Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
10 besök senaste veckan (1259 totalt) |
Har ni klarat er från radarkontroller vid Ringen besöken.
Kom att tänka på, att när jag var nere maj 2002, så åkte jag fast för fortkörning på väg 412, mellan Pflanzgarten 1 & 2. > ![]() Dom stod i vägkorset mellan vägarna 258 & 412 och plockade in oss. ![]() Jag var helt oförstående, ![]() ![]() Vi hade hyrbil på resan för S3:an pajade söder om Hamburg, ![]() ![]() 'Det var han som hade hyrt bilen, så dom hade letat reda på honom, men han ville inte tala om hur mycket böter han fick, jag fick i alla fall 20 eur för min fort körning. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Re: Har ni klarat er från radarkontroller vid Ringen besöken
På 80-talet var jag och en kompis nere och bilade runt. Jag förundrades länge över tilläggsskylten: 130 Bei nässe, som då och då dök upp på autobahn. Och jag som trodde jag kunde tyska ![]() (Bei nässe - vid blött väglag) _________________ Jörgen Eriksson |
||||
Re: Har ni klarat er från radarkontroller vid Ringen besöken
Bie nässe, den där satt jag också och klurade på sist jag var nere ( i regnet ![]() |
||||
Jag fick en blixt på mej en gång när jag körde mot rött med en hyrbil. Men det dök aldrig upp några böter. Tydligen hade jag tur. Radarkontroller har jag sett på vanlig väg i D-land nån gång, men inte åkt fort. På A-bahn brukar jag hålla nåt snäpp saktare än medeltysken där det är begränsat, har fungerat hittills. Peppar, peppar... _________________ Johan Rådlund |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
10 besök senaste veckan (1259 totalt) |