Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
5136 besök totalt |
Bilsport reglemente 2013??
Hejsan. Jag har en liten undran. Det skrivs i en annan tråd på rejsa om nya regler från Bilsportsförbundet. Det gällde dels om det som tråden mest handlar om, maxgräns på 95db på svenska motorbanor under bfs sanktionerade event. Det var mindre än vad vissa av banorna hade som egna regler, bla från länsstyrelser mm. Detta diskuteras villt, då många bilar i standardutförande låter mer. Både gatbilar och tävlingsbilar.. Det jag själv undrade över var kraven på Hans, stol och klädsel. Detta skulle även gälla vid träning. Jag är dåligt insatt i gällande och kommande regler. Därför måste jag fråga, hur påverkar den oss och kommande körningar?? Kommer man vara tvungen att lägga massor med pengar på skyddsutrustning?? Jag tycker självklart att det ska vara säkert, och jag har själv tänkt tanken på personlig utrustning. Men detta tänkte jag ta efter hand, då man utvecklas. Just nu kör man defensivt och på försiktighet. Men när man höjer ribban, då flyttar man gränsen. Vad har ni andra för tankar? Mvh Emil _________________ Emil Nilsson Ordförande Audi Clubsport Team Tidsoptimisterna Racing Audi Club Sport |
Körning med Audi ClubSport och BMW SportClub
Hej! Jag är absolut ingen expert i frågan men när det gäller körningar med Audi/BMW har det räckt med hjälm (moppehjälm och uppåt) samt heltäckande klädsel inkl. handskar. Har inte hört att kraven på dessa körningar kommer att höjas. När det gäller bilen skall denna, vid dessa körningar, vara gatregistrerad och i trafik. Vi ses på banorna till våren! _________________ Björn Risberg a.k.a. "TTerrier" Audi ClubSport Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil) Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil) Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil) |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
5136 besök totalt |