Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Har ni klarat er från radarkontroller vid Ringen besöken.
10 besök senaste veckan (1259 totalt)
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Kom att tänka på, att när jag var nere maj 2002, så åkte jag fast för fortkörning på väg 412, mellan Pflanzgarten 1 & 2. >

Dom stod i vägkorset mellan vägarna 258 & 412 och plockade in oss.
Jag var helt oförstående, för det var ju 80 km där dom tog mig och jag hade kört i 70 km, då talade polisen om att det stod en liten skylt på stolpen att under helgerna gällde 60 km som högsta hastighet, där ser man problemet med att inte kunna tyska.

Vi hade hyrbil på resan för S3:an pajade söder om Hamburg, så vi var lite sena och stressade, så på väg 258 mellan Blankenheim och Ringen finns det ett vägkors där det är hastighetsbegränsning och kamera övervakning, vi visste om det, kusinen körde och plötsligt så blixtrade det till, det är ingen fara sa jag, men det var det, några månader senare fick kusinen ett inbetalnings kort på böter för fortkörning i Tyskland.

'Det var han som hade hyrt bilen, så dom hade letat reda på honom, men han ville inte tala om hur mycket böter han fick, jag fick i alla fall 20 eur för min fort körning.

Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Re: Har ni klarat er från radarkontroller vid Ringen besöken

Lennart Jarmyr skrev:
hastighet, där ser man problemet med att inte kunna tyska.

På 80-talet var jag och en kompis nere och bilade runt. Jag förundrades länge över tilläggsskylten: 130 Bei nässe, som då och då dök upp på autobahn. Och jag som trodde jag kunde tyska

(Bei nässe - vid blött väglag)

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Har ni klarat er från radarkontroller vid Ringen besöken

Jet skrev:
Lennart Jarmyr skrev:
hastighet, där ser man problemet med att inte kunna tyska.

På 80-talet var jag och en kompis nere och bilade runt. Jag förundrades länge över tilläggsskylten: 130 Bei nässe, som då och då dök upp på autobahn. Och jag som trodde jag kunde tyska

(Bei nässe - vid blött väglag)

Bie nässe, den där satt jag också och klurade på sist jag var nere ( i regnet )
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Det var enormt mycket avstånds- och fartkontroller nere i Stuttgart för några veckor sedan.
Många på rad dessutom.

JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
hastighetsbegränsning och kamera övervakning, vi visste om det, kusinen körde och plötsligt så blixtrade det till, det är ingen fara sa jag, men det var det, några månader senare fick kusinen ett inbetalnings kort på böter för fortkörning i Tyskland.

Jag fick en blixt på mej en gång när jag körde mot rött med en hyrbil. Men det dök aldrig upp några böter. Tydligen hade jag tur.

Radarkontroller har jag sett på vanlig väg i D-land nån gång, men inte åkt fort.

På A-bahn brukar jag hålla nåt snäpp saktare än medeltysken där det är begränsat, har fungerat hittills.

Peppar, peppar...

10 besök senaste veckan (1259 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande