färdiga som på bilden, gick på typ 7000 om jag minns det rätt

Stockholm
Här sen Maj 2010

Trådstartare
inte mycket som har hänt förutom massa vanligt jobbande, så bilen har fått stått i skamvrån en stund igen, har dock gjort formar o lite "förbrukningsvara" till den under en tid nu...

Der drüben
Här sen Dec 2002

Innebär detta att du kan tänka dig avyttra lite? en lätt front hade smakat fint! för övgrigt ett riktigt skoj projekt!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan P
Stockholm
Här sen Maj 2010

Trådstartare
Re:

Johan Sjöström skrev:
Innebär detta att du kan tänka dig avyttra lite? en lätt front hade smakat fint! för övgrigt ett riktigt skoj projekt!

som du ser på bilden så blev det ingen front till den förutom motorhuv o skärmar, fronten hade för mycket vinklar o vrån så den blev inte bra alls o bara sprack så jag gav upp den, får köpa upp den från annat håll o dessutom behåller man nog hälsan o tålamodet längre haha

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Johan P skrev:
Johan Sjöström skrev:

som du ser på bilden så blev det ingen front till den förutom motorhuv o skärmar, fronten hade för mycket vinklar o vrån så den blev inte bra alls o bara sprack så jag gav upp den, får köpa upp den från annat håll o dessutom behåller man nog hälsan o tålamodet längre haha

Hur var passform,vikt finish på den fronten och vad kostade den och var köpte du den

/slut på tusen frågor

Mvh en i maffian..

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan P
Stockholm
Här sen Maj 2010

Trådstartare
Re:

Johan Sjöström skrev:
Johan P skrev:
Johan Sjöström skrev:

Hur var passform,vikt finish på den fronten och vad kostade den och var köpte du den

/slut på tusen frågor

Mvh en i maffian..

Jadu Johan, jag har inte den blekaste aning än, dom är nämligen inte inpassade än, men man kan ju säga som så att det är rallycross passform o finish på dom, vilket jag inte tror är jättelysande. men mina ska bli snygga när dom väl passas in, så då kan jag ge dig ett svar....kolfiberhuven vi gjorde vägde dock inte så mycket kan jag lova, haha

Stockholm
Här sen Maj 2010

Trådstartare
Paketöppning en bra bit före jul :P

Sakta sakta kryper bygget fram, med det tog oxå 9månader o vänta in detta paket, men det tror jag det ska vara värt i slutändan.

Der drüben
Här sen Dec 2002

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Denna läckra bil hade jag glömt, kul att projektet lever. Väntar med spänning på resultatet.

Citera
Johan P
Stockholm
Här sen Maj 2010

Trådstartare
Kan hända att jag är den långsammaste o mest omotiverade Rejsianen någonsin... men idag blev det ett litet ryck för att försöka sy ihop torpedväggen...o ja det tog sin tid men nu är det iaf tätt med rallycross finish. o tålamodet tröt lite oxå o då fick vinkelslipen sig en åktur i passagerardörren, man vill ju inte va sämre än er andra.Lätta maximalt!!... o därför hoppas jag min instrumentbräda och baklucka i kolfiber dyker upp nästa vecka som man beställt...Porr på ingång alltså.

[/img]

Stockholm
Här sen Maj 2010

Trådstartare
Tror minsann det kom lite mer motivation med posten idag till jobbet

Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Oj vilka fina bitar! thumbs up Hur gör man med bakruta till en sådan där baklucka? Måste man köpa färdigvälvd makrolon eller kan man få dit en "rak universal"? Plastbaklucka ingår i framtida planen för min bil (ska ge en hyffsat ordentligt viktminskning för rimliga pengar) så jag är nyfiken.

Citera
Johan P
Stockholm
Här sen Maj 2010

Trådstartare
Re:

Davve skrev:
Oj vilka fina bitar! thumbs up Hur gör man med bakruta till en sådan där baklucka? Måste man köpa färdigvälvd makrolon eller kan man få dit en "rak universal"? Plastbaklucka ingår i framtida planen för min bil (ska ge en hyffsat ordentligt viktminskning för rimliga pengar) så jag är nyfiken.

Hej Davve, kollade inte så noga men det bör gå med en helt vanlig makrolon, ser inte ut o va välvd någonstans. Det är iaf det jag har tänkt o trycka dit när det börjar närma sig. o en sån ruta kan du få tag i via plastskärmar.se

Stockholm
Här sen Maj 2010

Trådstartare
idag blev det o börja bygga en mellanvägg så man kan ha kylaren i bagaget direkt bakom väggen o sen blir luftintaget genom golvet i baksätet med sugande fläktar....borde funka, eller jag hoppas iaf.

BMW 316i Compact -97 Rallycross
<<   1, 2, 3, 4   >>
4 besök senaste veckan (44900 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande