| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR/SLC 8H LAN-Challenge
|
2 besök senaste veckan (10983 totalt) |
|
GTR/SLC 8H LAN-Challenge
Hej! När väl GTR landat hos oss. Vad vore skojigare än att köra ett Spa 24H lan-rejs? Vad tror ni, skulle inte det kunna vara en mycket rolig och årligen återkommande grej? Tre/fyra? förare per bil och rejs kontinueligt ett dygn. Slumpa lag och bil på plats för att inte vissa lag skall bli för överlägsna. Vad tror ni, synpunkter, fler förslag, dålig idé elller??? Skall man planera för något liknande så bör man ju vara ute i god tid... _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||
|
|
||
|
|
||
|
iden är nog bra ,men det blir kanske svårt att lotta fram teamen ,Alla kör ju inte med samma rattar så det kan väl ställa till med lite besvär,Annars är det en bra ide för om det ska vara kul att köra så länge så måste det bli likvärdiga lag,annars blir det nog väldigt långtråkigt,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Hmmmm.... vore ju cool om man körde 24-timmars i samband med SLC-långlopp, dvs på plats alltså... Måste vara en räserbana där man har en bra lokal att vara i. Tror kanske Simbin skulle tycka det var en skoj grej o stötta lite, vem vet.
_________________ Magnus Thomé
|
||
Det lät fasen inte fel!
Jag har ett lag som är redo!
_________________ Johan Meissner |
||
|
Schumi hör av dej angående 24 timars ulmon@comhem.se eller ICQ284390189
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Poängen med GTR är väl att man skall kunna byta mellan olika förare på olika datorer. Så man sitter vid sin egen dator och lirar ?
Då behöver man ju inte köra via LAN, men det gör ju säkert det hela ännu roligare. _________________ Christian Waltgård |
||
Tävlingsledningen i SLC ser positivt på detta förslag. Lämplig tävling är Anderstorp 24-26 september eftersom det där finns goda möjligheter till snabb uppkoppling. /Kristian (som just nu sitter i Anderstorps maskindepå och skriver) _________________ /Kristian Elisson |
||
|
Vi simrejsa-nissar i den delen av detta eminenta forum hade tänkt oss ett rejsa.nu-LAN någon gång i september. Se en annan tråd i den delen.
Det vore väl kanon och träffas IRL och köra lite GTR!!! Så får både vi simracing-nördar träffa er banracing-nördar i och med SLC-loppet!!!! Tycker att det låter som en utmärkt ide!!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Jag kan kolla imorgon med Anderstorp banan om lokalmöjligheter.... men här finns det ju både ett presshus och stora cafeterian som möjlighet.... Och det går säkert komma överens med dom att fixa plats... MEN.... hur stor plats behöver ni? och hur mycket ström?... Och behövs bredbandsuppkoppling? |
||
|
FY F*SEN så häftigt det vore!!!En upplevelse utöver det mesta typ!!!Bara att låna morsans och farsans husvagn och åka
och digikameran följer med och förevigar det ögonblicket(kan ta 155 kort åt gången i 2048x1536) så många kort blir det på både simrace och äkta race
|
||
|
Jag tror att SLC-förarna kommer tycka det är kul osså! Behövs kanske två extra datorer uppställda för dem att få testa lite på så de inte blir alltför avundsjuka
Undrar om man skulle kunna få ihop till en liten stund på banan IRL så att ännu icke banvana simrejsare kunde få bli runtskjutsade lite _________________ Magnus Thomé
|
||
|
AHH...jag vill åka med i en RIKTIG KÄRRA runt ett varv eller två...har bara åkt rallybil så bana vore UNDERBART!!!Jag tar iaf med min burk med tillbehör som de flesta gör på LAN så nog ska det finnas chans att dom "riktiga" ska få testa
Bästa iden på många år enligt min mening och jag blir extas redan
|
||
|
Hejsan!
Roligt att så många var positiva till idén med ett 24h lan rejs. Jag har själv, precis som Kavic skrev, insett flera av nackdelarna med att inte ha förbestämda lag. Förhoppningsvis kan man spela från sin egen dator, dvs flera datorer inom samma team. Går det över nätet så borde det gå i ett nätverk. Å andra sidan tror jag att det skulle bli mycket roligare med lottade lag. Träffa nya människor, inte lika stor risk för "superlag", mer spänning under rejsen då inga favoriter finns mm mm... Min första tanke var att lotta lag och sedan lotta vilken bil respektive lag skall köra. Alla som skall vara med är föranmälda. När man kommer till lokalen läser man på listan vilket lag man tillhör samt vid vilket bord man skall rigga upp sig vid. En riktig rejser kör ju bra oavsett vilken bil han sitter bakom ratten i
om det skulle bli verklighet med ett sådan här lan under rejset på Anderstorp i sommar så kanske vi skall köra ett 24H lopp på den banan istället för Spa, om GTR stöder det dvs... Vad som gäller angående de mer tekniska bitarna har jag inte en aning om. Jag innehar en rent av usel kunskap om datorer, nätverk mm. De frågorna får någon som känner sig mer lämpad svara på. Jag är dock gärna med och hjälper till med mer planerings tekniska bitar. _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||
|
Håller med om att lagen borde vara förutbestämda tack vare planering av körning och dylikt...vi är ju en bunt folk som vill ha skoj med pc spel och inga j-a VM förare
|
||
SLC Racet på Anderstorp är 24-26 September. |
||
![]() |
Racingsimulatorer
GTR/SLC 8H LAN-Challenge
|
2 besök senaste veckan (10983 totalt) |