Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Krockuddar och skalstol
918 besök totalt
borg
Lund
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Krockuddar och skalstol

Jag har lite funderingar på att sätta i en riktig skalstol i min Boxster så att nanmötena blir lite bekvämare.

Nu är det så att det sitter en hel massa krockkuddar i bilen, rattkudde och sidokudde. Hur kommer dessa att fungera om man sitter fint fastspänd med 6punktsbälte i en skalstol?

Kudden i ratten borde inte va några problem, men den i sidan kanske ställer till det?

nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003

Re: Krockuddar och skalstol

borg skrev:

Kudden i ratten borde inte va några problem, men den i sidan kanske ställer till det?

Det fixar du enkelt genom att slå igenom en spik i hjälmens vänstra sida från insidan och låter den sticka ut 1 Tum thumbs up eller 2 och ta hand om ballongen som vill attackera dej plötsligt thumbs up

oj..*sorry*..kanske ska jobba nu istället för o dumma mej..

ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

borg skrev:
Jag har lite funderingar på att sätta i en riktig skalstol i min Boxster så att nanmötena blir lite bekvämare.

Nu är det så att det sitter en hel massa krockkuddar i bilen, rattkudde och sidokudde. Hur kommer dessa att fungera om man sitter fint fastspänd med 6punktsbälte i en skalstol?

Glädjedödaren: om bilen är helfordonsgodkänd; får du inte byta stol (don't ask me how I know).

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Anders T
Skåne
Här sen Jan 2003

Namndispens
Namndispens

borg skrev:
om du använder Porsches original skalstol borde det inte vara något problem. Såvitt jag vet stängs inte några krockkuddar av om man beställer en Boxster med skalstol.

Det borde inte heller vara något problem med helbilsgodkännandet eftersom man kan beställa sin Boxster exakt så från fabrik.

Malmö
Här sen Maj 2003

ice skrev:
borg skrev:

Glädjedödaren: om bilen är helfordonsgodkänd; får du inte byta stol (don't ask me how I know).

Well.....skiter väl vi i

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Allmänt banåkaforum
Krockuddar och skalstol
918 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande