Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 8641 besök totalt |
Hej Macke, jag trodde att jag fått klartecken att köra med bomullkläder, men nu hörde MGCC av sig igen och sa att man missat där; man måste ha "racingoverall" (motsvarande Folkrace eller bättre). Vad jag kan se finns det dock ingen otvetydig definition av racingoverall - så jag kanske målar på "RACING" på ryggen på mitt gamla blåställ ![]() ![]() Detta innebär annars att det inte blir något race för mig på söndag. Ekonomin klarar inte mer denna månaden. ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||||
Det skall gå att köra utan licens och med vilken bil som helst med KAK på em. Bara man har hjälm, heltäckande bomullskläder och hanskar(+ störtbåge på cabbar) hos MGCC krävs - medlemskap - licens - godkänd bil (sportbil+utrustn) - personlig säkerhetsutr. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||||
Kommer du Christian? Skulle behöva lite draghjälp ![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||||
Ursäkta Macke, Christian gör den riktiga sammanfattningen. Jag såg "licens/klubb" och tänkte KM.
Jag är så fokuserad på söndagens KM-tävling att jag helt glömmer bort att den här tråden har blivit kidnappad av diverse KM-wannabes ![]() Bara sådär 118.5 h kvar, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 |
||||||||
Lycka till P-o ![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||||
om jag bara hittar mitt j_a elfel så...... ![]() ![]() ![]() _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||||
Tack för svaret. Jag kan alltså köra med min Sedan och med vanliga bomullskläder då. Har en bit att åka så det är inte så kul att komma fram sen höra att man inte får köra. |
||||||||
Host... ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||||
Kan du inte låna av någon då? Har ju sett fram emot att ha dig att tampas med lite på söndag ![]() Vad har du för storlek? ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||||
Planer smids ![]() Kanske blir det en overall ändå. Jag har nog storlek 52, skulle jag tro. om det går åt skogen så är jag förstås tacksam om någon vill låna ut sin på söndag ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||||
Har jag missförstått det här eller?
Man behöver väl bara overall om man ska köra på förmiddagen väl? |
||||||||
Jag kan nog skaffa en extra om det blir panik. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||||
H-e vad laddade ni är i denna tråden.
![]() Jag får puls på 190 bara av att läsa. I morgon ska jag köpa glasfiberhuv av "Dansken". Sug på den ni!!! ![]() ...och ni kör väl försiktigt, så ni inte slår er? ![]() Goran - dimman skingras _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||||||
Blir antagligen riktigt många Porsche 924 på MGCCs KM. Gissar på 6-7 stycken........ _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||||
Jag har ingen racing overall heller, har inte kännt att jag har behövt en tidigare. Vill också gärna köra med MGCC, vet inte hur jag ska göra.
![]() Ska jag köpa en overall så blir det en riktig i nomex men det känns inte som jag behöver en förtillfället ( förutom på söndag ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||||||
Kul!
Det är en underskattad bil som kanske börjar få upprättelse. Liten och tight bil. Hoppas att de flesta också har racelicens då blir det tufft i racet. Ska bli intressant och se vad en gammal tung turbo kan göra. ![]() Vi ses Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||||||
Själva klubbmästerskapet avgörs inte under racet, det är bästa träningstid som gäller som KM resultat. Racet är mer "för nöjes skull" men man kan ju räjsa ändå..... Blir nog ganska jämn spridning mellan Roadsport B och C. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||||
Nej, jag vet. Hade varit hutlöst dyrt att bara köra två ggr 15 minuter för 500 kr, så ett litet race får man ställa upp i. Blir bättre bantid/kr förhållande. Jag tror att det blir fler i Roadsport C i år. Pär och jag har gått upp en viktklass, så otto kan bli ensam 924 i B. Ska bli kul hur som helst. Ska bara gå igenom besiktningen på fredag med snap-on, R-däck och öppen vevhusventilation. Yeah sure! Får sätta på abborrflinet. ![]() _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||||||
otto blir inte ensam, jag kör i B och det ryktas att den onde Peter Utzon skall göra comeback på Söndag. Snapon och R-däck skall nog gå vägen men vevhusventen skulle du nog peta in i insuget när du är hos SBP. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 8641 besök totalt |