Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1753 besök totalt |
Köptips BMW M3 SMG
Hej! Det finns en BMW M3 SMG 2003 till salu i närheten. Ser fin ut på bilderna och är ganska standard förutom ett Coilover-kit från K&W och ett sportluftfilterkit med snabel. Har gått 8500 mil och sägs ha fullstämplad servicebok. Skulle kanske kunna vara nåt för kombinerat brux och track days. Men, vad ska jag kolla särskilt på? Växellådan/koppling gissar jag, men hur ska jag kolla? Har aldrig kört en M3 med SMG förut. Nåt annat som måste kollas? _________________ ![]() Ny kulbil i garaget. ![]() |
||||
Dudes (SMG) övning i ämnet: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
Währners manuella https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Sprickor i bakvagnen är väl det största problemet, samt SMG-krångel. |
||||
Det där med sprickorna låter ju inget kul.
![]() Hur dyrt är SMG-strulet? Läste nåt om servo-strul också. Är det så dåliga bilar? Snart vågar jag inte köpa nåt annat än en Elise igen. Finns inte så mycket som kan gå sönder på dem ![]() _________________ ![]() Ny kulbil i garaget. ![]() |
||||
Mitt servostrul skall du nog inte ta för allvarligt, ursprungsorsaken är nog att mitt lock vibrerade loss pga hård och gammal oring, därefter kom det in smuts som dödade pumpen.
Slangen läckte pga rostig presskoppling (min bil är en UK-import på ca 20000mil). Remskivan pajjade pga att jag inte dragit en bult tillräckligt ism pumpbytet. Jag undvek SMG just för att slippa strulet med eventuella problem. Köp min så slipper du båda problemen eftersom jag redan åtgärdat subframe infästningarna som du kan se på bilderna i min tråd. Nya skivor, PF belägg och bromskylning redo för banan ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Re:
Nja, jag bor i NL, och det är en ganska dyr "lyxskatt" på bilar här. På en så gammal bil blir det mindre, men säkert 3000-4000 Euro i avgift för att importera. Jag har hittat en på barnens skola som säljer sin M3, LHD med SMG, 8500 mil. Priset är c:a 140000 SEK, och då är den redan på holländska skyltar. _________________ ![]() Ny kulbil i garaget. ![]() |
||||
Re:
Aha, ja då skall du inte böka till det och handla utanför Holland. 140K låter billigt. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1753 besök totalt |