Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
5 besök senaste veckan (7066 totalt) |
en fråga om en gokart =)
ja skulle gärna vilja få tag i ritningar på ett rör chassi till en gokart. ja vet att ja har sett en sida på nätet för väldigt länge sen där dem sålde just gokart & crosskart ritningar men ja kan inte komma ihåg va sidan hette. skulle vara välldigt tacksam om nån hörde av sej om nån länk eller kanske en egn ritning? tack på förhand _________________ Mikael Ring |
||
Hej!
Jag byggde en egen kart när jag var 15.. ![]() kolla på http://medlem.spray.se/bmwdriver/gokart.html Har nog en ritning nånstans, iaf på papper.. ska leta lite. Du kan skicka ett PM med din email-adress så kan jag se ifall jag hittar nån CAD-fil Även om du inte gör exakt som jag så har du nåt att titta på och hitta ideer ifrån. _________________ /Arne Lindgren |
||
Jag sålde mitt gamla chassi för 4 500:- med rubbet utom motor. Bara att köpa motor och köra. Det var ett drygt 10 år gammalt A-kartschassi, av icke toppkvalite, men säkert bättre än de flesta chassin som man kan bygga själv. Men det kan ju finnas andra anledningar än billigt att man vill bygga ett själv.
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Såhär i efterhand så hade man nog köpt färdigt chassi och byggt en 125:a motorcykelmotor på..
Men man hade kärvt med pengar då när man levde på studiebidrag och lite extraknäck... Mitt bygge kostade 3000:- med allt. Nackdelen med hemmabyggt kan vara att man kan få problem med att få köra på gokart-banor eftersom klubbarna helst bara släpper ut homologiniserade (stavning?) kartar, men en del är shyssta.. Själv körde jag på en nerlagd öde gokartbana hemmavid ![]() Tror detta är lite fel forum-avdelning... för denna diskusion _________________ /Arne Lindgren |
||
Jag skulle nog snarare säga att vissa är oschysta, för försäkringen ryker alla världens väg för alla om det finns icke homologiserade kartar på banan, plus att den träningsansvarige riskerar åtal. Det sistnämnda lär ju dock inte ske förrän det sker en olycka.
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
här vars ja bor finns de tyvär inga kartbanor, men ja e inte så intresserad av banåkning ändå.. men ja ser de mest som ett litet projekt.. tänkte försöka laborera med en snöskotermotor. ja vet inte hur lång en "standard" kart är? min kommer nog bli lite för stor kanske man kan säga för att vara en riktig kart, men å andra sidan är de ett hemmabygge som aldrig kommer gå på bana.. kommer nog bara vara n liten busmaskin, sen får man se vars man ska köra =)
_________________ Mikael Ring |
||
såna här svordomar är INTE tillåtna på detta forum. kanske kan rekommendera yatzy.com istället ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
hehe okej ja förstår vad du menar om min lilla svordom =) nerlagda flygfält då?
ok då vet ja. har räknat ut att karten som ja gjort en ritning på kommer blir runt 220*155 men vad de blir vet man aldrig ändringar dyker alltid upp _________________ Mikael Ring |
||
nu tar det sig ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
5 besök senaste veckan (7066 totalt) |