Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2142 besök totalt |
Framtiden för min bil inkluderar ett electromotivesprut och kräver därmed elektrisk bränslepump..
Har kommit framt till en sak... Vettiga pumpar är rätt dyyyra ![]() Pumpen är av 'in-tank' modell, dvs monteras i tanken... Finns det några negativa synpunkter på detta? Jag ser en klar fördel - att jag slipper modifiera tanken på något sätt... Något annat tips av vettig pump för max 1000lappen? Har förresten använt sökfunktionen o läst de trådarna jag hittade ![]() Bild på pumpen ![]() http://www.dougrippie.com/drm/fuel_c |
||
Finns det returanslutning på din tank? Isåfall är det bara att meka dit pumpen.
En annan (lite kosmetisk) fördel med att ha pumpen i tanken är att man inte hör surrandet från den. Men med jätte-v8 kanske man inte hör så mycket ändå... _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
nej, det finns inte returanslutning... men jag har däremot två luftanslutningar (pga annan årsmodell på tankgivaren).. så den ena kan ganska 'enkelt' byggas om till returanslutning...
Surr? Nja... det är väl inte sååå stort problem.. det knirrar lite här o var, klonkar lite här i där, samt dånar från motorn ![]() |
||
nja... alltså, jag har mekanisk pump i dagens läge ![]() |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Pär ! jag kör på följande sätt Supra Mk3 turbo pump i tanken (direct fit) --> --> slang te catchtank --> --> catchtank (byggd av A/C tanken från en 740 - ca: 1,5L) --> --> HT pump från en Vovlo 850R (ca: 400hk) sitter direkt under catchtanken--> --> slang te fuel-rail --> --> fuel-rail --> --> slang te catchtank (retur) --> --> catchtank --> --> returslang till vanliga tanken..... bilder inom kort MVH/ ........K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2142 besök totalt |