Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (18130 totalt) |
2004-05-09 - MGCC Klubbtävling Knutstorp
Eftersom vi racingsugna kidnappade tråden som egentligen handlar om eftermiddagens banmöte så kan vi väl vara så snälla nu och fortsätta MGCC-snacket här istället ![]() ![]() ![]() Kanske en moderator kan splitta ut det racing-relaterade ur den tråden föresten? ![]() _________________ Pär Hylander |
||||||
Ja det var roligt att träffa Goran hos Jan o Lisa. "Ska du köra på söndag? I Roadsport C? I Porsche 924 turbo!?" Jag flexade ut lite tidigt från jobbet för att åka och köpa overall (det gick ändå inte att koncentrera sig på jobbet ![]() Det blev ingen natt i overallen, men det hade varit lite coolt att ha den på jobbet idag. Man borde utnyttja "casual Friday" till max! Väderprognosen ser trist ut. Här är SMHI:s prognos för Svalöv: ![]() Jag vill testa mina R-däck!! Vi ses, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 |
||||||
Hej igen
Jag avvaktar med stol, tänkte spana in på söndag vad för lösningar 9x4-folk kör med. Det blir väl helt enkelt till att köra saktare för att inte halka omkring så mycket inne i bilen (sedär, redan en bra ursäkt till usla varvtider ![]() Mvh, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 |
||||||
Hej,
Det verkar ju som att en hel del "Rejsa medlemmar" kommer att dyka upp på MGCC's körning på söndag. En del verkar att ha träffats innan men kanske inte alla, jag t ex. Det skulle vara kul att träffa några av ansiktena till namnen som brukar dyka upp här på Rejsa.nu Själv är jag ganska grön då det gäller asfaltkörning. Jag började lite försiktigt av en slump förra året genom att gå med i KAK syd som håller körningar på Sturup Raceway och blev fast direkt. Har tidigare tävlat aktivt i en motorsport som heter Formula offroad http://www.foff.nu/ under drygt 10 år. MVH Fredrik |
||||||
Jag har träffat några av de som kommer; nu senast på licenskursen den 17/18 april. Jag har dessutom säkert träffat några som jag inte kopplat att de finns här på rejsa. Jag har aldrig tävlat i motorsport, men kört en del banträffar de senaste åren. Den röda miatan med silverränder och bucklig höger bakskärm är min - svår att missa ![]() ![]() ![]() Vi ses på söndag ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Fäll upp cabben så kan du köra med öppen hjälm ! (tror jag...) _________________ Pär Hylander |
||||||
Kör jättegul 924 med skärmbreddare och har svart tävlingspyjamas! Vi hittar nog varandra!! ![]() _________________ Pär Hylander |
||||||
Enligt de trevliga männen på licenskursen räckte det inte med att fälla up cabben. Däremot så hade det varit godkänt om jag hade haft en hardtop. Hoppas jag kan låna en Peltor G10 av en släkting idag ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||
Hej Patrik
Jag har en gammal(1984) integralhjälm du kan få låna, storlek 59/60. Jag tar med den, så kan du prova den. Är huvudet för stort gör vi ett sydamerikanskt indiantrick och krymper det lite. ![]() ok? Bilen är som min avatar men med svart huv och INGA varselljus...med med elhissar! mvh Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||||
Jätteschysst ![]() och den är godkänd (under 1400g?) _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||
Hoppas att det löser sig; Patrik! Själv är jag ju numera rätt klädd - men fattig ![]() ![]() Har alla med regndäcken imorgon? Det har jag ![]() ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Provmonterade extrahjulen från cabben, riktiga svintunga 18" posörhjul med däck att tveksamt fabrikat (Hankok). Ska mycket regn till innan dom åker på istället för dom välvanvända 16" R-däcken. Efter att ha lyft i 18-tummarna kändes det som att man kunde jonglera med 16".... _________________ Pär Hylander |
||||||
Regndäck ![]() ![]() Får inte plats med två uppsättningar däck ner, Roadsport betyder väl att man kör bilen till banan ![]() Antingen blir det Kumho V70A och bra väder eller så blir det att stå vid sidan om.. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||
Efter att ha bytat en sprucken sump tidigare i veckan gjorde jag prov start och körning igår kväll. Tyvärr läckte det mer än innan och jag har under dagen rivit sumpen igen och det visade sig att en gummi packning kommit snett och skurits sönder. Hade en bättre begagnad som jag satte i men det läcker ännu. Vete fan om det är för vassa kanter i spåret till packningen så det är därför de skärs sönder. Så tyvärr får jag ställa in morgondagen. Är så sugen på att fightas med er. Må bäste man vinna!
/Patrik Norrman Porsche 924. |
||||||
Klartecken! 1300g! mvh Goran - bilen färdigmekad och tvättad. _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||||
Glöm inte medlemskort, körkort och licens!
Kom precis på det ![]() Det blir ingen strip i samband med påklädning i år. Jag kommer färdigklädd, sen får ni tycka att man är nörd. ![]() Någon som kan sova inatt? over and out. Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (18130 totalt) |