Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2663 besök totalt |
Frakta bur från england
Nån som har tips på hur jag ska få hem en bur från england? Är ett paket på 120*40*120cm och 30kg |
||
Re: Frakta bur från england
Schenker har fraktat hem lite konstiga paket tidigare, tex rullande landsväg 2500*1500*600 a 485kg tex. Har du inte bråttom planerar jag under sommaren åka över, kommer nog ha viss lastkapacitet ledig hem. _________________ Roland Johansson |
||
Polaren tar allt med dhl (mest vattenskotrar).
Hör med dom stora speditionsföretagen helt enkelt. |
||
Hej Tony!
Har du två RX-7or nu? Inte illa! Är det inte enklare att köpa en svensk bur? Fraktkostnaden från tex Finess blir lägre om man köper två och Johans Rolla behöver snart en bur. Sambeställning? _________________ Samuel Hyving Lekbil: Chrysler PT Cruiser GT |
||
Har kollat dom storas hemsidor och där blir det stopp eller svindyrt pga strlk o vikt.
Har dock hittat för 2500:- Men det känns oxå lite mkt. Ja jag har 2 nu samuel. Men den nya blir till salu framåt våren, Det är en bultbur jag hittat i england, därför jag inte tar från sverige. Hur går det för er med rollan? |
||
Jag kanske tänker fel nu, men om det är en skruvbur du vill ha så blir den aldrig SBF-godkänd?
Varför inte då köpa en folkracebur? Då kan du köpa mycket tillbehör för att göra en svensk bur skruvbar och har ändå bara betalat fraktpengarna från England? Rollan kommer aldrig att kunna få vagnbok eftersom den inte byggs för att passa ett specifikt reglemente. Känns det igen från Johans radiostyrda bilar? Så ovanstående blir iaf rollans burlösning. Jodå, det har varit mycket annat och många ombyggnader och funderingar. Men nu står rollan på sina egna hjul igen, med 300mm bromsskivor runt om. Trångt i hjulen... I januari börjar donatorbilen slaktas och vi räknar med att testköra rollan lite i juni! Går allt bra med besiktning osv, så kör vi södra vägen mot Boden och utmanar nån wankelfantast lite i sommar. _________________ Samuel Hyving Lekbil: Chrysler PT Cruiser GT |
||
Jag använde mig av Parcel2go.com när jag fraktade hem min bur till Clion för något år sedan, kostade runt 6-800 har jag för mig och kom på pall.
På Parcel2Go kan du knappa in de mått ditt paket har och jämföra olika fraktbolag, leveranstider osv. http://www.parcel2go.com/ _________________ Nils Erixon |
||
Re:
Mittsverige 5/5?? Bring it!! Finns det nån byggtråd på eran bil? |
||
Garanterat inte körklar då, tyvärr. Skön attityd iaf!
Rejsas forumreglar för byggen passar inte rollan. Finns en liten tråd på Tcs, då den från början bara skulle ha Toyotadelar. Pga andra materialval (bättre prestanda) så borde man egentligen flytta den därifrån, men det känns åxå ganska meningslöst. _________________ Samuel Hyving Lekbil: Chrysler PT Cruiser GT |
||
|
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2663 besök totalt |