| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Är det några turboekipage på G i BMW Cup denna säsong?
|
1, 2 >> 6449 besök totalt |
|
Är det några turboekipage på G i BMW Cup denna säsong?
Med nya reglementet (som jag inte läst, bara läst nyhetsbrevet https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ) så kan man tydligen ha höfläkt med fri trimning i klass Special. Är det några som nappat på detta redan i år? Nyfiken !!
_________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Vore bättre att ersätta ordet "turbo" med "överladdning" så är ju kompressor tillåtet också
(om nu inte kompressor har varit tillåtet sen tidigare förstås) _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
|
Re:
Tyckte väl det lät för bra med fri trimmning osv. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
|
Re:
Exakt. 2050cm3, enkel turbo och 39mm restriktor enl. RC-T SN FIA skiss 254-4. Beprövat koncept från rally världen som vi gärna prövar i cuppen! Friare än så blir det inte för tillfället för att matcha övriga tillåtna motorer. Som Magnus skrev, väldigt kul om någon turbo frälst skäl vill prova! _________________ Patrik Skoog |
||||||
Aha! Men cool ändå Turbo och jättehögt maxvarv på en tvåliters fyra?
Okej då. Men kul breddning 1M platsar inte än då.....
_________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
hm nu blev man sugen... jag som nyss stoppat i min S54 som jag inte änns startat,
kanske skulle ta ur den och bygga en turbo motor synd på restriktorn ja tyckte max 2liters var bestraffning nog
_________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||||
|
Jag får alltså bygga en M54B2,0 med turbo och 38mm restriktor
Det enda jag inte får göra är resa kanalerna i toppen? Är ju riktigt sugen på ett sånt projekt önskar jag har tid att göra det... _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||||
|
Var det inte 2-liter och tvåventilsteknik ?
Om det är tillåtet med fyrventil....så börjar jag också lite sugen. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
|
Re:
Ok. Ja då är vi ju tvungna att bygga en motor...och se om det blir någon bil över..
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
|
Re:
Iom att detta endast gäller special klassen är ju modefieringarna rätt fria på t.ex hjulupphängningar & div andra områden. Bygg på
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
|
Re:
Bra med kontinuitet!
Utan att gnälla: Idag producerar BMW nästan enbart överladdade motorer. Det produceras väl bara någon enstaka motor UTAN turbo. Det kan tänkas att man vill hålla tillbaka Cupen i budgetläge men alla kan ju inte åka med gamla motorer för evigt? En överladdad sexa med lite restriktioner skulle kanske inte resultera i alltför mycket hot mot det historiska arvet? Nåja den gamla n/a sexan får väl leva ett par år till
_________________ Anders Eriksson BMW X4 M40d BMW 130i loaded BMW M4 GTS |
||||||
|
Re:
Vi försöker få till det;). Har ni tagit något beslut ännu om start i BMW Cup. Ni får ju inte bli pallbocksracers;) _________________ olof Johansson |
||||||
|
Re:
Vi hade behövt lite överladdning + att vi kanske mer är garagemänniskor än racers. Än i alla fall..
Det byggs 2 andra racebilar parallellt. Lillbilen är tänkt som rent helgnöje
Vi förhandlar fortfarande internt... Ska betala in medlamsavgiften i alla fall. Måste tänka ut planen för licens. Eventuellt blir det i alla fall på fredagen om vi inte hinner i april. Ett par race vore kul 2013. _________________ Anders Eriksson BMW X4 M40d BMW 130i loaded BMW M4 GTS |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Är det några turboekipage på G i BMW Cup denna säsong?
|
1, 2 >> 6449 besök totalt |
