Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2426 besök totalt |
Det är nog i huvudsak det imagemässiga de syftade till, inte så mycket raktframprestanda. Corradon är f ö en i mångt och mycket kraftigt underskattad bil. _________________ ![]() |
||
|
||
Skvaller KÄRRING Mikael!!!!
Ja nu är man MB ägare åter igen! Fast första var en MB230.4 från 1976 som jag döpte till Leopold alias LEo. Troligtvis bilvärdens bäst byggda bil sofar... Outslitlig om det inte hadde funits rost.... ![]() Jo jag hittade en annons för två veckor sedan på Mobile där en Stefanie ville sälja en 92a vinrödmetalic som hadde gått 8200mil! okrockad och garranterad skade fri med tillhörande service bok från MB Berlin som hadde levererat bilen OCH servat den vid varje service ![]() SKALL SÄGA DIREKT ATT DETTA ÄR EN BIL SOM ENBART SKALL KÖRAS PÅ SOMMARN! (bilen har enbart tillverkats i 5743st ex från 1998-07 till 1993-06!!!!) fundera på hur många som finns kvar... (hint, ca 2000 körbara enligt MB arkiv) Pris? strax under 49000:- med liiite prut på trasig taklucka samt el-antenn! Kom till Berlin i Torsdag vid 12 och väntade på att få se den men en VW-passat dök up ![]() De hadde bilen hemma hos sig för att de hadde ställt av den över vintern (som den första ägaren oxå hadde gjort varje år hos MB Berlin) på pall bockar så klart ![]() Kan bara säga att jag och min far sa till varandra vid första synen av bilen, VAD ÄR FEL! Bilen är troligtvis europas finast bevarade ex av 190E 2.5-16V -92 ![]() Åkte 60mil non stop till mässan söder om frankfurt på en tank (70L inkl 8L reserv) och tankade 55L med en genomsnittlig hastighet av 170km/h, så MB ÄR inte direkt bränsle slukande iaf ![]() Låt mig bara förfråga mig om en sak, finns det en BMW M3 195hk i gbg trakten som man kan testa DTM prestanda med?? För denna Mersan rör på sig som INGET jag har kört förut! Från att motorn RIKTIGT vaknar vid 4000rpm upp till 6500 susar km-mätaren i väg som att det vore en varvräknare! MÄKTIGT imponerande! Skall inte säga vad ägare av 2000års modeller och nyare säger när man ber dem flytta på sig i ytter fil ÖVER 200 stecket.... Stannar vid 235km/h på mätaren, skulle säga att detta måsta ha varit en av de snabbaste små 4-dörrs karossena runt början av 90-talet upp till sin topphastighet, eller har jag fel? Bilen har tyvärr automat nu men skall få manuell under vintern, (har bra kontakter vi MB malmö)tror att denna motorn inte riktigt gör sig rätta med aut, tyvärr.... Reccaro sport säten fram samt strikt 2-sitsig bak med liknande säten! inredning i svart halvläder/tyg. Bilder kommer men bilen är genomgående imponerande fin! Passade dess utom på att ge den 8000mils servicen i Sinsheim på en lördag hos MB. Samt fick ALL bakrunds fakta! Ni som någon gång har lämnat eran bil för service i Düskland vet vad jag menar med riktig service ![]() Bilder kommer men som sagt M3 orginal 90-tal med 195hk skulle uppskattas för en test ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2426 besök totalt |