|
PorscheDennis
Grästorp
Här sen Apr 2007
Inlägg: 123
Trådstartare

31 Dec 2012 13:12
Clio 16v -90/-95
hej jag funderar på att köpa en clio runt -90/-95 för att åka banträffar med vad tror ni om det är det någon årsm som är bättre av de lite äldre cliosarna. En gammal clio cup vore ju fränt men man får inte köra med dem på ban träffarna. Det vore fränt att plocka över cup grejorna från en racer till en standard.
_________________ Dennis Andersson
|
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013

03 Jan 2013 01:12
Re: clio 16v -90/-95
PorscheDennis skrev: | hej jag funderar på att köpa en clio runt -90/-95 för att åka banträffar med vad tror ni om det är det någon årsm som är bättre av de lite äldre cliosarna. En gammal clio cup vore ju fränt men man får inte köra med dem på ban träffarna. Det vore fränt att plocka över cup grejorna från en racer till en standard. |
Du menar en sån här ??
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=42205
Du kan ju köpa min R5 gte med R19 16v motor i, samma som i clio du pratar om 137hk i typ 800kilo bil utan förare och lite soppa.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43697
_________________ Tony Petersson
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
|
PorscheDennis
Grästorp
Här sen Apr 2007
Inlägg: 123
Trådstartare

03 Jan 2013 05:29
Re: clio 16v -90/-95
volymmannen skrev: | PorscheDennis skrev: | hej jag funderar på att köpa en clio runt -90/-95 för att åka banträffar med vad tror ni om det är det någon årsm som är bättre av de lite äldre cliosarna. En gammal clio cup vore ju fränt men man får inte köra med dem på ban träffarna. Det vore fränt att plocka över cup grejorna från en racer till en standard. |
Du menar en sån här ??
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=42205
Du kan ju köpa min R5 gte med R19 16v motor i, samma som i clio du pratar om 137hk i typ 800kilo bil utan förare och lite soppa.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43697 |
Jaha jag trodde att det inte gick att regga en cup bil för väg? Det är en Clio jag vill ha.
Mvh
Dennis
_________________ Dennis Andersson
|
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013

03 Jan 2013 10:39
Re: clio 16v -90/-95
PorscheDennis skrev: | volymmannen skrev: | PorscheDennis skrev: | hej jag funderar på att köpa en clio runt -90/-95 för att åka banträffar med vad tror ni om det är det någon årsm som är bättre av de lite äldre cliosarna. En gammal clio cup vore ju fränt men man får inte köra med dem på ban träffarna. Det vore fränt att plocka över cup grejorna från en racer till en standard. |
Du menar en sån här ??
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=42205
Du kan ju köpa min R5 gte med R19 16v motor i, samma som i clio du pratar om 137hk i typ 800kilo bil utan förare och lite soppa.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43697 |
Jaha jag trodde att det inte gick att regga en cup bil för väg? Det är en Clio jag vill ha.
Mvh
Dennis |
kan väl inte vara så svårt det är ju bara buren som är den synlig skillnaden, största problemet är att hitta en,jag har inte sett någon,eller så är det löjliga pengar. vadå det är ju i princip samma bil bara plåten som har en liten annan form
torra gamla däck och blött ute och en vinge som bromsar en hel del
_________________ Tony Petersson
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
|
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 735

04 Jan 2013 11:09
Hej
De som kom till sverige är mest 91 och 92. finns någon -93. Är ingen större skillnad på dessa. Clio Willams kom det 2 st till sverige 1 av dessa finns kvar + att det kommit in några via import. Stora skillnaden är 2,0 istället för 1,8L. De tidiga Williamsarna är nummrerade= dyrare.
Clio Cup bilar vet jag om 2 st som är reggade här isverige. Wergers och 1 till. D.v.s. det går att regga (men att hitta en fin CUP bil som är värd att regga är nog extremt svårt så enklast är väl att köpa en och föra över prylarna (taget från minnet så kan ha missat nått  ): stavar (föresten hela bakvagnen har väl mer camber så allt får flyttas över), stötdämpare motor, växellåda (nån mindre förstärkning på shiftgafflar har jag för mig). var väl även mer camber fram (fixat genom att sätta dit R19 undre bärarmar).
Hursom en riktigt ball bil är det:)
_________________ Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
|
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013

04 Jan 2013 11:37
Re:
Magnus Janard skrev: | Hej
De som kom till sverige är mest 91 och 92. finns någon -93. Är ingen större skillnad på dessa. Clio Willams kom det 2 st till sverige 1 av dessa finns kvar + att det kommit in några via import. Stora skillnaden är 2,0 istället för 1,8L. De tidiga Williamsarna är nummrerade= dyrare.
Clio Cup bilar vet jag om 2 st som är reggade här isverige. Wergers och 1 till. D.v.s. det går att regga (men att hitta en fin CUP bil som är värd att regga är nog extremt svårt så enklast är väl att köpa en och föra över prylarna (taget från minnet så kan ha missat nått ): stavar (föresten hela bakvagnen har väl mer camber så allt får flyttas över), stötdämpare motor, växellåda (nån mindre förstärkning på shiftgafflar har jag för mig). var väl även mer camber fram (fixat genom att sätta dit R19 undre bärarmar).
Hursom en riktigt ball bil är det:) |
lika svårt att hitta delarna att montera, som att hitta en färdig bil skulle jag kunna tro
_________________ Tony Petersson
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
|
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 735

07 Jan 2013 10:39
Re:
volymmannen skrev: | Magnus Janard skrev: | Hej
De som kom till sverige är mest 91 och 92. finns någon -93. Är ingen större skillnad på dessa. Clio Willams kom det 2 st till sverige 1 av dessa finns kvar + att det kommit in några via import. Stora skillnaden är 2,0 istället för 1,8L. De tidiga Williamsarna är nummrerade= dyrare.
Clio Cup bilar vet jag om 2 st som är reggade här isverige. Wergers och 1 till. D.v.s. det går att regga (men att hitta en fin CUP bil som är värd att regga är nog extremt svårt så enklast är väl att köpa en och föra över prylarna (taget från minnet så kan ha missat nått ): stavar (föresten hela bakvagnen har väl mer camber så allt får flyttas över), stötdämpare motor, växellåda (nån mindre förstärkning på shiftgafflar har jag för mig). var väl även mer camber fram (fixat genom att sätta dit R19 undre bärarmar).
Hursom en riktigt ball bil är det:) |
lika svårt att hitta delarna att montera, som att hitta en färdig bil skulle jag kunna tro |
Därför får man hålla utkick efter en komplett men risig bil brukar ju komma ut några lite då och då
_________________ Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
|
PorscheDennis
Grästorp
Här sen Apr 2007
Inlägg: 123
Trådstartare

07 Jan 2013 19:08
Jag tror man kan ha rätt kul med en vanlig 16v med lite bättre chassie och bra däck och stort avgasrör för det är viktigt om jag ska ha en bra körupplevelse. Att det väsnas menar jag
_________________ Dennis Andersson
|
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 735

08 Jan 2013 12:11
Visst kan man det  en vanlig standard är riktigt skoj även det. gäller bara att hitta en skaplig en
_________________ Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
|
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013

08 Jan 2013 19:52
Re:
Magnus Janard skrev: | volymmannen skrev: | Magnus Janard skrev: | Hej
De som kom till sverige är mest 91 och 92. finns någon -93. Är ingen större skillnad på dessa. Clio Willams kom det 2 st till sverige 1 av dessa finns kvar + att det kommit in några via import. Stora skillnaden är 2,0 istället för 1,8L. De tidiga Williamsarna är nummrerade= dyrare.
Clio Cup bilar vet jag om 2 st som är reggade här isverige. Wergers och 1 till. D.v.s. det går att regga (men att hitta en fin CUP bil som är värd att regga är nog extremt svårt så enklast är väl att köpa en och föra över prylarna (taget från minnet så kan ha missat nått ): stavar (föresten hela bakvagnen har väl mer camber så allt får flyttas över), stötdämpare motor, växellåda (nån mindre förstärkning på shiftgafflar har jag för mig). var väl även mer camber fram (fixat genom att sätta dit R19 undre bärarmar).
Hursom en riktigt ball bil är det:) |
lika svårt att hitta delarna att montera, som att hitta en färdig bil skulle jag kunna tro |
Därför får man hålla utkick efter en komplett men risig bil brukar ju komma ut några lite då och då |
inte cup bilar
_________________ Tony Petersson
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
|
jimmy p
Hallsberg
Här sen Feb 2009
Inlägg: 416

21 Feb 2013 15:44
Jag har en 16V till salu, fi i karossen men motor behöver vård
_________________ Jimmy Pettersson
www.emersonracetech.se
Racingbil: Austin Mini ex castrolcup
Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon
|
krickan4
Helsingborg
Här sen Aug 2008
Inlägg: 22

21 Feb 2013 23:48
|
zkungen
Markaryd
Här sen Mar 2007
Inlägg: 402

28 Mar 2013 19:53
Har själv en Clio 16V som används för att åka lite bana med. Man kan definitivt ha kul med den även om det inte är nån värstingmaskin.
Den har visseligen några små ändringar men motorn är i varje fall standard.
_________________ Johnny omö Bergkvist
Renault Clio 16v
|
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013

29 Mar 2013 11:08
Re:
zkungen skrev: | Har själv en Clio 16V som används för att åka lite bana med. Man kan definitivt ha kul med den även om det inte är nån värstingmaskin.
Den har visseligen några små ändringar men motorn är i varje fall standard. |
Häng med till GR den 18 maj Club renault sverige har heldag
_________________ Tony Petersson
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
|
|