Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Knutstorp Söndagen 9 Maj - Körning med gatbilar kl13-17.
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
8641 besök totalt
borg
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 374



Har MGCC också en klass för icke-gatlegala bilar?

Jag vill också tävla! Rejs-porschen är redo att luftas!

Eller skall jag snabbmontera lampor och skruva fast nummerskyltarna och låtsas att den är gatlegal

_________________
Lotus Exige S1
// Pontus Borg
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382



borg skrev:
Har MGCC också en klass för icke-gatlegala bilar?

Jag vill också tävla! Rejs-porschen är redo att luftas!

Eller skall jag snabbmontera lampor och skruva fast nummerskyltarna och låtsas att den är gatlegal


Det blir väl Modsport då?

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Dennis Kullman skrev:
borg skrev:
Har MGCC också en klass för icke-gatlegala bilar?

Jag vill också tävla! Rejs-porschen är redo att luftas!

Eller skall jag snabbmontera lampor och skruva fast nummerskyltarna och låtsas att den är gatlegal


Det blir väl Modsport då?


Tror man hamnar i någonting som MGCC kallas RS eller likande. Eva Durholt åkte i den ifjol innan hennes 924 turbo (kopia på ottos) var helt färdigbyggd och besiktigad).

Så jag tror att otto, Eva och Fredrik kommer att åka i Roadsport B på söndag med 924.

_________________
Pär Hylander
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Citat:
otto blir inte ensam, jag kör i B och det ryktas att den onde Peter Utzon skall göra comeback på Söndag.
Snapon och R-däck skall nog gå vägen men vevhusventen skulle du nog peta in i insuget när du är hos SBP.


Jaså, du kör i B. Det ska bli intressant att kolla in din bil. Jag har nog inte sett den förut. Speciellt vingen är läcker. Undrar vad du fäst den i. Finns inte mycket material om man samtidigt ska hålla sig inom bilens silluett sedd uppifrån. Skulle just vilja se den funktionär som undersöker det. Har han en hiss då?

Peter är snäll ( sa killen som inte behöver möta honom på banan). Han har lärt mig allt om min bil.

Jaha, då får man montera på originalluftfiltret. Hmm, har lite mer att göra då. Vågar nog inte chansa med Snapon heller men det går fort att fixa som Edvin sa. R-däcken har gott om mönsterdjup i alla fall.
Tack för tipset.

Lycka till på söndag Fredrik och alla andra
Goran

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



Nu har jag delat hela min säkringsbox och putsat och knipit ihop kontakter (ca 1000st !!!!), än så länge verkar elfelet förvunnet...ta i trä....

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Patrik Norrman
Löddeköpinge
Här sen Feb 2003
Inlägg: 39



Jag kommer också för körning i C. Har precis dekaltrimat bilen så den kommer säkert att gå fort.
/Patrik
924 NA
Citera
Otto.D
Skåne
Här sen Jan 2004
Inlägg: 105



Jag vet i alla fall en 924a som inte går i B på söndag...o en som gör!
otto

_________________
Otto Dürholt
Citera
Otto.D
Skåne
Här sen Jan 2004
Inlägg: 105



Satt o funderade lite på trenden att köra 924turbo i C e inte det som att köpa en pool o bara fylla den till hälften??
/otto

_________________
Otto Dürholt
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



goc931 skrev:
Jaså, du kör i B. Det ska bli intressant att kolla in din bil. Jag har nog inte sett den förut. Speciellt vingen är läcker. Undrar vad du fäst den i. Finns inte mycket material om man samtidigt ska hålla sig inom bilens silluett sedd uppifrån. Skulle just vilja se den funktionär som undersöker det. Har han en hiss då?


Goran


Hur menar du med vingen? Finns väl ingen regel på att den skall vara inom bilens siluett sett uppifrån???

Fick fö vagnbok igår... inklusive vinge och frontsplitter med "dajvpläjts" DTM light wannabee

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



otto Dürholt skrev:
Satt o funderade lite på trenden att köra 924turbo i C e inte det som att köpa en pool o bara fylla den till hälften??
/otto


Jo, typ så ja...

Det finns ju tre alternativ:
* Lätta mer (vilket jag inte vet om jag skulle klara, ens om jag fick 3 vintrar på mig) - skylla på chaffisen om det inte går fort
* Trimma som tusan (vilket jag är skraj för med tanke på hur länge min motor brukar hålla) - skylla på chaffisen om det inte går fort
*Köra med den som den är med ca 6,5 kg/hk - skylla på bilen om det inte går fort.

Inget alternativ är sådär riktigt lockande

Därför känns Roadsport C aktuellt, dvs plocka bort allt trim, vikta upp en gnutta och hoppas på att det går fort - och därmed skylla på chaffisen om det inte gör det.

_________________
Pär Hylander
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Pär Hylander skrev:
otto Dürholt skrev:
Satt o funderade lite på trenden att köra 924turbo i C e inte det som att köpa en pool o bara fylla den till hälften??
/otto


Jo, typ så ja...

Det finns ju tre alternativ:
* Lätta mer (vilket jag inte vet om jag skulle klara, ens om jag fick 3 vintrar på mig) - skylla på chaffisen om det inte går fort
* Trimma som tusan (vilket jag är skraj för med tanke på hur länge min motor brukar hålla) - skylla på chaffisen om det inte går fort
*Köra med den som den är med ca 6,5 kg/hk - skylla på bilen om det inte går fort.

Inget alternativ är sådär riktigt lockande

Därför känns Roadsport C aktuellt, dvs plocka bort allt trim, vikta upp en gnutta och hoppas på att det går fort - och därmed skylla på chaffisen om det inte gör det.


Stackars chaffis vad mycket skit han får...........

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



FSN skrev:
goc931 skrev:
Jaså, du kör i B. Det ska bli intressant att kolla in din bil. Jag har nog inte sett den förut. Speciellt vingen är läcker. Undrar vad du fäst den i. Finns inte mycket material om man samtidigt ska hålla sig inom bilens silluett sedd uppifrån. Skulle just vilja se den funktionär som undersöker det. Har han en hiss då?


Goran


Hur menar du med vingen? Finns väl ingen regel på att den skall vara inom bilens siluett sett uppifrån???

Fick fö vagnbok igår... inklusive vinge och frontsplitter med "dajvpläjts" DTM light wannabee


Det är i princip vad det står i Clubmans formula:
Spoilers och vingar får inte överskrida karosseriets yttre begränsningar framåt och bakåt.
Bakspoilers/vingar inklusive s.k. endplates, får inte vara högre än bilens yttre takhöjd minus 50 mm eller bredare än avståndet mellan dörrarnas utsida exkl handtag minus 150 mm.


Dvs. innanför bakre kofångare och bilens bredd minus 150 mm. Dessutom 50 mm lägre än vad bilen är.
Har du fått vagnsbok ska du klara det utan problem. Därför är det extra intressant att kolla in den.
Vadan denna nervositet och alla frågetecken?

See ya
Goran

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



otto Dürholt skrev:
Satt o funderade lite på trenden att köra 924turbo i C e inte det som att köpa en pool o bara fylla den till hälften??
/otto


Hej otto.

För egen del är det för att det kostar mer att lätta än att låta bli. Jag kan nöja mig med en huv(inköpt idag ) och en lättare baklucka sen är gränsen nådd för C.
Grejerna håller bättre utan trim inbillar jag mig.
Jämnare grupp i C, man kan både köra om och bli omkörd. I B fick jag titta mer i backspegeln än genom vindrutan.

mvh
Goran

PS. Har vi blivit kolleger? Jobbar du också på ett större svenskt förpackningföretag?

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



goc931 skrev:
FSN skrev:
goc931 skrev:
Jaså, du kör i B. Det ska bli intressant att kolla in din bil. Jag har nog inte sett den förut. Speciellt vingen är läcker. Undrar vad du fäst den i. Finns inte mycket material om man samtidigt ska hålla sig inom bilens silluett sedd uppifrån. Skulle just vilja se den funktionär som undersöker det. Har han en hiss då?


Goran


Hur menar du med vingen? Finns väl ingen regel på att den skall vara inom bilens siluett sett uppifrån???

Fick fö vagnbok igår... inklusive vinge och frontsplitter med "dajvpläjts" DTM light wannabee


Det är i princip vad det står i Clubmans formula:
Spoilers och vingar får inte överskrida karosseriets yttre begränsningar framåt och bakåt.
Bakspoilers/vingar inklusive s.k. endplates, får inte vara högre än bilens yttre takhöjd minus 50 mm eller bredare än avståndet mellan dörrarnas utsida exkl handtag minus 150 mm.


Dvs. innanför bakre kofångare och bilens bredd minus 150 mm. Dessutom 50 mm lägre än vad bilen är.
Har du fått vagnsbok ska du klara det utan problem. Därför är det extra intressant att kolla in den.
Vadan denna nervositet och alla frågetecken?

See ya
Goran


Tror att du tolkar reglerna fel : Spoilers och vingar får inte överskrida karosseriets yttre begränsningar framåt och bakåt.. Spoiler och vinge får inte sträcka sig längre bak/fram än karossens absolut yttersta punkt

Bakspoilers/vingar inklusive s.k. endplates, får inte vara högre än bilens yttre takhöjd minus 50 mm eller bredare än avståndet mellan dörrarnas utsida exkl handtag minus 150 mm. Denna är dock solklar

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Plus2
Malmö
Här sen Jan 2004
Inlägg: 166



otto Dürholt skrev:
Satt o funderade lite på trenden att köra 924turbo i C e inte det som att köpa en pool o bara fylla den till hälften??
/otto


Som ny i simskolan känns det bäst att plaska runt i den grunda änden och ta baddaren först...

Bara det nu inte blir regn på söndag...

71.5 h tills anmälan öppnar ,
P-o

_________________
P-O Håkansson
Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Appropå det där med kidnappning, så kanske vi ska fortsätta racing-snacket här istället: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=9917

Iofs kanske lite sent påtänkt

_________________
Pär Hylander
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



porschedriver skrev:
Nu har jag delat hela min säkringsbox och putsat och knipit ihop kontakter (ca 1000st !!!!), än så länge verkar elfelet förvunnet...ta i trä....


Nähä

Felkodsavläsning visade att tankventilationsventilen var trasig. Den har samma matning som spridarna hmmmm.....Jag vill ha en datalogger på den matningen......

Bilen verkar lite mer stabil efter allt rivande i sladdhärvorna, så vi får väl chansa på Söndag....

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



porschedriver skrev:
porschedriver skrev:
Nu har jag delat hela min säkringsbox och putsat och knipit ihop kontakter (ca 1000st !!!!), än så länge verkar elfelet förvunnet...ta i trä....


Nähä

Felkodsavläsning visade att tankventilationsventilen var trasig. Den har samma matning som spridarna hmmmm.....Jag vill ha en datalogger på den matningen......

Bilen verkar lite mer stabil efter allt rivande i sladdhärvorna, så vi får väl chansa på Söndag....



Kan du inte köra med räser 44:an med MGCC istället?

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3129



Sorry boys
Jag kör inte med er på eftermidagen, skall köra KM på förmidagen i stället , min ekonomi tillåter inte både och
Men jag håller mig kvar en stund och kollar så ni kommer igång ordentligt

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Eddie Varvstopp skrev:
Sorry boys
Jag kör inte med er på eftermidagen, skall köra KM på förmidagen i stället , min ekonomi tillåter inte både och
Men jag håller mig kvar en stund och kollar så ni kommer igång ordentligt


Bra val tycker jag

_________________
Pär Hylander
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13218



och påntjakken får stå i garage till jag pluggat klart.. Nu har jag verkligen ingen tid

(jo, jag vet att man ska prioritera!)
Citera
Inför träffar
Knutstorp Söndagen 9 Maj - Körning med gatbilar kl13-17.
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
8641 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande