Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Escort CarbonCossie
<<   1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 44, 45, 46   >>
148 besök senaste veckan (353118 totalt)
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4960



Haha, det där var lite oväntat faktiskt!

Men jag gillart! thumbs up

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
supersonett
Grästorp mellan Flo och Flakeberg
Här sen Jun 2003
Inlägg: 367



Re:

Ojj du höjer ribban lite till

Detta lär ju ge ny inspiration i allafall

_________________
// TXbias BXrndtson
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1302


Trådstartare
Re:

Cammo skrev:
Haha, det där var lite oväntat faktiskt!

Men jag gillart! thumbs up


Jag är som ett Kinderägg

Men det är kul att det händer lite igen, gäller väl bara att det håller hela vägen nu annars blir det ett besök till stena metall....

_________________
Lars Gustavsson
Citera
allemeck

Här sen Jan 2004
Inlägg: 511



Du borde redan vart till stena metall flera ggr om man tittar på vad som är kvar :P

Varför skända cossien med en 5 cyl?

_________________
AIexander StenvaII
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1302


Trådstartare
Re:

Big Al skrev:

Varför skända cossien med en 5 cyl?


Något billigare när det rasar, (lättare att få tag i block/topp) mordenare motor, låter gött , Tibuc har mycket färdigt till dom. Motorn byggs även i samarbete med Tibuc på en Ny motor.

Därför blev det så.

_________________
Lars Gustavsson
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1302


Trådstartare
Någon här som har koll på vettiga framdiffar?

Hade en Maktrak på önskelistan med det verkar tyvärr bli för mycket pengar.
Har fått som tips att det funkar helt okej att använda en Ford 7.5" bakdiff fram.

Men funderar på hur bra en Porsche framdiff är? Från tex en 996/997 Turbo.

Budgeten är väl ca 45k:- men gör inget om den blir billigare

_________________
Lars Gustavsson
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1302


Trådstartare
Stressig vecka med mycket jobb... Dock inget på cossie..

Wargia ska hjälpa mig att rita upp rörramen samt skära ut lite delar.
Var där en snabbis i veckan och vi gjorde en snabb skiss på hur det skulle kunna se ut. Detta är bara ett snabbt förslag om hur det skulle kunna se ut!

Beställde även en rör notch från Baileigh Industries som kom idag, Såg riktigt fin ut och kommer hjälpa arbetet en hel del, den var en av få som jag hittade som klarade 180* och även går att justera notch höjd på. (som inte kostade skjortan..)

Glömt lägga upp bild på vad som blev kvar av det som en gång var en Escort Cosworth från -95..






_________________
Lars Gustavsson
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4414



Superballt men jag är ändå lite kluven. Det finns sin charm med att behålla bärande kaross tycker jag. Men framförallt är det synd eftersom det troligen dröjer ännu längre innan vi får se den på banan!
Men en STOR eloge för att du gör allt ALL-IN

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1302


Trådstartare
Re:

GustafB skrev:
Superballt men jag är ändå lite kluven. Det finns sin charm med att behålla bärande kaross tycker jag. Men framförallt är det synd eftersom det troligen dröjer ännu längre innan vi får se den på banan!
Men en STOR eloge för att du gör allt ALL-IN


Hade gärna behållit den "mer" orginal med. Men med motorbyte och dubbla a-armar så hade jag ändå fått göra om mycket framför torpeden. Det hade inneburit att jag inte skulle få köra i den tyngsta klassen i Time Attack som var målet från början.

Sen tycker jag att det är svårt att få det snyggt om det "lappas" för mycket. Nu kan jag ist få hjälp med att få rörramen uppritad så chassiet som Jarlmark räknat fram kommer bli lättare att bygga.
Sen hade jag aldrig gett mig på att bygga rörram om inte Christian erbjudit att hjälpa till...

Men vi får se vad som händer, men allt tar ju längre tid än man vill.. Det har jag ju lärt mig Sen är det där med pengar med, diffar ska handlas vilket är långt ifrån gratis...

Alla förslag uppskattas! Helst ska dom ligga mellan 3.7-3.9...

_________________
Lars Gustavsson
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693



http://www.ssf-pyora.fi/corp_info.shtml
Dom kanske kan hjälpa dig.

_________________
Magnus Helin
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1302


Trådstartare
Re:

mhelin skrev:
http://www.ssf-pyora.fi/corp_info.shtml
Dom kanske kan hjälpa dig.


Mycket möjligt, men jag fattar inte ett ord
Någon som kan bidra med lite finska?

_________________
Lars Gustavsson
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693



google translate ;-)

_________________
Magnus Helin
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166



Re:

Modj skrev:
mhelin skrev:
http://www.ssf-pyora.fi/corp_info.shtml
Dom kanske kan hjälpa dig.


Mycket möjligt, men jag fattar inte ett ord
Någon som kan bidra med lite finska?


http://www.ssf-pyora.fi/contact_en.shtml thumbs up

De verkar bygga växellådor och axlar på beställning för rally/rallycross och banåkande

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1302


Trådstartare
Re:

zoddri skrev:
Modj skrev:
mhelin skrev:
http://www.ssf-pyora.fi/corp_info.shtml
Dom kanske kan hjälpa dig.


Mycket möjligt, men jag fattar inte ett ord
Någon som kan bidra med lite finska?


http://www.ssf-pyora.fi/contact_en.shtml thumbs up

De verkar bygga växellådor och axlar på beställning för rally/rallycross och banåkande


Det var ungefär så långt jag lyckades komma med...

Ingen som har lite finskt i kroppen?

_________________
Lars Gustavsson
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1302


Trådstartare
Mail skickat nu. Även skickat ett mail till en kille som håller på med Getrag enl hemsidan. Klurat på om den kanske gått att använda en diff från porsche 964-993 dom senare verkar tyvärr vilja ha för mycket givade/boxar för att fungera. :/

_________________
Lars Gustavsson
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1810



varför kan du inte använda standard diffarna?

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1302


Trådstartare
Re:

Babbe skrev:
varför kan du inte använda standard diffarna?


Dom är för klena, framdiffarna är inget vidare alls.
Sen vill jag helst ha en framdiff som inte ska bultas fast i tråget.

_________________
Lars Gustavsson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



P997 då

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1302


Trådstartare
Re:

Supramannen skrev:
P997 då


Efter lite googlande så verkar det som själva visko kopplingen är lite väl avancerad :/
Den tar tydligen signaler från Abs givare och så var det någon box som skötte resten..
Vet inte hur den fungerar utan elen/boxar/givare osv...

Men funkar den att använda dom den är så är det intressant. Dom äldre från 964 verkade dock smidigare..

_________________
Lars Gustavsson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Den funkar utan med, är ju samma grejer som 996 som inte har denna givare

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1302


Trådstartare
Re:

Supramannen skrev:
Den funkar utan med, är ju samma grejer som 996 som inte har denna givare


Jag är inte helt säker på det, 996 tog signal från Abs 997 hade lite lyxigare

Men kan jag få bekräftat vad den har för Nm samt om den funkar utan så hade det varit kalas!

_________________
Lars Gustavsson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Escort CarbonCossie
<<   1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 44, 45, 46   >>
148 besök senaste veckan (353118 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande