Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 9913 besök totalt |
Re:
hahahaaaa....fram med det ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
10 maj har blivigt en halvdag om någon vill korrigera i kalenden
![]() Helt klart intressant helg, lite varmare då också förhoppningsvis. 09.05.2013 (Thu) 08:00-19:00 Uhr 10.05.2013 (Fri) 12:30-19:30 Uhr 11.05.2013 (Sat) 08:00-19:00 Uhr 12.05.2013 (Sun) 09:00-19:00 Uhr Eller vad säger du Sigge? ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||||
Re:
Jodå jag tycker om värme! ![]() Nog mycket folk den helgen! _________________ Henrik Sirath / Porsche 997 GT3 RS /Golf GTI / Porsche 993 C2 NS 7.28.4 BTG (Golf GTI) |
||||||||
Re:
Har inte tänkt så mycket men just den helgen är jag på Rudskogen och kör timeattack! _________________ Henrik Sirath / Porsche 997 GT3 RS /Golf GTI / Porsche 993 C2 NS 7.28.4 BTG (Golf GTI) |
||||||||
Re:
Japp, tiderna för resten av året kommer |
||||||||
10 maj är också heldag nu, 9-12=4 heldagar, nästan för bra, hoppas det inte blir som påsken om man nu bestämmer sig för denna helg
![]() Men många kanske redan varit där då ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||||
Re:
4 heldagar på raken lär ju dra till sig en del folk, men en quattroversion av Carfreitag låter väl skoj? ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
Re:
He he, en quattroversion blir ju svårt nu när den är såld, så det får väl bli Haldex-Edition ![]() Ja ja, vi får se, huvudsaken är att komma ner. _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||||
Hej
En fråga till er som har varit nere på ringen några gånger. Hur många varv brukar man hinna köra på en heldag 8-19. Antar att en del tid går bort vid avstängning + mat- och dryckpauser mm. Sen kör man kanske inte varv på varv hela dagen heller. Och hur mycket hinner man på kvällskörningarna? Brukar det vara mindre bilar på banan på vardagkvällar? _________________ Hälsningar Johan Björck |
||||||||
Sist jag vart nere hann vi med endast 6 varv på en 3/4 dag. Dessvärre pga en dödsolycka. Vardagskvällarna kan jag tänka mig kan vara väldigt lugna jämfört med helgdagar, har bara besökt ringen på helger hitintills. I år är vi fyra st som ska testa en tidig resa nu i början av April. Körning på Söndagen den 7:e
![]() _________________ Martin Nymberg |
||||||||
Jag har själv varit med om att bara hinna 4 varv på en hel söndag, trots att jag stod och väntade på att banan skulle öppna nästan hela tiden. Många olyckor och tillbud av olika slag. Dagen efter hann jag dock 6 varv utan problem på kvällen.
Men jag har också kört 24 varv en heldag, så det hänger mkt på omständigheterna. Jag vet inte om man kan säga ngt generellt, men det är klart mycket trafik på TF helgerna iaf under högsäsong. Själv föredrar jag numera för- eller eftersäsong. Helst på våren (snart ![]() _________________ Bernt Sjögren Cayman S -06 BTG 8.20 Driftboxad Member of Bongard Sponsors |
||||||||
Re:
Här hittar du aktuella öppettider. OBS kan ändras med kort varsel http://www.nuerburgring.de/?id=2347 _________________ Bernt Sjögren Cayman S -06 BTG 8.20 Driftboxad Member of Bongard Sponsors |
||||||||
Re:
Enbart en dag om man inte råkar ha vägarna förbi är en rejäl chansning. Förutom dagar med apmycket folk, olyckor med medföljande stängningar och så vidare kan det ju spöregna, snöa eller vara drivis mitt i sommaren ... Man kan hinna köra lika många varv på en vardagskväll som en fullpackad helgdag. Sen vill man ju hinna uppleva lite mer än bara ett varv eller två, vad är annars vitsen med att åka ner? ![]() _________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||||||||
Re:
Att få sätta grisen på bilen ![]() ![]() _________________ M a r k u s E c k e r b r a n d h Porsche 924 |
||||||||
Re:
Om det är enda anledningen kan jag erbjuda mig att personligen åka hem till dig och överlämna en dekal om du vill, gratis, så slipper du att åka ner. Vill du ha en vit eller svart dekal? _________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||||||||
Re:
app app app ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ratta först, grisa ner sen! _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 9913 besök totalt |